avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1153 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Departamentul de Achiziții și Contract Management este interesat de modul în care statul gestionează proiectele mari, mai ales cele de infrastructură. Blocajele și întârzierile pot afecta contractele existente sau viitoare cu entități publice, precum și termenele de livrare pentru proiecte la care compania ar putea participa.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
27 Martie 2018 | 748 | Timp de citire: 4 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Rabla plus 2018: Ce trebuie să știi dacă vrei să te înscrii, începând de azi

Companiile care doresc să își reînnoiască flota auto pot beneficia de reduceri semnificative la achiziția de vehicule electrice, optimizând astfel bugetul.

Oana Teodorescu în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
26 Martie 2018 | 1 | 7593 | Timp de citire: 2 min.

Românii care doresc să cumpere un autoturism nou pur electric sau electric hibrid prin Rabla plus se pot înscrie în acest program începând de azi, potrivit Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Valoarea unui ecotichet este de până la maximum 20.000 de lei, sau maximum 45.000 de lei, sume ce se vor acorda numai participanţilor la Rabla plus care nu au datorii la bugetul local. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Paza bunurilor și persoanelor la firmă: Când e necesar un plan de pază și ce amenzi riști dacă nu-l ai

Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a alege corect firmele de pază cu care colaborează și pentru a se asigura că activitățile contractate respectă toate regulile.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Martie 2018 | 22190 | Timp de citire: 2 min.

Elaborarea unui plan de pază e necesară, potrivit legislației privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, în acele cazuri în care analiza de risc la securitate fizică impune luarea unor măsuri anume. Altfel spus, nu e necesară pentru toate firmele, ci doar de la caz la caz. Doar că firmele care sunt obligate să-și facă acest plan de pază, care stă și la baza unor alte măsuri necesar a fi luate, trebuie depus la autorități, într-un timp relativ scurt, pentru a se evita sancționarea cu amenzi de mii de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Contribuțiile pentru veniturile din drepturi de autor vor fi din nou reținute la sursă

Departamentul trebuie să înțeleagă noile reguli fiscale pentru a negocia și redacta corect contractele cu furnizorii externi (PFA-uri) sau cu cei care oferă drepturi de proprietate intelectuală, asigurându-se că sunt respectate obligațiile de reținere la sursă.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
26 Martie 2018 | 4 | 9236 | Timp de citire: 2 min.

Pentru veniturile din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală plătite în baza unui contract, acolo unde intră și drepturile de autor, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) va reintroduce un mecanism de reținere la sursă a contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS). Măsura este inclusă într-un act normativ publicat vineri în Monitorul Oficial, care aduce modificări Codului fiscal.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Rabla Plus 2018: Greșeli care pot duce la respingerea dosarelor de înscriere ale firmelor și PFA-urilor

Acest departament este responsabil cu cumpărarea de echipamente și servicii pentru companie, iar programul Rabla Plus oferă o șansă de a achiziționa vehicule noi, ecologice, la un cost mai mic, prin obținerea de fonduri.

Marian Dumitrache în PFA & Profesii liberale
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
26 Martie 2018 | 3093 | Timp de citire: 3 min.

Programul Rabla Plus, prin intermediul căruia firmele, persoanele fizice, dar și alte categorii de solicitanți pot cere bani nerambursabili pentru achiziționarea de mașini electrice și hibrid noi, a debutat luni, conform planificării anunțate de către Administrația Fondului pentru Mediu. Astfel, întreprinderile și persoanele fizice autorizate (PFA) trebuie să depună, mai întâi, un dosar de acceptare, înainte de a primi ecotichetul în valoare de până la 45.000 de lei. Legislația referitoare la programul Rabla Plus scoate în evidență, pe de altă parte, și principalele probleme care pot duce la respingerea dosarelor de acceptare depuse. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Rabla Plus 2018: Și societățile de avocatură se vor putea înscrie în program, începând de luni

Acest departament este interesat de modalitățile de achiziție a mașinilor noi, electrice, prin acest program, gestionând procesul de cumpărare și contractele cu furnizorii.

Simona Voiculescu în Mediul juridic
Director Editorial, avocatnet.ro
23 Martie 2018 | 1372 | Timp de citire: 1 min.

