Subiect: documente contabile
ACCES PREMIUM
UPDATE Controale antifraudă: O tendință din practica recentă a inspectorilor a fost confirmată de ANAF, însă cu precizarea că aceasta este întâlnită rar
O faptă prevăzută de Legea contabilității, care se referă la nerespectarea unor reglementări legate de documentele justificative și contabile, a fost sancționată de câteva ori, în ultima vreme, în cadrul controalelor antifraudă ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Deși fiscaliștii spun că vorbim de o tendință în controale, ANAF a ținut să sublinieze că practica este întâlnită rar. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Documente financiar-contabile: S-a introdus oficial un aviz de însoțire a mărfii special pentru comerțul cash&carry
Lista documentelor financiar-contabile a fost completată cu un act nou, avizul de însoțire a mărfii pentru comerțul cash&carry, potrivit unui ordin oficializat recent de Ministerul Finanțelor (MF). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Clarificare
Reminder Deși avem o perioadă-standard de arhivare de cinci ani, anumite acte contabile trebuie păstrate mai mult
În condițiile în care, din 2023, avem o perioadă-standard de arhivare de cinci ani pentru actele contabile, este important de precizat că aceasta nu este aplicabilă anumitor documente. Este vorba de documentele financiar-contabile care atestă proveniența bunurilor care au o durată de viață mai mare de cinci ani, pentru care arhivarea se face pe o durată mai lungă. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Arhivare: Mai multe noutăți importante privind păstrarea documentelor au apărut în lunile recente
Regulile aplicabile în cazul arhivării documentelor contabile (și nu numai) au fost schimbate, în lunile recente, în mai multe privințe. Din acest motiv, am reunit astăzi principalele noutăți pe care ar trebui să le știe firmele și profesioniștii. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Arhivare: Reglementările contabile, modificate oficial pentru implementarea perioadei unice de cinci ani, inclusiv la statele de salarii
La începutul anului curent s-a stabilit că registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative, inclusiv statele de salarii, trebuie arhivate numai cinci ani, fără excepții. În aceste condiții, Ministerul Finanțelor (MF) a modificat, printr-un ordin oficializat recent, reglementările contabile pentru a implementa această perioadă unică de arhivare a actelor contabile. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ce acte contabile trebuie să arhiveze PFA-urile și pentru cât timp
În funcție de cum se desfășoară activitățile independente, PFA-urile trebuie să completeze și să arhiveze anumite acte contabile, potrivit legislației în vigoare. În contextul în care recent s-a stabilit o perioadă unică de arhivare a documentelor contabile de cinci ani, reamintim ce acte trebuie să aibă PFA-urile. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Reducerea perioadei de arhivare a actelor contabile poate fi problematică. Specialiștii recomandă firmelor să facă o analiză înainte de a „curăța” arhiva de actele vechi
O măsură de debirocratizare oficializată recent prin lege poate să aducă mai degrabă probleme firmelor, consideră specialiștii consultați de redacția noastră. Este vorba de reducerea perioadei de arhivare pentru registrele obligatorii de contabilitate și documentele justificative în baza cărora se fac înregistrările în contabilitate. Deși actele contabile pot fi arhivate de-acum numai cinci ani, firmele ar trebui să analizeze cu atenție, de la caz la caz, dacă nu cumva ar trebui să le păstreze peste acest termen. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Oficial: De duminică, registrele contabile și documentele justificative pot fi arhivate numai cinci ani
Registrele obligatorii de contabilitate și documentele justificative în baza cărora se fac înregistrările în contabilitate vor fi arhivate numai cinci ani, reiese dintr-o lege care se va aplica din 15 ianuarie 2023. În prezent, obligația de arhivare acoperă o perioadă de zece ani, iar specialiștii și guvernanții atrag atenția că reducerea acesteia va aduce probleme în practică. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Dosarele personale ale angajaților vor fi arhivate numai cinci ani, după ce regula păstrării statelor de salarii se va modifica din nou
După nici măcar o lună de la reducerea perioadei de arhivare a statelor de salarii, de la 50 la cinci ani, această prevedere din Legea contabilității va fi „optimizată” printr-o lege nouă, care va influența indirect și perioada de arhivare a dosarelor personale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reminder Cum se face numerotarea documentelor financiar-contabile în 2022
Fiecare companie trebuie să își facă propriul regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, așa cum prevede legislația în vigoare. Concret, autoritățile au stabilit unele reguli generale succinte, însă restul depinde de organizarea internă a fiecărei firme. Citește articolul










