avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1106 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Cât costă comparativ locuințele în marile orașe ale României. Acestea s-au scumpit în august

Ajută la înțelegerea pieței imobiliare și a schimbărilor de pe bursă, informații esențiale pentru a gestiona banii companiei, a face investiții și a estima costurile.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
12 Octombrie 2018 | 534 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Cum poți scoate sau folosi bani din firmă, în afară de dividende: soluții legale

Acest departament este direct interesat de analiza modului în care pot fi scoși bani din firmă în mod legal, de regulile fiscale pentru plata dividendelor, de deducerea cheltuielilor (protocol, mașini, diurne, locuințe) și de condițiile pentru sponsorizări sau beneficii neimpozabile. Articolul oferă instrucțiuni clare pentru a gestiona banii companiei și a optimiza impozitele.

Ioan Butariu în Contabil și fiscal
expert contabil & evaluator autorizat, B&B Consulting
11 Octombrie 2018 | 4 | 54415 | Timp de citire: 3 min.

Pe lângă dividende, Codul Fiscal în vigoare precizează mai multe modalități prin care se pot folosi banii din societățile comerciale. În accepțiunea legală, dividendele sunt distribuiri în bani sau în natură, efectuate de o persoană juridică unui participant, drept consecinţă a deţinerii unor titluri de participare la acea persoană juridică. Începând cu luna iulie a acestui an, retragerea de bani din companii a devenit, cel puțin teoretic, mai facilă, odată cu noile reguli care permit împărțirea trimestrială a dividendelor, și nu doar anuală. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghidul executărilor silite pentru persoane fizice și companii

Executarea silită a unei firme în insolvență: Ce prevede, mai nou, legislația pentru firmele cu datorii

Acest departament trebuie să înțeleagă cum sunt gestionate datoriile și creanțele firmei în cazul unei insolvențe și cum pot fi recuperate sumele de bani, pentru a menține stabilitatea financiară și a face proiecții bugetare corecte.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Octombrie 2018 | 1 | 7058 | Timp de citire: 3 min.

Din legislația insolvenței aflăm că orice executare silită începută se suspendă la momentul în care se deschide o procedură de insolvență, pentru că toți creditorii firmei cu probleme financiare își vor recupera banii, conform regulilor procedurale și după anumite preferințe, în cadrul procedurii efective de insolvență, nu în afara ei. Recent, Legea insolvenței a primit o modificare care ne indică posibilitatea de a se porni executări silite pentru datorii acumulate în perioada procedurii. Specialiștii văd însă unele probleme aici. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Beneficiile acordate asociaților pe lângă dividende: Două exemple de impozitare greșită

Gestionează corect impozitele, contribuțiile și înregistrările contabile pentru beneficiile primite de asociați, evitând erorile fiscale.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Octombrie 2018 | 8144 | Timp de citire: 2 min.

Se consideră greșit că beneficiile primite de asociat de la societate (vacanțe sau alte beneficii personale) sunt dividende și se impozitează cu cota de 5%, atrage atenția un specialist în fiscalitate. Dacă acționarul nu este și salariat/administrator la societate, acele beneficii sunt venituri din alte surse, așa cum le definește legislația fiscală. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Recomandări ale CE pentru mașinile diesel vechi înainte de vânzarea acestora în Europa de Est

Raportul BNR despre creșterea economică, inflație și dobânzi este esențial pentru planificarea bugetului firmei, estimarea costurilor și deciziile financiare.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Octombrie 2018 | 491 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Dividende interimare: Când trebuie plătit impozitul de 5% dacă profitul e împărțit trimestrial

Acest departament se ocupă direct de calculul, declararea și plata impozitului aferent dividendelor, precum și de întocmirea situațiilor financiare interimare necesare pentru aprobarea acestora.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Octombrie 2018 | 6313 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu trimestrul al treilea al anului 2018, companiile au posibilitatea de a împărți trimestrial profitul sub formă de dividende către acționari sau asociați. Însă, dacă trec de la plata anuală la plata trimestrială a dividendelor, firmele trebuie să achite mai repede și impozitul aferent acestor venituri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Programul prin care românii pot cere credite fără dobândă, aproape de aplicare. MFP a publicat actele necesare pentru solicitarea banilor

Este important pentru acest departament să cunoască reglementările financiare (emise de Ministerul Finanțelor Publice) și programele guvernamentale care implică credite și garanții, chiar dacă sunt destinate persoanelor fizice, pentru o imagine completă a contextului economic.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
10 Octombrie 2018 | 14896 | Timp de citire: 3 min.

