Regimul fiscal aplicabil persoanelor fizice autorizate (PFA) a fost modificat considerabil de la începutul anului, odată cu intrarea în vigoare a noului sistem fiscal. Totuşi, PFA rămâne una dintre formele de organizare cele mai întâlnite din România, în condiţiile în care înfiinţarea acesteia presupune costuri mai reduse, iar procedura înmatriculării nu este una tocmai complicată. În cele ce urmează vă prezentăm paşii ce trebuie urmaţi pentru a înfiinţa o PFA, dar şi taxele pe care trebuie să le achitaţi anul acesta, în conformitate cu prevederile din prezent. Citește articolul
Atunci când una sau mai multe persoane doresc să desfăşoare acţiuni de interes general sau comunitar, acestea au varianta constituirii unei fundaţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Din cele ce urmează poţi afla etapele ce trebuie parcurse pentru a înfiinţa o fundaţie, care este o entitate fără scop patrimonial. Citește articolul
Executivul a decis recent, în contextul crizei dezinfectanţilor din spitale, modificarea cadrului legislativ privind punerea pe piață și utilizarea produselor în cazul substanțelor care împiedică înmulțirea microorganismelor. De altfel, noile măsuri se aplică de joi, odată cu publicarea unui act normativ care introduce şi noi contravenții pentru firme, cea mai importantă făcând referire la nerespectarea declarației pe propria răspundere în ceea ce privește conținutul și concentrația substanței active. Cei care încalcă noile prevederi riscă amenzi de până la 50.000 de lei. Citește articolul
De la 1 mai, în România, se aplică prevederile Codului vamal al Uniunii Europene, care stabilește noi reglementări vamale comune pentru toate statele membre, atât pentru autorități, cât și pentru întreprinzători. În acest sens, în Monitorul Oficial a fost publicat și un nou act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) care reglementează obținerea statutului de operator economic autorizat. Citește articolul
Pe parcursul activităţii şi existenţei unei societăţi, în actul constitutiv al acesteia pot interveni numeroase schimbări, iar toate modificările trebuie consemnate la Registrul Comerţului. Printre cele mai frecvente menţiuni pe care le fac firmele se numără modificarea obiectului de activitate, prelungirea valabilităţii sediului social, prelungirea duratei de funcţionare a companiilor sau majorarea capitalului social al entităţilor. Citește articolul
Societatea pe acțiuni (SA) este una dintre cele cinci forme de organizare reglementate de legislaţia românească, fiind totodată şi una dintre cele mai complexe astfel de entităţi. Spre deosebire de altele, capitalul social al unei SA este împărțit în acțiuni, iar obligațiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social. În plus, este necesară și organizarea emisiunii de acțiuni și înregistrarea de stat a acestora. Citește articolul
Procedurile vamale vor fi simplificate, începând de la 1 mai, pentru firmele românești care se ocupă de importuri şi exporturi pe teritoriul UE, anunță Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Atunci când trei sau mai multe persoane doresc să îşi ofere resursele materiale, cunoştinţele şi forţa de muncă pentru realizarea unor activităţi în interesul colectivităţii şi nu în scop personal patrimonial, acestea pot constitui o asociaţie. În materialul următor îţi prezentăm etapele ce trebuie parcurse pentru a înfiinţa o asociaţie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Citește articolul
De la începutul lunii aprilie, accesul la Aeroportul Otopeni al autoturismelor taxi cu portbagaj mai mic de 500 de litri a fost interzis, în baza prevederilor legale. Totuşi, cerinţa privind volumul spaţiului destinat pentru transportul bagajelor a fost eliminată de Guvern, prin intermediul unui act normativ publicat joi în Monitorul Oficial. Astfel, şi şoferii taxiurilor care funcţionează pe GPL (gaz petrol lichefiat), cu rezervorul montat în portbagaj, au acum din nou acces în locurile de aşteptare special amenajate în aeroporturile din raza municipiului Bucureşti. Citește articolul
În timp ce pentru unele firme realizarea analizei de risc la securitatea fizică este obligatorie, în prezent, chiar de la momentul începerii activității, alte firme mai au timp până la 1 iulie 2017 să facă rost de acest document, care este necesar în momentul depunerii spre avizare a planului de pază al oricărei unități. Am analizat în cele ce urmează cine are efectiv această obligație, ce amenzi se pot acorda și ce prețuri sunt folosite de evaluatorii de risc. Citește articolul