Pentru că stabilește medierea obligatorie în cazurile de răspundere profesională și în disputele cu consumatorii, fiind relevant pentru procesul de gestionare a reclamațiilor și a polițelor de asigurare.
De la 1 august, toti cei care vor sa inceapa un proces pot face acest lucru doar daca participa, in prealabil, la o sedinta de informare privind medierea. In cazul in care refuza sa indeplineasca aceasta obligatie, instanta va respinge ca inadmisibile cererile lor de chemare in judecata. Totusi, noua procedura este impusa doar in anumite materii, stabilite de lege, in cauzele penale nefiind inca obligatorie. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu orice schimbare legislativă care poate afecta polițele de asigurare ale vehiculelor companiei sau responsabilitatea firmei în cazul unor incidente rutiere, mai ales dacă sunt implicate vehicule sau angajați.
Regulamentul de aplicare a Codului Rutier va fi modificat din 8 august. Incepand cu aceasta data, unii soferi nu vor mai avea voie sa traverseze drumurile publice pe trecerile destinate pietonilor si nici sa transporte persoane in stare de ebrietate. De asemenea, sunt actualizate reglementarile privind obtinerea permisului de conducere, dupa ce noi reguli in domeniu au intrat in vigoare la inceputul lunii iunie. Citește articolul
O creștere a numărului de vehicule înmatriculate înseamnă mai mulți clienți potențiali pentru polițele de asigurare auto, fiind o informație esențială pentru strategiile de vânzări și planificarea produselor de asigurare.
Inmatricularile noi de vehicule rutiere si cele pentru transportul pasagerilor au crescut, in primele sase luni ale anului, cu 17,8%, fata de aceeasi perioada din 2012, arata datele Institutului National de Statistica (INS), publicate luni. Citește articolul
Departamentul de Gestionare a Reclamațiilor ar fi interesat de modul în care pensiunea a gestionat feedback-ul negativ legat de izolația fonică și de eforturile depuse pentru a rezolva problemele semnalate de clienți, transformând o critică într-o îmbunătățire majoră.
In 2005 a aparut visul unui constructii care sa adune oameni buni cu dorinta petrecerii unor momente frumoase impreuna. Era doar dragostea pentru Apuseni si cunoasterea acestora prin prisma radacinilor. Apoi, multe necunoscute, dar care au fost invinse treptat de determinarea si perseverenta cu care se pare ca a fost inzestrat visatorul. Citește articolul
Departamentul de Asigurări trebuie să știe exact cum și când să raporteze accidentele către asigurator pentru a gestiona corect eventualele despăgubiri și a evita probleme cu polițele de asigurare.
Angajatorii sunt obligati, prin Legea securitatii si sanatatii in munca, sa anunte autoritatilor orice eveniment care se produce in cadrul firmei, indiferent daca e vorba boli profesionale, accidente la locul de munca sau accidente de traseu. Incalcarea acestei obligatii este sanctionata cu o amenda cuprinsa intre 3500 si 7000 de lei. Pentru informarea ITM, angajatorii trebuie sa completeze un formular tipizat. Citește articolul
Proiectul de lege privind malpraxisul schimbă modul în care sunt soluționate reclamațiile și prevede o implicare mai mare a asiguratorilor, oferind protecție medicilor și garantând despăgubiri pentru pacienți, inclusiv o clauză de retroactivitate pentru asigurări.
Mai multe proiecte de acte normative ce vizeaza reforma in sanatate vor fi lansate in dezbatere publica in urmatoarele zile, anunta Ministerul Sanatatii pe pagina proprie de internet. Printre ele se numara proiectul de modificare a statutului spitalelor, cel privind raspunderea civila (malpraxis), precum si principiile pe care se va baza pachetul de servicii medicale de baza. Citește articolul
Subiectul principal al articolului este cardul național de sănătate, care este un element fundamental în sistemul de asigurări de sănătate. Acest departament are nevoie să înțeleagă cum funcționează și cum afectează accesul la servicii medicale și gestionarea plângerilor.
Primele 215.000 de carduri electronice nationale de sanatate au fost produse pana acum, anunta Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pe site-ul propriu. Conform institutiei, termenul propus pentru tiparirea cardurilor, sfarsitul lunii iulie, a fost respectat. Citește articolul
Pentru companiile de asigurări, instituțiile financiare nebancare și alte entități supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, acest ordin specifică modul în care trebuie să realizeze raportările contabile, fiind direct relevant pentru conformitatea lor.
Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 1013/2013 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2013 a operatorilor economici a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 455, din 24 iulie 2013. Citește articolul
Articolul prezintă direct informații despre stabilitatea și modul de protejare al societăților de asigurare (rezerve, reasigurare, lichidități), aspecte cruciale pentru departamentele care gestionează polițele de asigurare ale companiei sau relațiile cu asiguratorii.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Multe dintre reclamațiile primite de la clienți sau parteneri, în special cele legate de daune sau asigurări, pot ajunge în instanță. Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a gestiona corect dosarele, a evalua riscurile și a înțelege parcursul legal al eventualelor litigii.
Lucrarea „Noul Cod de procedura civila – comentat si adnotat (vol. I - art. 1-526)”, coordonata de Viorel Mihai Ciobanu si Marian Nicolae, presedinte si, respectiv, membru in comisia care a elaborat proiectul acestui act normativ de elaborare a proiectului Legii nr. 134/2010., a fost lsanata, a anuntat Editura Universul Juridic intr-un comunicat de presa. Citește articolul