avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1250 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

UPDATE O firmă nu poate formula o cerere de executare silită pentru o altă firmă. Decizia ICCJ se aplică deja

Acest departament se ocupă cu încheierea contractelor și trebuie să se asigure că orice acord cu o altă firmă pentru servicii de recuperare a datoriilor este corect din punct de vedere legal și respectă noile reguli, pentru a evita problemele ulterioare (ex: contracte care nu pot fi aplicate).

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
22 Iunie 2018 | 2 | 28479 | Timp de citire: 3 min.

Nici când e vorba de formularea cererilor de executare silită nu se poate admite ca o persoană juridică să fie reprezentată convențional de o altă persoană juridică, a stabilit Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ). De altfel, mandatarul nu poate fi nici consilierul juridic, nici avocatul celei din urmă persoane juridice. Decizia vine să completeze o altă soluție oferită de Curte, în 2016, prin care s-a stabilit că o persoană juridică nu poate reprezenta în instanță o alta. Hotărârea dată de ICCJ a fost publicată deja în Monitorul Oficial și este obligatorie. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ghidul justiţiabilului în procesele civile

Judecata în apel: Cum poţi ataca hotărârea dată de prima instanţă

În situația unor dispute contractuale cu furnizorii sau clienții care ajung în instanță, acest departament trebuie să înțeleagă etapele unui proces, inclusiv apelul, pentru a gestiona riscurile și rezultatele contractelor.

Oana Teodorescu în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
22 Iunie 2018 | 12463 | Timp de citire: 4 min.

După terminarea judecăţii la fond în procesul civil, dacă suntem nemulţumiţi de sentinţa pronunţată de prima instanţă, putem recurge la o cale de atac, formulând apel împotriva hotărârii de la fond. După ce am scris prima oară despre fond, acum vă explicăm cum stau lucrurile cu apelul. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Transferul corect de informații și documente între antreprenor și contabil este esențial

Acest departament este interesat deoarece articolul subliniază importanța păstrării și trimiterii corecte a facturilor de la furnizori și a contractelor, și ajută la înțelegerea cum să ceară rapoarte despre plățile restante către furnizori.

CIEL Romania în Ghidul antreprenorului
22 Iunie 2018 | 3043 | Timp de citire: 3 min.

Tu, ca antreprenor, știi că rolul pe care îl are contabilul în compania ta este unul foarte important. Tocmai de aceea, noi, echipa CIEL România, ne-am gândit să îți amintim că modul în care se face transferul de informații și de documente financiar-contabile, în cazul în care serviciile de contabilitate sunt externalizate, este cheia unei colaborări de succes. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Creșterea taxelor vamale poate majora costurile de achiziție pentru materiile prime sau produsele finite importate din SUA, impunând renegocieri de contracte sau căutarea de noi furnizori. Problemele infrastructurii pot influența, de asemenea, contractele de anvergură.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 Iunie 2018 | 547 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Leul ajunge la cea mai slabă cotație din istorie. Explicația BNR

Interesat pentru că fiecare modificare a cursului valutar afectează cât vor plăti pentru materiile prime, componentele sau serviciile cumpărate din afara țării, influențând costurile finale.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
21 Iunie 2018 | 2456 | Timp de citire: 1 min.

Banca Naţională a României a anunţat joi un curs de 4,6695 lei/euro, în creştere cu 0,08% faţă de ziua anterioară și un nou nivel record. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Bani pentru IMM-uri și firme mari

Fabricile de lactate și brutăriile vor primi fonduri europene de până la 2,5 milioane de euro

Identifică și gestionează achizițiile de echipamente, construcții și servicii care pot fi finanțate prin acest program, asigurându-se că acestea sunt conforme cu cerințele proiectului și ale grantului.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
21 Iunie 2018 | 3227 | Timp de citire: 3 min.

