Este esențial pentru evaluarea riscurilor în polițele auto și pentru verificarea istoricului de sancțiuni sau accidente ale clienților sau potențialilor asigurați, bazându-se pe cum sunt gestionate aceste date la nivel oficial pentru despăgubiri sau stabilirea primelor de asigurare.
Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 141/2014 privind evidenta permiselor de conducere retinute si a sanctiunilor aplicate conducatorilor de autovehicule sau tramvaie a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 683, din 18 septembrie 2014. Citește articolul
Departamentul de Asigurări și Reclamații folosește medierea pentru a găsi soluții amiabile și rapide în disputele cu clienții sau cu terții implicați în evenimente asigurate, evitând procesele lungi.
Centrul de Mediere Craiova, centrul pilot infiintat pentru a testa medierea ca modalitate de solutionare a conflictelor in Romania, organizeaza in Bucuresti un curs de 80 de ore de formare pentru mediatorii profesionisti, care se va desfasura in perioada 20 octombrie - 2 noiembrie 2014. Cursul va fi tinut de Elena-Adina Nica, avocat, mediator si formator in domeniul medierii. Citește articolul
Departamentul de Asigurări este direct interesat de istoricul rutier al șoferilor, deoarece acesta influențează costurile asigurărilor, gestionarea dosarelor de daună și stabilirea responsabilității în cazul unui accident.
Evidenta permiselor de conducere retinute si a sanctiunilor aplicate conducatorilor de autovehicule sau tramvaie va fi tinuta, pe viitor, prin intermediul unei aplicatii informatice, se arata intr-un act normativ publicat recent in Monitorul Oficial. Citește articolul
Deciziile de autorizare a brokerilor de asigurare sunt de interes pentru a înțelege piața asigurărilor. De asemenea, reglementările din domeniul energiei care pot genera dispute sunt importante pentru a anticipa riscuri și a gestiona eventuale reclamații sau litigii legate de asigurări.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 681, 682, 683 si 684, din data de 18 septembrie 2014, s-au publicat: Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă cum funcționează sistemul național de asigurări de sănătate prin prisma cardului, deoarece gestionează aspecte legate de polițele de asigurare ale companiei sau pe cele suplimentare oferite angajaților. Informațiile sunt esențiale pentru a naviga în relația cu furnizorii de servicii medicale și a înțelege procesele de decontare.
Acordul-cadru pentru distribuirea cardurilor de sanatate la nivel national a fost semnat recent, intre Compania Nationala Posta Romana si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS). Documentul prevede ca, incepand din 19 septembrie, va incepe distribuirea catre asigurati a cardurilor nationale de sanatate. Potrivit unui anunt recent facut de CNAS, cardul de sanatate primit acasa de asigurat va fi inactiv. Afla din material cum trebuie activat documentul. Citește articolul
Noile reguli pot genera întrebări, solicitări de conversie și potențiale reclamații din partea clienților legate de creditele lor în monedă străină, iar acest departament va fi responsabil de gestionarea acestora.
Initiativa legislativa prin care creditele in valuta ar putea fi converite in lei, la cursul din ziua conversiei, a primit ieri un aviz favorabil din partea Guvernului, se arata intr-un comunicat al institutiei, remis miercuri redactiei. Proiectul a fost adoptat in iunie de Senat, insa pentru a se aplica trebuie sa obtina si votul final al Camerei Deputatilor, care este for decizional in acest caz. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că polițele de asigurare ale companiei sunt valide și oferă acoperirea necesară, ferind compania de pierderi cauzate de asigurări false.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Departamentul este direct interesat de acest conținut, deoarece se ocupă în mod specific de gestionarea asigurărilor și a daunelor, inclusiv a despăgubirilor pentru vătămări corporale, și are nevoie de date despre piață și tendințe.
Despagubirile platite pentru vatamari corporale si deces au cumulat in primul semestru 277,06 milioane lei (peste 62 milioane euro), in crestere cu 70% fata de perioada similara din 2013, din care mai mult de doua treimi (70%) reprezinta daune morale (nepatrimoniale), potrivit datelor ASF. Citește articolul
Articolul se referă direct la situația asigurărilor obligatorii și la riscul ca oamenii să nu primească bani la daune. De asemenea, menționează plângeri împotriva băncilor, similar cu gestionarea reclamațiilor în asigurări.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Departamentul care se ocupă de plângerile clienților trebuie să știe cum pot fi contestate contractele de credit bancar și executările silite, mai ales în cazul clauzelor abuzive, pentru a gestiona corect reclamațiile clienților și a evita problemele legale.
La data de 17 iulie 2014, Curtea de Justitie a Uniunii Europene s-a pronuntat in Cauza C-169/14 (Sánchez Morcillo si Abril García) avand drept obiect o cerere de decizie preliminara ce viza aplicarea Directivei 93/13/CEE privind clauzele abuzive in contractele incheiate cu consumatorii, in raport cu dispozitiile dreptului civil referitoare la executarea silita. In esenta, C.J.U.E. a stabilit ca debitorii asupra carora a fost demarata executarea silita (ex: de catre banci) ar trebui sa aiba dreptul sa atace cu apel decizia instantei de incuviintare a executarii, daca in contractul de credit exista posibile clauze abuzive. Citește articolul