avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 654 soluții astăzi
Start-up

Start-up

ACCES GRATUIT

Soluții de finanțare pentru un start-up: Ajutorul de minimis, fondurile europene, atragerea de asociați și investitorii individuali

Accountable în Start-up
15 Septembrie 2016 | 6507 | Timp de citire: 6 min.

Lipsa finanțării este una dintre cele mai mari bariere în calea antreprenoriatului în România, în special pentru start-up-uri. Alte bariere majore sunt birocrația, taxele mari și legislația schimbătoare. În cele ce urmează analizăm patru forme de finanțare disponibile pentru întreprinzători și le acordăm calificative în funcție de accesibilitatea lor pentru start-up-uri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Nu știi cum să-ți găsești clienți? Iată trei canale esențiale de vânzare pe care ar trebui să le folosești

Accountable în Start-up
13 Septembrie 2016 | 2 | 28554 | Timp de citire: 6 min.

Orice afacere presupune crearea unei valori adăugate pentru care există oameni dispuși să plătească prețul cerut. Acești oameni se numesc clienți și fără ei nicio afacere nu poate supraviețui. Clienții se pot găsi, teoretic, pretutindeni, dar, în economia superconcurențială de astăzi, este nevoie ca abordarea acestora să se facă metodic și profesionist de către orice afacere, oricât de mică ar fi ea. Niciun start-up nu își permite să aștepte pur și simplu apariția clienților, ci trebuie să ia un set de măsuri care să îl facă vizibil și accesibil, indiferent de domeniul de activitate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Registrul Operatorilor Intracomunitari: Ce este, ce presupune și când este obligatorie înscrierea în acesta?

Accountable în Start-up
8 Septembrie 2016 | 3 | 36054 | Timp de citire: 6 min.

Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI) ține evidența persoanelor impozabile și persoanelor juridice neimpozabile din România, care efectuează tranzacții cu parteneri din Uniunea Europeană sau, altfel spus, care efectuează operațiuni intracomunitare. Înscrierea în ROI este obligatorie atunci când se tranzacționează în UE servicii de orice valoare și atunci când se tranzacționează bunuri în sumă mai mare de 10.000 de euro (34.000 de lei la cursul de la data aderării României la UE). Pentru înscrierea în ROI este obligatorie existența unui cod valabil de TVA. La nivel european există VIES, un mijloc electronic de transmitere a informaţiei referitoare la înregistrarea în scopuri de TVA (validitatea numerelor de înregistrare pentru TVA) a companiilor înregistrate în UE. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cheltuielile deductibile: Ce sunt și ce consecințe există la deducerea unor cheltuieli nedeductibile

Accountable în Start-up
6 Septembrie 2016 | 1 | 121603 | Timp de citire: 4 min.

Termenul de cheltuială deductibilă este strict legat de calculul profitului fiscal, acel profit asupra căruia se aplică impozitul pe profit. Cu cât un contribuabil are mai multe cheltuieli deductibile, cu atât impozitul pe profit sau pe venitul net va fi mai mic, de aici și interesul întreprinzătorilor de a deduce cât mai multe cheltuieli. Totuși, conform legii, nu toate cheltuielile efectuate de un contribuabil sunt deductibile de la calculul impozitului pe profit. O altă folosire pe scară largă a termenului de deductibilitate este legată de TVA. Auzim des că TVA aferentă unei anumite tranzacții este sau nu deductibilă și cum întreprinzătorii își fac calcule în funcție de acest aspect. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce informații ne oferă balanța contabilă?

Accountable în Start-up
1 Septembrie 2016 | 4 | 23395 | Timp de citire: 4 min.

Balanța contabilă este documentul contabil în baza căruia se controlează corectitudinea înregistrărilor, concordanța dintre conturile sintetice și analitice și se analizează și sintetizează activitatea economică. Cu ajutorul balanței contabile se identifică mai multe tipuri de erori: de înregistrare a documentelor primare, de închidere a conturilor, de întocmire a balanței și cu stabilirea sumelor din formule compuse. Astfel, întreprinzătorii care pot citi și interpreta balanța contabilă a firmei lor au o înțelegere ridicată a propriei afaceri și sunt într-o poziție mult mai bună pentru a lua decizii fundamentate. În plus, balanța contabilă este cea care descrie partenerilor de afaceri situația firmei, fiind elementul în baza căruia se construiește credibilitatea. Primul document care ni se solicită atunci când dorim o finanțare, când vindem afacerea sau atragem un partener este balanța contabilă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Înregistrarea opțională în scopuri de TVA: Care este utilitatea și ce pași trebuie urmați

Accountable în Start-up
30 August 2016 | 7172 | Timp de citire: 5 min.

