Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Acasă Subiect: documente contabile
Subiect: documente contabile
ACCES PREMIUM

Ghid oficial ANAF: Ce trebuie să știe orice firmă despre principalele acte contabile și raportările anuale obligatorii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Februarie 2020 | 0 | 6556

Un ghid oficial despre registrele contabile și raportările anuale a fost publicat luni de către reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Documentul succint pus la dispoziție gratuit este adresat atât persoanelor fizice, cât și firmelor care sunt obligate să își conducă contabilitatea în partidă simplă sau în partidă dublă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Bine de știut la început de an

Cum se face numerotarea documentelor financiar-contabile în 2020

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2020 | 0 | 4997

Fiecare companie trebuie să își facă propriul regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, așa cum prevede legislația în vigoare. Concret, autoritățile au stabilit unele reguli generale succinte, însă restul depinde de organizarea internă a fiecărei firme. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Bine de știut la început de an

Principalele documente justificative în contabilitate: Elemente obligatorii la completarea lor și alte chestiuni importante

Orice operațiune economico-financiară efectuată se consemnează într-un document ce stă la baza înregistrărilor în contabilitate, care dobândește calitatea de document justificativ. Pentru a deveni documente justificative, actele întocmite de companiile înregistrate în România trebuie să îndeplinească anumite condiții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bine de știut la început de an

Ce registre contabile e obligată firma ta să întocmească în 2020

Companiile sunt obligate să întocmească și să țină anumite registre, așa cum prevede legislația în vigoare. Cele mai importante dintre ele sunt registrele contabile, despre care scriem astăzi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se face corectarea documentelor financiar-contabile în 2020

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Ianuarie 2020 | 0 | 4303

Documentele financiar-contabile trebuie să fie lipsite de modificări sau ștersături, conform legislației în vigoare. În plus, nu este permisă nici lăsarea unor spații libere între operațiunile din actele contabile sau lăsarea unor file lipsă. Asta înseamnă că, atunci când au corecturi de făcut, contribuabilii trebuie să respecte anumite reguli stricte. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bine de știut la început de an

Cât ești obligat să păstrezi documentele financiar contabile ale companiei tale?

Potrivit normelor în vigoare, arhivarea documentelor financiar-contabile se face în 2020 conform unor reguli specifice. Spre exemplu, există peste 20 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani, în timp ce altele trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani. Arhivarea lor se poate face atât în format tipărit, cât şi în format electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Semnarea documentelor contabile este obligatorie, chiar dacă ștampilarea lor este opțională

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
22 Aprilie 2019 | 0 | 5822

După cum se știe, în prezent persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum și entitățile fără personalitate juridică nu mai au obligația de a aplica ștampila pe documente sau pe orice alte înscrisuri emise în relația dintre ele. Nu la fel stau lucrurile în ceea ce privește semnarea anumitor documente. Neîndeplinirea obligației de a semna poate atrage răspunderea persoanelor responsabile care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate.   Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reconstituire documente contabile 2019: Ce poți să faci la pierderea, sustragerea sau distrugerea lor

Pentru a putea fi înregistrate în contabilitate, operaţiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite. În ceea ce privește procedura pentru reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, aceasta este prezentantă mai jos. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dispoziție de plată 2019: Ce este și cum se completează acest document

Dispoziția de plată sau încasare este un document realizat de departamentul financiar-contabil, ce servește ca dovadă pentru casierie că a fost făcută o plată în numerar sau a fost încasată o sumă ce nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozițiilor legale. Dispoziția de plată/încasare rămâne document justificativ în arhivă, lucru foarte simplu când hârtiile sunt electronice, gestionate de un program de contabilitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor: Cum și cât păstrezi actele firmei?

Potrivit normelor în vigoare, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli specifice. Spre exemplu, există peste 20 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani, în timp ce altele trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani. De altfel, arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, cât şi-n format electronic. Citește articolul