avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 569 soluții astăzi
Acasă Subiect: administrator firma
Subiect: administrator firma
ACCES PREMIUM

ESG înseamnă oportunități noi de creștere, dar și provocări pentru firme: Cum găsim echilibrul între performanța pe termen scurt și sustenabilitatea pe termen lung

PwC România în Contabil și fiscal
13 Decembrie 2023 | 0 | 3954 | Timp de citire: 5 min.

Efectele schimbărilor climatice și creșterea transparenței privind lanțurile de aprovizionare, diversitatea, echitatea sau incluziunea au dus la schimbarea cerințelor clienților și angajaților, la precauția investitorilor, precum și la creșterea semnificativă a nivelului de legiferare în domeniul sustenabilității, pe fondul tratatelor europene și internaționale, cum ar fi Pactul verde european (Green Deal) sau Acordul de la Paris. Cu alte cuvinte, companiile se confruntă cu presiuni imense pentru a acționa în domeniul sustenabilității și de a se conforma unor reglementări din ce în ce mai stricte. Cu toate acestea, pare că în substanța se realizează încă puțin în îndeplinirea criteriilor ESG. Poate fi vorba despre un decalaj între intenții și realitate? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Societăți listate la bursă

Dacă nu reglează, în rândul administratorilor, echilibrul între femei și bărbați, firmele mari vor risca amenzi drastice

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Decembrie 2023 | 4 | 1291 | Timp de citire: 3 min.

Firmele mari listate la bursă, care își au sediul social în România, vor trebui să respecte reguli pentru reprezentarea echilibrată a femeilor și bărbaților în rândul administratorilor acestora, conform unui proiect de lege inițiat recent de Ministerul Finanțelor. Companiile care nu vor respecta regulile vor risca amenzi drastice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Afaceri de familie: Antreprenorii mizează mult pe încrederea clienților pentru creșterea businessului. Dar ce riscă să piardă din vedere?

PwC România în Ghidul antreprenorului
9 Octombrie 2023 | 0 | 1457 | Timp de citire: 3 min.

Între încredere și profitabilitate există o strânsă corelație, fapt confirmat de o analiză PwC care arată că încrederea consumatorilor este unul dintre principalii factori determinanți ai variației de performanță, precum și de sondajul recurent privind afacerile de familie care concluzionează că încrederea este un avantaj competitiv vital. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se procedează dacă firma are o datorie la un administrator sau un asociat și vrea s-o stingă prin cedarea unui bun

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
11 Septembrie 2023 | 0 | 2229 | Timp de citire: 2 min.

Societățile care figurează cu datorii față de administratori sau asociați -- și se confruntă cu o serie de probleme atunci când vine vorba de stingerea datoriilor față de aceștia -- au posibilitatea legală de a ceda active din patrimoniul propriu prin darea în plată către respectivii administratori sau asociați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Diurna pentru administratori: Regimul fiscal diferă dacă aceștia sunt remunerați sau nu

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
21 Iulie 2023 | 0 | 4219 | Timp de citire: 4 min.

Referitor la diurnele acordate administratorilor unor societăți, este bine de știut că tratamentul fiscal aplicabil diferă în funcție de existența sau nu a unei remunerații lunare a administratorilor. Iată ce trebuie știut. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Răspunderea solidară în caz de insolvabilitate

ICCJ: Vinovăția administratorului privind neîndeplinirea obligațiilor fiscale de către firmă trebuie dovedită, nu prezumată

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Iulie 2023 | 1 | 12876 | Timp de citire: 4 min.

Atunci când o firmă devine insolvabilă și inspectorii vor să atragă răspunderea solidară a administratorului pentru nedeclararea și/sau neachitarea obligațiilor fiscale, aceștia trebuie să vină cu dovezi concrete, reiese dintr-o decizie recentă a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce beneficii „extrasalariale” pot fi acordate administratorilor companiei

Orlando Surugiu-Pânzaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
2 Iunie 2023 | 1 | 2835 | Timp de citire: 2 min.

Ca o regulă generală, ținând cont de prevederile art. 76 alin. (3) din Codul fiscal, de avantaje, în bani sau în natură, altele decât veniturile salariale, pot beneficia și administratorii unor societăți. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Controale ANAF

Risc de impuneri suplimentare: Avansuri acordate acționarilor sau administratorilor ce rămân nejustificate

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Mai 2023 | 0 | 5459 | Timp de citire: 2 min.

În cadrul controalelor derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), inspectorii se pot lega de avansurile de trezorerie acordate acționarilor sau administratorilor, care rămân nejustificate la finalul unei perioade fiscale sau la finalul anului financiar, pentru a face impuneri suplimentare. Specialiștii au atras atenția asupra chestiunii în contextul în care firmele pregătesc în perioada asta situațiile financiare pe 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Risc fiscal

Dacă lipsește numerar din casierie la finalul anului financiar, inspectorii ANAF pot face impuneri suplimentare. Speța, întâlnită tot mai des la controale

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Mai 2023 | 1 | 17655 | Timp de citire: 3 min.

Un aspect căruia inspectorii fiscali îi acordă tot mai des atenție este soldul numerarului din casierie la finalul exercițiului financiar, atrag atenția specialiștii. Atunci când se descoperă că lipsește numerar, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) consideră că este vorba fie de dividende date acționarilor, fie de remunerații date administratorilor, astfel că se ajunge la impuneri suplimentare (și poate chiar la amenzi). Chestiunea trebuie avută în vedere mai ales pentru că în această perioadă se pregătesc situațiile financiare pe 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stock option plan: Angajatorii pot avea dificultăți la raportarea obligatorie, prin declarația 112, a beneficiilor sub formă de acțiuni

Deloitte România în Contabil și fiscal
24 Februarie 2023 | 0 | 4142 | Timp de citire: 3 min.

Anul 2023 a venit cu numeroase schimbări fiscale cu impact asupra angajaților și angajatorilor. Una dintre ele constă în obligativitatea de a raporta prin declarația lunară 112 toate veniturile și beneficiile salariale, indiferent dacă sunt impozabile sau nu. Printre acestea se numără și beneficiile de tip stock option plan (planuri de remunerare în capitaluri proprii, respectiv acțiuni sau părți sociale) acordate angajaților, directorilor sau administratorilor. Raportarea acestor beneficii a fost opțională în a doua jumătate a anului trecut, iar din ianuarie a devenit obligatorie, primul termen fiind 27 februarie 2023. Citește articolul