avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 985 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Cooperatiștii cu finanțări prin PNDR trebuie să-și păstreze acest statut pe toată perioada desfășurării proiectului

Acest departament este interesat de avantajele fiscale oferite cooperativelor agricole și membrilor acestora, cum ar fi scutirea de impozite, dar și de modul în care trebuie gestionate contabilitatea și finanțările nerambursabile obținute.

Dragoș Niculescu în Finanțări
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Iulie 2019 | 4274 | Timp de citire: 2 min.

Beneficiarii finanțărilor acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2020) care fac parte dintr-un grup de producători trebuie să-și păstreze calitatea de membru al grupului pe întreaga periodă de implementare și monitorizare a proiectului, potrivit unui comunicat recent al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să faci ca să înregistrezi contractul de închiriere la Fisc

Informațiile despre obligativitatea depunerii declarației unice pentru veniturile obținute din închirieri și clarificările ANAF privind completarea acesteia sunt esențiale pentru calculul corect al impozitelor și contribuțiilor, precum și pentru respectarea termenelor fiscale.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
25 Iulie 2019 | 1 | 28776 | Timp de citire: 2 min.

Deși obligativitatea de a înregistra contractul de închiriere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) nu mai există de anul trecut, există, totuși, un mare avantaj pentru cel care dă în chirie atunci când înregistrează contractul la Fisc. Potrivit Codului civil, contractul făcut doar între părți, neautentificat, dar înregistrat la Fisc este titlu executoriu pentru plata chiriei, ceea ce înseamnă că executarea silită se obține mult mai ușor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele, obligate să arate cine le controlează. Registrele beneficiarilor reali ar trebui înființate anul acesta

Acest departament este interesat de tranzacțiile financiare și de combaterea ilegalităților financiare, cum ar fi spălarea banilor, pentru a proteja integritatea financiară a companiei.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 Iulie 2019 | 3 | 10988 | Timp de citire: 3 min.

Recent, a intrat în vigoare o nouă lege referitoare la prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului. Printre modificări, legea extinde obligațiile de raportare a informațiilor referitoare la beneficiarul real al activităților firmelor. Mai exact, societățile vor avea obligația să comunice autorităților anumite informații legate de astfel de beneficiari.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Jumătate din joburile actuale vor dispărea în 25 de ani. Care sunt meseriile viitorului

Știrile despre o recesiune economică, cum este cea din Germania menționată în articol, sunt foarte importante. Ele pot afecta veniturile companiei, bugetele și planurile financiare, deci departamentul trebuie să fie la curent pentru a gestiona banii eficient.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
25 Iulie 2019 | 646 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

IMM-urile care oferă servicii financiare s-ar putea să fie puternic afectate de o nouă directivă europeană

Departamentul financiar trebuie să fie la curent cu reglementările care afectează serviciile de plată, deoarece acestea au un impact direct asupra operațiunilor financiare ale companiei și, potențial, asupra costurilor de implementare a noilor măsuri de securitate.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Iulie 2019 | 1199 | Timp de citire: 2 min.

O nouă directivă europeană va obliga companiile românești să adopte măsuri suplimentare de securitate în ceea ce privește tranzacțiile care depășesc 30 de euro. Deși astfel de măsuri vor aduce protecții sporite în vederea evitării fraudelor, întreprinderile mici și mijlocii (IMM) s-ar putea să fie puternic afectate de costurile ridicate legate de implementarea schimbărilor. În concret, e vorba de măsuri de autorizare care conțin elemente multiple, atunci când clienții vor dori să folosească servicii de plată pentru tranzacții de peste 30 de euro. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cât de repede devii asigurat la sănătate prin depunerea declarației unice?

Acest departament este interesat de modul de calcul și de plata contribuțiilor la sănătate, precum și de termenele fiscale stabilite de ANAF pentru asigurarea la sănătate.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
24 Iulie 2019 | 3 | 23055 | Timp de citire: 2 min.

Declarația unică este un formular fiscal a cărui funcție principală o reprezintă fiscalizarea veniturilor extrasalariale. Cu toate acestea, și cei care nu au surse de venit pot depune această declarație pentru a se asigura voluntar la sistemul public de sănătate, adică să plătească contribuția la sănătate (CASS). Aceștia devin asigurați imediat după depunerea declarației unice, după cum a confirmat astăzi chiar Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impactul neglijenței în verificarea potențialului de risc al partenerilor de business asupra TVA

Responsabilii de taxe și finanțe trebuie să învețe cum să evite problemele cu TVA-ul și să se asigure că deducerile sunt corecte, pentru a nu pierde bani din cauza fraudelor sau a verificărilor necorespunzătoare.

Deloitte România în Taxe și impozite
24 Iulie 2019 | 2138 | Timp de citire: 2 min.

Verificarea regulată a potențialului de risc al partenerilor de business devine din ce în ce mai stringentă. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) aplică, deja de câțiva ani, principiul preluat din jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene care stabilește că, atunci când are loc o evaziune în domeniul TVA, părțile implicate în tranzacție „știau sau ar fi trebuit să știe“ că participă la evaziune fiscală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obligația de raportare a tranzacțiilor la ONPCSB a fost extinsă prin noua lege pentru prevenirea spălării banilor

Ei sunt responsabili cu gestionarea banilor și a contabilității. Trebuie să știe noile limite pentru plățile în numerar și cum să raporteze tranzacțiile suspecte sau pe cele mari, conform legii.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
24 Iulie 2019 | 10312 | Timp de citire: 3 min.

Avem, de puțină vreme, o nouă reglementare pentru prevenirea spălării banilor, iar una dintre noutățile cu care vine este obligația de a raporta la Oficiul Naţional de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) tranzacțiile în numerar în lei sau valută și care sunt de cel puțin echivalentul în lei a sumei de 10.000 de euro. Practic, noua lege vine cu o obligație extinsă pentru entitățile raportoare, având în vedere că a coborât limita veche de 15.000 de euro.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Cel mai prost plătite joburi de IT din Europa de Est sunt în România. Ce salarii ar primi în Estonia sau Slovenia

Costurile cu gazele influențează direct bugetul, cheltuielile și profitul companiei, deci informațiile despre prețuri sunt esențiale pentru planificarea financiară.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
24 Iulie 2019 | 895 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Amenzi aplicate firmelor de leasing: Ce nereguli au găsit inspectorii ANPC

Este interesat de modul în care sunt calculate și prezentate costurile și dobânzile în contracte, pentru a asigura transparența și conformitatea financiară, și pentru a evita amenzi care afectează bugetul.

Dragoș Niculescu în Știri & Revista presei
Redactor coordonator, avocatnet.ro
23 Iulie 2019 | 2540 | Timp de citire: 2 min.

Mai multe firme de leasing și instituții financiar-nebancare din țara noastră au fost verificate, începând din luna martie, de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), o parte dintre acestea fiind sancționate cu amenzi mari pentru abateri privind contractele de leasing încheiate cu o serie de beneficiari. Citește articolul