Solicitarea înregistrării în scopuri de TVA de către o persoană impozabilă se poate face fie opțional, fie obligatoriu, la depășirea plafonului de 220.000 de lei (cifră de afaceri anuală), conform legislației în vigoare. În ambele cazuri, în urma solicitării înregistrării, răspunsul autorităților poate fi atât favorabil, cât și nefavorabil. Dacă persoana impozabilă este acceptată la înregistrarea în scopuri de TVA, aceasta va adăuga TVA la prețul de vânzare al mărfurilor sau serviciilor sale și va începe să țină evidența TVA încasată și plătită, făcând permanent regularizarea acesteia. Dacă autoritățile resping înregistrarea în scopuri de TVA, atunci persoana impozabilă este obligată să adauge TVA la prețul de vânzare, dar nu va ține decât evidența TVA încasată, pe care o va vira la bugetul de stat. Cu alte cuvinte, persoana impozabilă nu va avea posibilitatea de a deduce TVA. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Conflict între asociați: Cum ieși din firmă prin cesiunea părților sociale?

Accountable în Start-up
25 August 2016 | 4 | 21126 | Timp de citire: 3 min.

În derularea activității oricărei societăți comerciale cu răspundere limitată pot apărea tensiuni între asociați. În acest caz, dacă situația este foarte gravă, se poate apela la instanță pentru soluționarea conflictelor, însă cea mai simplă modalitate de soluționare, dacă unul sau mai mulți asociați nu mai doresc să participe la conducerea societății, o reprezintă ieșirea din firmă prin cesiunea părților sociale către ceilalți asociați sau către terțe persoane, cu condiția ca ceilalți asociați să aprobe cesiunea prin hotărârea adunării generale a asociaților. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Când și de ce poate firma mea să fie controlată fiscal? Dar eu personal?

Accountable în Start-up
23 August 2016 | 1 | 48992 | Timp de citire: 7 min.

Multe dintre temerile întreprinzătorilor sunt legate de perspectiva de a fi subiectul unui control din partea autorităților. Este adevărat că, de-a lungul existenței sale, o societate comercială este supusă mai multor controale efectuate de autoritățile statului, dar acesta este un proces oarecum normal. De multe ori, controalele sunt tematice și nu există neapărat motive de îngrijorare atunci când suntem vizați de acestea. Există țări unde orice firmă este subiectul unui control fiscal cel târziu o dată la câțiva ani. Totuși, neliniștea îl poate cuprinde pe orice întreprinzător ce primește o „invitație” la control. Ce autorități pot veni în control? Cât durează un control? Ce urmări pot avea aceste controale? Acestea sunt doar cateva dintre întrebările care îți trec prin minte atunci când te afli în această situație. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Care îmi sunt obligațiile ca asociat sau administrator de SRL și ce mi se poate întâmpla dacă nu mi le îndeplinesc?

Accountable în Start-up
18 August 2016 | 2 | 82293 | Timp de citire: 6 min.

Societate cu răspundere limitată este oformă de societate hibridă între societăţile de persoane şi cele de capitaluri, caracterizată prin răspunderea asociaţilor numai până la concurenţa capitalului social subscris. O societate cu răspundere limitată poate avea unul sau mai mulți asociați și administratori. Admistratorii unei societăți comerciale pot fi atât asociații, cât și alte persoane care nu dețin calitatea de asociat. Drepturile și obligațiile asociaților și administratorilor unei societăți sunt prevăzute în Actul constitutiv al societății, Legea 31/1990 modificată și Codul Civil art. 1894-1902, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicată cu modificări, în vigoare de la 1 octombrie 2011. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce se întâmplă dacă nu plătesc la timp obligațiile fiscale ale firmei?

Accountable în Start-up
16 August 2016 | 1 | 36778 | Timp de citire: 5 min.

Te afli în situația în care nu poți achita obligațiile fiscale ale societății la termenul stabilit? Te gândești ce consecințe vei suporta? În cele ce urmează vom detalia aspectele referitoare la dobânzile și penalitățile generate de neplata la termen a obligațiilor fiscale datorate.De asemenea, conform legii, organele fiscale pot institui poprire pe conturile societății și nici o altă plată nu va mai putea fi efectuată până la stingerea datoriilor. Citește articolul