Acest departament este responsabil cu selectarea și contractarea firmelor de pază sau a experților care realizează analiza de risc la securitate, asigurându-se că serviciile sunt achiziționate conform cerințelor legale și de buget.
Obligația de a efectua o analiză de risc la securitate fizică o au numai entitățile care sunt obligate să asigure paza bunurilor sau a valorilor cu orice titlu deținute, potrivit legislației în vigoare. Dacă sunt persoanele fizice autorizate (PFA) obligate să facă această analiză e o chestiune ce depinde numai de posibilitatea de a încadra PFA-urile într-una dintre categoriile indicate în lege ca fiind obligate să asigure paza bunurilor și valorilor. Citește articolul
Inflația afectează costul materiilor prime, al serviciilor și al logisticii. Este important pentru a negocia contracte cu furnizorii și a gestiona bugetul de achiziții.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă departamentul de Achiziții sau Contract Management lucrează cu PFA-uri ca furnizori sau colaboratori externi, este util să înțeleagă modificările legate de contribuțiile și impozitele acestora. Chiar dacă obligația de plată este a PFA-ului, o înțelegere generală poate ajuta în negocieri sau în evaluarea costurilor indirecte ale colaborărilor.
Guvernul a pregătit un nou mecanism de declarare și plată a impozitului și a contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS) pentru persoanele fizice autorizate (PFA) și ceilalți contribuabili ce obțin venituri din activități indepdente. Astfel, cei ce obțin venituri sub plafonul celor 12 salarii minime brute nu vor avea obligația de a achita CASS, având însă posibilitatea de a se asigura în sistemul medical de stat. În forma publicată în dezbatere publică, documentul ridica anumite semne de întrebare și era interpretabil, cel puțin. Citește articolul
Acest departament lucrează cu multe contracte și date despre furnizori. Sfaturile despre parole ajută la păstrarea în siguranță a acestor informații importante și confidențiale.
Folosești cumva aceeași parolă pentru toate conturile tale online? Asta nu e bine deloc! Atacurile prin care se fură parole sunt tot mai dese astăzi. Citește articolul
Programul Rabla implică achiziția de mașini noi, iar acest departament se ocupă de selectarea furnizorilor de mașini și de gestionarea procesului de cumpărare.
Înscrierile la programul Rabla, prin care românii pot să-și schimbe mașinile vechi și să cumpere unele noi folosindu-se de primele de casare, se derulează până spre finalul lunii septembrie. Primul pas pe care trebuie să-l facă firmele, persoanele fizice autorizate (PFA), dar și societățile de avocatură interesate de acest program este să depună la autorități un dosar de acceptare. Legislația programului Rabla atrage atenția însă asupra unor aspecte pe care, dacă firmele le neglijează, vor duce la respingerea dosarelor. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum evoluția ROBOR și inflația pot afecta costurile de achiziție și pentru a fi la curent cu noile reglementări privind participarea companiilor de stat la licitațiile publice.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de cumpărarea mașinilor noi, de negocierea cu furnizorii și de administrarea contractelor, asigurându-se că procesul de achiziție decurge corect și avantajos pentru companie.
La programul Rabla se pot înscrie și societățile profesionale de avocatură cu răspundere limitată, potrivit regulilor de derulare a programului. Dacă duc la schimb mașini cu o vechime de cel puțin opt ani, firmele pot obține prime de casare pentru fiecare dintre mașinile ce îndeplinesc condițiile, sumele de bani fiind acordate sub forma unui ajutor de minimis. Înscrierile se pot face până pe 28 septembrie, potrivit unui anunț recent al autorităților. Citește articolul
Articolul menționează identificarea furnizorilor pentru dropshipping și externalizarea operațiunilor, implicând negocierea și gestionarea contractelor cu partenerii și furnizorii.
Principalul avantaj de care beneficiezi atunci când iei decizia de a investi în cadrul unei afaceri online este acela că îți poți reduce și eficientiza cheltuielile operaționale foarte mult, lucru care va conduce, ca o consecință, la o creștere a profitului și o îmbunătățire a indicatorilor economico-financiari. Spre deosebire de o afacere clasică, localizată într-un spațiu fizic, un magazin online își poate reduce sau chiar elimina complet cheltuielile cu depozitarea, stocurile și managementul operațiunilor de aprovizionare și vânzare. Citește articolul
Departamentul se ocupă de procesele de licitație și de gestionarea contractelor, fiind esențial să înțeleagă cerințele legale privind garanțiile bancare și riscurile asociate cu folosirea garanțiilor de la IFN-uri în loc de bănci.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Creșterea prețurilor la produse și materii prime, influențată de inflație și cursul valutar, impactează deciziile de cumpărare și negocierile cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul