avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 934 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Aspecte juridice

Aspecte juridice

ACCES PREMIUM

Statutul juridic si fiscal al firmelor inactive: Ce activitati pot desfasura in perioada suspendarii

Alina Botezatu în Aspecte juridice
25 Aprilie 2014 | 18 | 71010 | Timp de citire: 5 min.

Pentru firme, perioada de inactivitate nu echivaleaza cu incetarea totala a activitatii. Mai exact, societatile comerciale pot intra in doua tipuri de inactivitate, care reprezinta abordari diferite din punct de vedere juridic si fiscal.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele pot utiliza o procedura interna pentru a asigura elementele specifice ale unei facturi electronice

Elena Voinea în Aspecte juridice
23 Aprilie 2014 | 5112 | Timp de citire: 4 min.

Factura electronica trebuie transmisa de emitent catre destinatar printr-un canal securizat, iar elementele cheie ale acesteia pot fi asigurate printr-o procedura interna pe care emitentul o poate dezvolta in cadrul firmei sale, au declarat recent specialistii la o conferinta de profil. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Magazin AvocatNet.ro

Descarca un regulament intern pentru IMM, in format editabil. Cum sa-l personalizezi in folosul tau, fara sa incalci legea?

avocatnet.ro în Aspecte juridice
14 Aprilie 2014 | 5831 | Timp de citire: 1 min.

Fiecare angajator este obligat sa redacteze un regulament intern prin care sa stabileasca indatoririle personalului, masurile de organizare a muncii si asigurarea disciplinei muncii. Documentul, care trebuie sa contina reguli personalizate pentru fiecare societate, se afiseaza obligatoriu la sediul angajatorului, dar se si comunica salariatilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Taxa radio-TV trebuie platita de firme numai in anumite conditii. Ce solutii au ele daca nu beneficiaza de aceste servicii?

Alina Botezatu în Aspecte juridice
14 Aprilie 2014 | 64 | 98258 | Timp de citire: 11 min.

In ultimii cinci ani, mai multe firme au reusit sa obtina, in instanta, anularea taxei radio-TV si sa modifice unul dintre actele normative care reglementeaza plata acestei taxe. Totusi, majoritatea persoanelor juridice trebuie sa o achite in continuare, fapt care le nemultumeste pe multe dintre acestea, in conditiile in care nu beneficiaza de asemenea servicii. Conform avocatilor, contribuabilii care nu utilizeaza serviciile de radio si televiziune au la dispozitie o singura solutie pentru a nu plati taxa radio-TV.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

De joi, poti obtine online certificatele constatatoare de la Registrul Comertului

Elena Voinea în Aspecte juridice
11 Aprilie 2014 | 6 | 19863 | Timp de citire: 2 min.

Firmele nu mai trebuie sa se deplaseze pana la sediul Registrului Comertului (ONRC) pentru obtinerea certificatelor constatatoare, ci le pot obtine si online din 10 aprilie, se mentioneaza intr-un comunicat al ONRC, remis recent redactiei. Acest lucru este posibil printr-un nou serviciu electronic pe care contribuabilii il pot accesa. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Control de la ITM? Exista documente pe care nu esti obligat sa le prezinti inspectorilor

avocatnet.ro în Aspecte juridice
9 Aprilie 2014 | 5490 | Timp de citire: 1 min.

Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) poate veni, in orice moment, in control la sediul angajatorilor, fara nicio instiintare prealabila.Firmele sunt obligate sa puna la dispozitia inspectorilor documente si informatii, in functie de obiectul controlului, riscand altfel amenzi de pana la 10.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Intrarea unui nou asociat intr-un SRL se face mai usor prin majorarea capitalului. Afla de ce!

Alina Botezatu în Aspecte juridice
1 Aprilie 2014 | 4 | 40361 | Timp de citire: 3 min.

Societatile cu raspundere limitata (SRL) care vor sa-si schimbe numarul de asociati ar putea alege sa-si majoreze capitalul decat sa cesioneze parti sociale. Avocatul Dana Fatol ne-a explicat care sunt diferentele si cum se realizeaza majorarea capitalului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

La ce sa fiti atenti cand apelati la o firma de deratizare si dezinfectie? Iata ce trebuie sa stiti

Elena Voinea în Aspecte juridice
31 Martie 2014 | 4 | 13056 | Timp de citire: 3 min.

Atunci cand trebuie sa efectuati operatiuni de dezinfectie, dezinsectie si deratizare (DDD) si apelati la o firma care ofera astfel de servicii trebuie sa aveti in vedere cateva aspecte. Astfel, trebuie verificat daca firmele care activeaza in acest domeniu sunt autorizate sa desfasoare servicii de DDD. In plus, tarifele practicate de firmele de DDD se stabilesc in functie de anumiti factori, iar in privinta contractelor, acestea au o durata fixa, care insa poate fi prelungita. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Evaluarea profesionala a salariatilor - obligatie si necesitate pentru toti angajatorii. Cum se face corect?

avocatnet.ro în Aspecte juridice
31 Martie 2014 | 1 | 3834 | Timp de citire: 2 min.

Evaluarea profesionala a angajatilor nu este un drept, ci o obligatie pentru toti angajatorii. Orice firma trebuie sa implementeze criterii de evaluare a personalului, lipsa acestei proceduri putand fi sanctionata de inspectorii ITM cu sume cuprinse intre 3.000 si 10.000 de lei. Cum trebuie facuta corect o evaluare profesionala, care sunt etapele procedurii si ce greseli trebuie evitate in tot acest proces? Vei afla de la atelierul "Practic, despre: Evaluarea profesionala a angajatilor", organizat de AvocatNet.ro in 10 aprilie. Lectorii evenimentului vor fi Eduard Nicolau, de la Inspectia Muncii, si Alice Trifan, expert in salarizare si payroll. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Administratorul raspunzator de insolvabilitatea firmei poate fi obligat sa-i plateasca datoriile. Care este procedura?

Alina Botezatu în Aspecte juridice
27 Martie 2014 | 21 | 77901 | Timp de citire: 11 min.

Fiscul poate decide ca administratorul unei firme sa achite datoriile acesteia, daca a provocat insolvabilitatea societatii, se mentioneaza in Codul de procedura fiscala. Decizia autoritatii fiscale se va baza pe analizarea mai multor fapte si documente, dupa cum se precizeaza intr-un ordin al ANAF, care se aplica de la inceputul lunii februarie si care clarifica prevederile legislatiei fiscale. Mai mult, daca administratorul nu poate plati datoria, atunci Fiscul poate demara executarea silita a acestuia. Cititi in materialul urmator mai multe detalii despre conditiile in care organele fiscale iau aceasta decizie si cum se ajunge la executarea silita a administratorului. Citește articolul