avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 377 soluții astăzi
Acasă Subiect: administrator firma
Subiect: administrator firma
ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știi despre contractul de mandat, în contextul aplicării condițiilor de la impozitarea micro, din 2023

AVA Lawyers în Aspecte juridice
13 Decembrie 2022 | 0 | 9254 | Timp de citire: 3 min.

Potrivit modificărilor aduse Codului Fiscal prin OG 16/2022, pentru ca o societate să aplice, din 2023, regimul impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, între alte condiții, va trebui ca aceasta să aibă și un angajat. Această condiție se consideră îndeplinită și în cazul în care societatea are încheiat un contract de mandat, dacă remuneraţia este cel puţin la nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pentru indemnizațiile directorilor, administratorilor și membrilor CA s-ar putea datora (și) TVA? Schimbare de paradigmă la nivelul UE

EY Romania în Taxe și impozite
25 Noiembrie 2022 | 0 | 1419 | Timp de citire: 5 min.

Activitățile de tipul remunerațiilor administratorilor, directorilor și membrilor consiliilor de administrație (CA), persoane fizice, sunt taxate similar contractelor de muncă. La nivelul UE, însă, lucrurile s-ar putea îndrepta într-o nouă direcție. Deciziile recente ale Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) par să indice o schimbare de abordare privind aplicabilitatea TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Administratorii și directorii au obligații noi atunci când firma lor e în dificultate financiară

avocatnet.ro în Aspecte juridice
16 August 2022 | 0 | 7244 | Timp de citire: 2 min.

Recent, administratorii și directorii societăților au primit noi obligații pe care trebuie să le respecte, în caz de dificultate financiară, pentru a evita intrarea în insolvență. Deși nu există sancțiuni exprese pentru încălcarea acestora, tragerea la răspundere este posibilă prin mecanismul răspunderii solidare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozit micro 2023: Se poate încheia un contract de mandat pentru administrator, pentru a bifa condiția existenței unui salariat

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Iulie 2022 | 3 | 37577 | Timp de citire: 2 min.

Fiscaliștii recomandă, pentru microîntreprinderile care n-au salariați, încheierea unui contract de mandat pentru administrator. Asta în condițiile în care, din 2023, plătitorii de impozit micro sunt obligați să aibă cel puțin o persoană remunerată în cadrul firmei. Avantajul contractului de mandat, față de contractul individual de muncă, este că scapă compania de obligațiile specifice relațiilor de muncă și de eventualele controale ale inspectorilor muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozit micro 2023: Condiția de a avea cel puțin un salariat e îndeplinită dacă acesta are normă întreagă, dar sunt și alternative

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Iulie 2022 | 0 | 12845 | Timp de citire: 2 min.

Una dintre condițiile obligatorii, din 2023, pentru a aplica impozitul micro va fi de a avea cel puțin un salariat, iar acesta va trebui să fie angajat cu normă întreagă. Cu toate acestea, există și alte modalități prin care firmele să bifeze legal condiția. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Facilități fiscale în domeniul agroalimentar se pot aplica și altor tipuri de contracte și raporturi, nu doar celor de muncă

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Iulie 2022 | 1 | 1775 | Timp de citire: 2 min.

Procedura de acordare a facilităților fiscale (reduceri și scutiri de taxe salariale) în domeniul agroalimentar a fost publicată de Ministerul Finanțelor în Monitorul Oficial pe 1 iulie. Asta înseamnă că angajatorii au reglementate nu doar regulile pentru raporturile de muncă, ci și pentru altele similare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Poate un SRL să nu aibă administrator?

R&R Partners în Aspecte juridice
12 Aprilie 2022 | 1 | 2491 | Timp de citire: 4 min.

Administratorul unei societăți este persoana care se ocupă de gestiunea afacerilor societății. Astfel, deține funcția executivă în societate, având îndatorirea ca societatea să prospere prin ducerea la îndeplinire a voinței asociaților. De aceea, administratorul este indispensabil bunului mers al societăților comerciale, acesta având nu doar atribuții de gestiune internă, ci și de reprezentare a societății în raporturile cu terții. Însă nu de puține ori se poate întâmpla ca administratorul să nu își îndeplinească atribuțiile pentru care a fost desemnat la standardele impuse de către asociații care l-au numit și de aici apare problema revocării acestuia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Indemnizația de creștere a copilului poate fi afectată în cazul celor care sunt și administratori de firme, dar numai dacă obțin venituri

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Martie 2022 | 2 | 3877 | Timp de citire: 3 min.

Statul condiționează acordarea indemnizației pe timpul concediului de creștere a copilului de interdicția (nu absolută!) de a obține alte venituri din desfășurarea unor activități în mod concret. Calitatea de a fi administrator al unei firme, în sine, nu e problematică și nu duce la suspendarea indemnizației pentru că nu e obligatoriu ca această calitate să fie și remunerată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Condamnații pentru neplata dărilor cu reținere la sursă nu vor mai putea fi fondatori, administratori, directori sau reprezentanți de societăți

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Februarie 2022 | 0 | 11191 | Timp de citire: 1 min.

Reincriminarea neplății impozitelor și contribuțiilor cu reținere la sursă, ce se va aplica din 1 martie 2022, va veni la pachet cu o interdicție. Mai precis, cei condamnați pentru această faptă nu vor mai putea să înființeze societăți sau să ocupe în cadrul lor funcțiile de administrator, director sau reprezentant legal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum procedăm la schimbarea administratorilor unui SRL în lipsă

R&R Partners în Aspecte juridice
16 Februarie 2022 | 0 | 1765 | Timp de citire: 3 min.

În cadrul funcționării unei societăți, raporturile dintre administrator și firmă sunt raporturi de mandat. Acest lucru îi diferențiază de angajații societății, care lucrează cu contract individual de muncă, primesc un salariu și se supun legislației muncii. Și îi diferențiază inclusiv de asociații neadministratori din cadrul unui SRL, care pot lua decizii în cadrul Adunării Generale, dar nu pot reprezenta societatea în mod direct (semnare de contracte în numele societății, deschidere de cont bancar etc.). Citește articolul