Înscrierile în programul Rabla Plus vor începe luni, potrivit anunțului recent al Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), iar printre solicitanții eligibili se numără și societățile profesionale de avocatură cu răspundere limitată. Rabla Plus oferă românilor, persoane fizice și juridice, posibilitatea de a cumpăra mașini electrice noi, folosind la achiziție sume de bani sub forma unor ecotichete acordate de stat și fără a duce la casare mașini vechi. Suma maximă ce poate fi folosită de o societate de avocatură care vrea să cumpere mai multe mașini electrice anul acesta e de 200.000 de euro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE După mai multe zile în care nu a funcționat, site-ul ANAF poate fi din nou accesat

Departamentul este direct afectat de imposibilitatea de a verifica furnizorii ce aplică sistemul split TVA, informație crucială pentru respectarea regulilor fiscale în procesele de achiziții.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
23 Martie 2018 | 2681 | Timp de citire: 2 min.

Timp de mai multe zile, accesarea site-ul oficial al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nu a fost posibilă sau s-a făcut foarte greu, în condițiile în care Fiscul a desfășurat lucrări de mentenanță. Situația pare că s-a remediat, site-ul funcționează, iar contribuabilii au din nou acces la servicii importante în activitatea lor, mai ales acum, spre final de lună.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum poți construi și menține o imagine pozitivă a afacerii tale în ochii clienților

Articolul subliniază importanța respectării obligațiilor și a negocierii condițiilor avantajoase cu furnizorii, contribuind la o bună reputație în relația cu aceștia.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
22 Martie 2018 | 3471 | Timp de citire: 3 min.

Atât în momentul lansării unei afaceri, cât și pe întreaga durată de viață a acesteia, imaginea publică a societății și a antreprenorului trebuie să fie întreținută cu o atenție sporită. Având în vedere faptul că mediul online permite transmiterea informațiilor într-un termen foarte rapid, reputația câștigată cu dificultate în ani de zile poate fi afectată iremediabil într-un timp scurt. De aceea, este recomandat ca relațiile de afaceri să nu se limiteze doar la drepturile și obligațiile asumate prin contractul semnat, ci să se acorde importanța cuvenită și unor aspecte subiective care pot influența felul în care serviciile sunt percepute de către parteneri.   Citește articolul

ACCES PREMIUM

Abordare neunitară ANAF: Pentru aceeași ocupație, unii profesioniști pot apela la regimul PFI, în timp ce alții nu

Articolul te ajută să înțelegi diferitele forme legale de organizare (PFI, PFA) ale profesioniștilor independenți, ceea ce este important atunci când compania ta vrea să contracteze servicii de la aceștia și să se asigure că totul este stabilit corect în contracte.

Eduard Popescu în PFA & Profesii liberale
Redactor, avocatnet.ro
22 Martie 2018 | 3 | 7143 | Timp de citire: 4 min.

Conform normelor în vigoare, profesiile liberale sau cele care se exercită în baza unor legi speciale, fără înregistrarea la registrul comerțului, sunt destul de puține și trebuie autorizate de o autoritate publică sau un corp profesional care să verifice condițiile de îndeplinire a profesiei. Cu alte cuvinte, legislația de la noi tratează global profesiile liberale, rezultând de aici o aplicare neunitară la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

PFA: Regularizările pentru anul 2017 se vor face în baza declarației unice care se va depune până în iulie

Acest departament face contracte cu furnizori sau colaboratori, dintre care mulți pot fi PFA-uri. Este important să știe cum se schimbă taxarea acestora pentru a negocia mai bine contractele și a înțelege costurile serviciilor achiziționate.

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Martie 2018 | 7 | 26068 | Timp de citire: 2 min.

Statul deja a încasat de la persoanele fizice autorizate (PFA) banii de impozit și contribuții sociale pentru anul 2017, însă au mai rămas regularizările de făcut. Concret, potrivit unei specialiste contactate de redacția noastră, regularizările pentru anul 2017 vor fi făcute de Fisc în baza informațiilor din viitoarea declarație unică pentru persoanele fizice. Citește articolul