Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Tranziția către Reges-Online, noul sistem electronic pentru înregistrarea contractelor individuale de muncă, reprezintă mai mult decât o simplă actualizare de software, fiind, în esență, o reconfirmare a modului în care înțelegem și gestionăm relațiile de muncă în era digitală. Deși orice schimbare vine cu provocările sale, este esențial să înțelegem de ce un astfel de registru nu doar că este necesar, dar funcționează ca o veritabilă „oglindă a contractului individual de muncă”. Citește articolul
Septembrie este ultima lună în care utilizatorii Revisal mai pot face tranziția către Reges-Online în condițiile stabilite de Guvern în primăvară, depășirea termenului însemnând, în esență, riscul unor amenzi. De la 1 octombrie, Revisal nu va mai funcționa, avertizează autoritățile, iar la acest moment nu există vreo propunere în dezbatere privind extinderea termenului. Citește articolul
Modificarea Registrului General de Evidență a Salariaților (tranziția de la Revisal la Reges), menită „să simplifice” și să aducă mai multă acuratețe înregistrărilor, a generat o provocare neașteptată pentru angajatori - completarea unor câmpuri noi pentru contractele de muncă deja existente. Confuzia s-a instalat rapid în jurul unei întrebări aparent simple, dar cu implicații juridice profunde: ce dată a producerii efectelor trebuie utilizată la introducerea acestor date suplimentare în registru? Citește articolul
Recentele discuții inițiate de Inspecția Muncii pe marginea implementării noii platforme Reges-Online au adus în prim-plan o serie de provocări practice pentru angajatori. Printre cele mai dezbătute subiecte se numără, fără îndoială, înregistrarea locului muncii, o noțiune aparent simplă, dar care în contextul formelor moderne de lucru – precum telemunca sau activitatea salariaților mobili – capătă nuanțe complexe. Citește articolul
Nivelul studiilor care trebuie introdus în Reges-Online, una dintre noutățile aduse de sistem, se referă la cerințele funcției sau postului - nu la studiile ocupantului acelui post. Cum rămâne însă cu ce scrie în Codul muncii? Citește articolul
Conceptul de „loc al muncii” este un element esențial în cadrul contractului individual de muncă (CIM), cu implicații semnificative atât din punct de vedere juridic, cât și practic. Acesta definește nu doar spațiul geografic unde angajatul își desfășoară activitatea, dar și secția, serviciul sau departamentul în care este integrat. În peisajul relațiilor de muncă, acest aspect devine tot mai important odată cu introducerea noului sistem Reges-Online, care va înlocui definitiv Revisal de la 1 octombrie anul acesta. Citește articolul
În sistemul Reges-Online, există un mecanism de delegare a accesului care permite diferitelor entități și persoane, fie din cadrul societății, fie din afara ei, să acceseze registrele unei societăți și să opereze în acestea. Citește articolul
Operațiunile de corecție în Reges-Online sunt necesare atunci când utilizatorii constată că au introdus greșit unele date în sistem, însă pot fi necesare, uneori, și din pricina erorilor generate de preluarea datelor din Revisal. În cazul corecțiilor pe înregistrările din istoricul contractual sistemul cere însă introducerea unor date suplimentare, care nu erau necesare la momentul transmiterilor inițiale, ne-a transmis un expert contabil, care ne-a împărtășit problemele pe care le-a întâmpinat în noul registru. Citește articolul
Concediile medicale pentru incapacitate temporară de muncă, cauzate de boli obișnuite sau accidente în afara muncii suspendă contractul individual de muncă (CIM), însă această suspendare nu a fost reflectă în Revisal. Aceste suspendări vor trebui transmise însă în Reges-Online, în maximum trei zile lucrătoare de la primirea certificatelor, angajatorii riscând altfel amenzi de câteva mii de lei. Citește articolul
Reges-Online trebuie folosit și de instituţii și autorităţi publice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă. În majoritatea cazurilor, accesul la registru se va face printr-un împuternicit, numit prin decizie sau ordin al conducătorului instituției/autorității. Citește articolul