Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 623 soluții astăzi
Acasă Subiect: administrator firma
Subiect: administrator firma
ACCES PREMIUM

Ce riști dacă administrezi o firmă-fantomă

Administratorul unei societăți cu comportament de tip firmă-fantomă poate fi condamnat la până la 15 ani de închisoare, dacă prejudiciul adus statului este unul consistent, potrivit legislației în vigoare. Prezentăm aceste informații în contextul în care Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a anunțat azi trimiterea în judecată a unui administrator acuzat de evaziune fiscală pentru activitatea făcută la o firmă-fantomă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Administratorii și asociații unici, în continuare pierduți din vedere la acordarea indemnizațiilor pentru reducerea sau întreruperea activității

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Aprilie 2020 | 0 | 2837

După ce Guvernul a modificat de mai multe ori Ordonanța de urgență nr. 30/2020, cea care stabilește indemnizația pentru profesioniști și alte categorii afectate de măsurile luate de autorități în această perioadă, cea mai recentă modificare fiind publicată marți, o categorie importantă de întreprinzători e uitată de Guvern: cei care au firme mici, dar la care nu sunt angajați, nu sunt decât administratori sau asociați unici, ceea ce nu le permite să ceară banii de la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Răspundere solidară 2020: Când poate fi tras la răspundere administratorul pentru problemele firmei

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Martie 2020 | 0 | 4762

Administratorul poate fi tras la răspundere atunci când compania are probleme din cauza acestuia, potrivit legislației în vigoare. De principiu, vorbim de situații în care administratorul fie nu-și îndeplinește obligațiile impuse de lege (de exemplu, să se asigure că dividendele plătite există în realitate), fie provoacă intenționat probleme (de exemplu, dacă împiedică plata datoriilor fiscale). În orice caz, situațiile în care se aplică răspunderea solidară a administratorului firmei sunt stabilite în mod expres, iar acestea implică plata de către cei responsabili a daunelor sau a datoriilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Administrator de firmă 2020: Ce taxe plătesc la stat cei care administrează societăți

Simona Voiculescu în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Februarie 2020 | 0 | 6156

Remunerația administratorului de firmă este venit impozabil, potrivit Codului fiscal. Pe lângă impozit, trei contribuții sunt plătite pentru veniturile de acest gen. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Compania poate cheltui bani cu locuințele de serviciu, care se pot deduce din impozitul pe profit

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Octombrie 2018 | 0 | 3965

Resursele financiare ale unei companii pot fi folosite, printre altele, pentru locuințele de serviciu în care stau salariații proprii, se arată în legislația în vigoare, aceste cheltuieli fiind deductibile din impozitul pe profit. Aceeași regulă se aplică și cheltuielilor făcute de firmă cu sediul pe care-l are într-o locuință a unei persoane fizice, care e folosită și în scopuri personale. Acestea sunt doar două dintre modalitățile legale de a scoate bani dintr-o firmă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Compania poate da unui administrator un împrumut de câteva mii de euro

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Octombrie 2018 | 2 | 6809

Deși legislația interzice companiilor să-și crediteze administratorii prin diverse operațiuni, cum ar fi împrumuturile sau avantajele financiare, există și o excepție. Mai exact, regula nu se aplică dacă este vorba de o sumă totală care nu depășește 4.999 de euro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Administrator de firmă 2018: Ce taxe datorezi statului dacă administrezi o societate

Noile prevederi fiscale intrate în vigoare în ianuarie 2018 au adus o serie de modificări referitoare la contribuţiile sociale obligatorii, printre care se numără contribuția la pensii (CAS) și contribuția la sănătate (CASS). În principal, cei vizaţi de aceste modificări sunt angajaţii şi angajatorii, însă Codul fiscal prevede că remunerația administratorilor societăţilor este supusă la aceleași reguli precum veniturile salariale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Care îmi sunt obligațiile ca asociat sau administrator de SRL și ce mi se poate întâmpla dacă nu mi le îndeplinesc?

Accountable în Start-up
18 August 2016 | 2 | 74710

Societate cu răspundere limitată este oformă de societate hibridă între societăţile de persoane şi cele de capitaluri, caracterizată prin răspunderea asociaţilor numai până la concurenţa capitalului social subscris. O societate cu răspundere limitată poate avea unul sau mai mulți asociați și administratori. Admistratorii unei societăți comerciale pot fi atât asociații, cât și alte persoane care nu dețin calitatea de asociat. Drepturile și obligațiile asociaților și administratorilor unei societăți sunt prevăzute în Actul constitutiv al societății, Legea 31/1990 modificată și Codul Civil art. 1894-1902, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicată cu modificări, în vigoare de la 1 octombrie 2011. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Schimbarea administratorului firmei: Care este procedura la Registrul Comerţului?

Legislaţia în vigoare permite firmelor înregistrate pe teritoriul ţării noastre să fie administrate de una sau mai multe persoane fizice, iar toate datele acestora şi puterile fiecăreia dintre ele se regăsesc în cuprinsul actului constitutiv al societăţii. Totuşi, există situaţii când asociaţii firmei decid revocarea din funcţia de administrator a unei persoane şi numirea alteia, caz în care actul constitutiv trebuie actualizat corespunzător şi depus la Registrul Comerţului, alături de alte documente relevante. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Administrator de firmă: Ce taxe și impozite plătește în 2016?

Contractul de administrare este o convenție încheiată între două părți, prin care o parte, de regulă o persoană juridică, încredințează celeilalte părți, de regulă o persoana fizică, conducerea, organizarea și gestionarea activității sale. Citește articolul