Prin programul guvernamental "Investește în tine", românii cu vârsta cuprinsă între 16 și 55 de ani pot contracta, după cum stabilește un act normativ intrat în vigoare în vara acestui an, credite fără dobândă, ce pot ajunge, în funcție de categoria de vârstă, dar și dacă solicitantul îndeplinește și alte condiții suplimentare, și la 60.000 de lei. Totuși, solicitările pentru obținerea acestor credite nu pot fi făcute deocamdată, deoarece mai sunt pași de parcurs pentru demararea efectivă a programului. Recent, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a făcut un astfel de pas, prin publicarea unor modele de documente necesare solicitării acestor credite. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Anul 2019 ar putea aduce simplificări în procedura împărțirii trimestriale a dividendelor

Acest departament gestionează banii firmei, face bilanțurile și calculează profitul, deci este direct interesat de cum se pot plăti dividendele și ce acte trebuie să facă fără complicații, precum și de potențialele simplificări contabile.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
10 Octombrie 2018 | 4563 | Timp de citire: 2 min.

Împărțirea trimestrială a dividendelor a venit ca o schimbare foarte bună pentru acționari, dar implicațiile acesteia sunt consumatoare de timp și costisitoare pentru unele companii. Unele trebuie să supună auditării și bilanțurile interimare, iar întrunirea adunării generale a acționarilor este necesară pentru aprobarea acestora și a datei plăților. Am aflat însă, de curând, că lucrurile s-ar putea simplifica puțin de la anul, astfel încât și mai multe firme să fie tentate de dividendele trimestriale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când lucrezi cu PFA-uri, ai grijă la riscul reîncadrării activității lor de către Fisc, dacă nu vrei să plătești din urmă

Articolul discută despre implicațiile fiscale, contribuții sociale, amenzi și penalități legate de colaborarea cu PFA-uri. Acest departament este direct responsabil pentru calcularea și plata corectă a taxelor și pentru evaluarea riscurilor financiare.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
10 Octombrie 2018 | 11571 | Timp de citire: 4 min.

Anul 2018 a adus un super-regim fiscal pentru persoanele fizice autorizate (PFA), ceea ce i-a făcut pe unii să schimbe statutul de salariat într-unul de PFA. Specialiștii în fiscalitate recomandă firmelor care lucrează cu astfel de PFA-uri să nu scape din vedere riscul reîncadrării PFA-ului ca activitate dependentă, cu toate costurile suplimentare cu care ar veni acesta la pachet. Costuri pe care le va suporta, desigur, firma. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Start-up Nation 2018: Reprezentanții IMM-urilor critică modificările propuse și vin cu o altă grilă de evaluare

Acest departament ar fi interesat de condițiile de eligibilitate și de criteriile de selecție ale programului Start-up Nation, deoarece acestea afectează planificarea financiară și bugetul alocat pentru proiecte sau pentru consultanța oferită clienților.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
10 Octombrie 2018 | 1 | 3133 | Timp de citire: 3 min.

După ce antreprenorii și firmele de consultanță au criticat schimbările propuse la programul Start-up Nation 2018, reprezentanții Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) susțin la rândul lor necesitatea implementării unor modificări și completări în cadrul procedurii de evaluare a proiectelor ce vor fi pregătite și depuse în acest an. În cadrul unei conferințe de presă desfășurate marți, aceștia au propus o nouă grilă de departajare a proiectelor  raportată la necesitățile reale ale beneficiarilor. Citește articolul