Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este interesat de impactul financiar al despăgubirilor uriașe pe care o companie ar putea fi obligată să le plătească, precum și de modul în care aceste sume afectează bilanțul și bugetul unei companii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează banii și înregistrările financiare ale companiei. Ei trebuie să știe despre obligația de a raporta tranzacțiile mari în numerar (peste 10.000 euro) și despre cum noile reguli influențează integritatea financiară și modul în care sunt arhivate documentele contabile.
Noua lege pentru prevenirea spălării de bani, care a intrat în vigoare recent, menține obligațiile de păstrare a documentelor stabilite de vechiul act normativ din 2002, însă stabilește amenzi mai ridicate pentru cei care nu respectă aceste prevederi și detaliază mai clar ce fel de documente trebuie păstrate de către avocați, notari, contabili și restul entităților ce intră sub incidența reglementării. Mai mult decât atât, este impusă o limită cu privire la perioada totală în care pot fi păstrate documentele impuse - maximum zece ani. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de oportunitățile de finanțare nerambursabilă de la stat, de cum se obțin acești bani (până la 500.000 de euro) și de cum sunt înregistrate și gestionate aceste sume din punct de vedere financiar și contabil.
Cei ce vor construi, amenaja și dota rezidențe pentru vârstnici vor putea solicita și primi din partea statului ajutoare financiare nerambursabile de până la 500.000 de euro, potrivit unui memorandum ce a fost adoptat recent de Guvern. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, taxele și datoriile. Este direct responsabil de asigurarea că firma își plătește taxele la timp și nu ajunge pe lista debitorilor la Fisc, monitorizând permanent situația financiară.
Lista cu companiile care au datorii mari la Fisc în al doilea trimestru al anului 2019 a fost afișată online recent de către Fisc, conform legislației în vigoare. Firmele care nu și-au plătit datoriile către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) sunt incluse pe așa-zisa listă a rușinii dacă sumele sunt de la 100.000 de lei în sus. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu taxele, impozitele și toate aspectele financiare ale firmei. Chiar dacă articolul este despre persoane fizice, informațiile despre declarații de venit (altele decât cele salariale), termene de plată și posibile bonificații sunt direct relevante pentru modul în care sunt gestionate obligațiile fiscale, mai ales dacă persoanele cheie din companie (asociați, administratori, PFA colaboratori) au astfel de obligații personale care ar putea fi gestionate sau monitorizate de departamentul fiscal al firmei.
Termenul amânat al declarației unice pe anul acesta expiră astăzi - vorbim, pe de o parte, de definitivarea situației fiscale pe anul precedent și de termenul-limită pentru plățile aferente, iar, pe de altă parte, de estimarea veniturilor pe anul curent. Cine mai poate depune însă declarația și de mâine încolo și la ce se pot aștepta contribuabilii în contextul în care nu mai primesc decizii de impunere? Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, face înregistrările contabile și se ocupă de taxe. Articolul explică exact cum trebuie înregistrate și taxate anumite tipuri de fonduri (rezerve din reevaluare) atunci când sunt distribuite ca dividende, lucru esențial pentru contabilitatea și fiscalitatea corectă.
Atunci când vor să împartă profitul și să distribuie dividende, companiile trebuie să acorde o atenție deosebită modului în care repartizează surplusul din rezervele de reevaluare. Regulile contabile și fiscale sunt destul de stricte în această privință, existând o ordine a repartizărilor și condiții precise care trebuie îndeplinite, iar nerespectarea lor poate avea consecințe grave, unele chiar de ordin penal. Citește articolul
Vizează aspecte financiare legate de investiții mari, negocieri de preț pentru proiecte strategice și modele de parteneriat public-privat, esențiale pentru planificarea bugetară și analiza financiară.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de depunerea declarațiilor fiscale și de plata taxelor, iar articolul vorbește despre problemele cu platforma oficială (SPV) și termenele limită, informații vitale pentru activitatea lor.
Mâine este ultima zi de depunere a declarației unice și, cu toate avertizările, inclusiv din partea Fiscului, să nu se lase depunerea pe ultima sută de metri, funcționarea Spațiului Privat Virtual (SPV) dă din nou rateuri, ca întotdeauna în preajma unui termen-limită important. Tot mâine, Fiscul mai ține o sesiune de întrebări și răspunsuri pentru cei care au nelămuriri privind declarația estimativă pentru 2019. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de pregătirea, verificarea și depunerea tuturor rapoartelor financiare și contabile ale firmei, asigurându-se că respectă termenele limită și cerințele legale.
Raportările contabile la 30 iunie 2019 , al căror termen de depunere este 14 august, trebuie să cuprindă anumite formulare specifice, în funcție de reglementările contabile pe care sunt obligate firmele să le respecte, conform sistemului bilanțurilor semestriale. Citește articolul
Acest departament este interesat de reducerea comisionului de garantare pentru creditele Start-up Nation, deoarece afectează direct costurile de finanțare și modul în care aceste cheltuieli pot fi decontate. Este important pentru a planifica bugetul și a gestiona corect banii companiei.
Comisionul de garantare cerut de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM) beneficiarilor programului de finanțare Start-up Nation a fost redus semnificativ de curând, potrivit anunțului recent al Fondului. Citește articolul