Investițiile realizate de către întreprinderile mici și mijlocii, dar și de către alte categorii de solicitanți pentru procesarea produselor agricole sau pomicole vor fi sprijinite, în perioada următoare, prin intermediul unei scheme de finanțare aprobate recent prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale. Sunt sprijinite proiectele care prevăd crearea unor lanțuri alimentare integrate, iar lansarea schemei de finanțare se va produce în curând, fiind gestionată de către Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Citește articolul

ACCES GRATUIT

A apărut primul caz al unui român intrat în faliment personal. Instanța a dat undă verde procedurii

Pentru a înțelege ce se întâmplă când un partener contractual (chiar și o persoană fizică) nu-și poate respecta obligațiile din cauza problemelor financiare.

Oana Teodorescu în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
20 Iunie 2018 | 27834 | Timp de citire: 2 min.

Primul caz de intrare în insolvenţă a persoanei fizice a fost soluţionat recent de o instanţă judecătorească de la noi. Acest lucru reprezintă o premieră în România, legea care reglementează falimentul personal fiind în vigoare din ianuarie 2018. Mai exact, este vorba de un român care a început o afacere pe cont propriu și care n-a putut să reziste, acumulând datorii pe care nu le mai putea acoperi. Judecătorul a considerat că situația financiară a românului e compromisă și a dispus deschiderea procedurii insolvenței prin lichidarea activelor sale. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ghidul justiţiabilului în procesele civile

Judecata în fond: Ce trebuie să știi despre judecata în fața primei instanțe

Contractele gestionate de acest departament pot duce la litigii. Cunoașterea modului în care se desfășoară un proces civil ajută la pregătirea pentru eventualele dispute contractuale și la gestionarea lor eficientă.

Oana Teodorescu în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
20 Iunie 2018 | 2 | 24943 | Timp de citire: 4 min.

În cazul în care avem o problemă pe care dorim să o rezolvăm în instanţă sau dacă suntem chemaţi în judecată de o altă persoană, este bine să ştim ce înseamnă toate acestea şi ce trebuie să facem pe întreg parcursul procesului, care începe cu judecata în faţa primei instanţe (numită şi judecata în fond). Acesta este primul articol scris de avocatnet.ro dintr-o serie menită să informeze justițiabilii din România despre desfășurarea proceselor civile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Finanțarea prin leasing a afacerilor: Zece aspecte esențiale pentru orice antreprenor care apelează la leasing

Acest departament este interesat de leasing ca o metodă prin care compania poate achiziționa diverse bunuri (mașini, echipamente) și de modul în care sunt negociate și administrate contractele respective.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
20 Iunie 2018 | 4119 | Timp de citire: 1 min.

Leasingul, spre deosebire de creditele bancare, reprezintă un instrument financiar mai ușor de accesat de către companii, având o flexibilitate mai mare. Acesta este și principalul motiv pentru care societățile preferă să-și finanțeze investițiile în active corporale într-un grad tot mai mare prin intermediul contractelor de leasing. Cu toate acestea, acest tip de finanțare are și dezavantaje în fața creditelor bancare, iar în articolul de astăzi vom evidenția succint principalele informații pe care antreprenorii trebuie să le cunoască în ceea ce privește leasingul. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Contractul de leasing: Cine plătește asigurarea bunurilor luate prin leasing?

Acest departament negociază și semnează contractele de leasing pentru achiziția de bunuri și trebuie să înțeleagă bine clauzele legate de asigurări și responsabilități.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
19 Iunie 2018 | 4359 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când nu dispun de resurse financiare proprii suficiente, iar procedura de obținere a unui credit bancar este anevoioasă, firmele au posibilitatea de a-și finanța anumite investiții prin intermediul unor contracte de leasing. Astfel, deși dreptul de proprietate nu se poate transmite decât la finalul perioadei contactate, firmele se bucură de dreptul de utilizare asupra bunurilor contractate. Totuși, pentru a minimiza riscurile potențiale, finanțatorul decide încheierea unui contract de asigurare și impune utilizatorului plata polițelor de asigurare. Citește articolul