Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Ajută la înțelegerea pieței imobiliare și a schimbărilor de pe bursă, informații esențiale pentru a gestiona banii companiei, a face investiții și a estima costurile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de analiza modului în care pot fi scoși bani din firmă în mod legal, de regulile fiscale pentru plata dividendelor, de deducerea cheltuielilor (protocol, mașini, diurne, locuințe) și de condițiile pentru sponsorizări sau beneficii neimpozabile. Articolul oferă instrucțiuni clare pentru a gestiona banii companiei și a optimiza impozitele.
Pe lângă dividende, Codul Fiscal în vigoare precizează mai multe modalități prin care se pot folosi banii din societățile comerciale. În accepțiunea legală, dividendele sunt distribuiri în bani sau în natură, efectuate de o persoană juridică unui participant, drept consecinţă a deţinerii unor titluri de participare la acea persoană juridică. Începând cu luna iulie a acestui an, retragerea de bani din companii a devenit, cel puțin teoretic, mai facilă, odată cu noile reguli care permit împărțirea trimestrială a dividendelor, și nu doar anuală. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum sunt gestionate datoriile și creanțele firmei în cazul unei insolvențe și cum pot fi recuperate sumele de bani, pentru a menține stabilitatea financiară și a face proiecții bugetare corecte.
Din legislația insolvenței aflăm că orice executare silită începută se suspendă la momentul în care se deschide o procedură de insolvență, pentru că toți creditorii firmei cu probleme financiare își vor recupera banii, conform regulilor procedurale și după anumite preferințe, în cadrul procedurii efective de insolvență, nu în afara ei. Recent, Legea insolvenței a primit o modificare care ne indică posibilitatea de a se porni executări silite pentru datorii acumulate în perioada procedurii. Specialiștii văd însă unele probleme aici. Citește articolul
Gestionează corect impozitele, contribuțiile și înregistrările contabile pentru beneficiile primite de asociați, evitând erorile fiscale.
Se consideră greșit că beneficiile primite de asociat de la societate (vacanțe sau alte beneficii personale) sunt dividende și se impozitează cu cota de 5%, atrage atenția un specialist în fiscalitate. Dacă acționarul nu este și salariat/administrator la societate, acele beneficii sunt venituri din alte surse, așa cum le definește legislația fiscală. Citește articolul
Raportul BNR despre creșterea economică, inflație și dobânzi este esențial pentru planificarea bugetului firmei, estimarea costurilor și deciziile financiare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de calculul, declararea și plata impozitului aferent dividendelor, precum și de întocmirea situațiilor financiare interimare necesare pentru aprobarea acestora.
Începând cu trimestrul al treilea al anului 2018, companiile au posibilitatea de a împărți trimestrial profitul sub formă de dividende către acționari sau asociați. Însă, dacă trec de la plata anuală la plata trimestrială a dividendelor, firmele trebuie să achite mai repede și impozitul aferent acestor venituri. Citește articolul
Este important pentru acest departament să cunoască reglementările financiare (emise de Ministerul Finanțelor Publice) și programele guvernamentale care implică credite și garanții, chiar dacă sunt destinate persoanelor fizice, pentru o imagine completă a contextului economic.
Prin programul guvernamental "Investește în tine", românii cu vârsta cuprinsă între 16 și 55 de ani pot contracta, după cum stabilește un act normativ intrat în vigoare în vara acestui an, credite fără dobândă, ce pot ajunge, în funcție de categoria de vârstă, dar și dacă solicitantul îndeplinește și alte condiții suplimentare, și la 60.000 de lei. Totuși, solicitările pentru obținerea acestor credite nu pot fi făcute deocamdată, deoarece mai sunt pași de parcurs pentru demararea efectivă a programului. Recent, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a făcut un astfel de pas, prin publicarea unor modele de documente necesare solicitării acestor credite. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, face bilanțurile și calculează profitul, deci este direct interesat de cum se pot plăti dividendele și ce acte trebuie să facă fără complicații, precum și de potențialele simplificări contabile.
Împărțirea trimestrială a dividendelor a venit ca o schimbare foarte bună pentru acționari, dar implicațiile acesteia sunt consumatoare de timp și costisitoare pentru unele companii. Unele trebuie să supună auditării și bilanțurile interimare, iar întrunirea adunării generale a acționarilor este necesară pentru aprobarea acestora și a datei plăților. Am aflat însă, de curând, că lucrurile s-ar putea simplifica puțin de la anul, astfel încât și mai multe firme să fie tentate de dividendele trimestriale. Citește articolul
Articolul discută despre implicațiile fiscale, contribuții sociale, amenzi și penalități legate de colaborarea cu PFA-uri. Acest departament este direct responsabil pentru calcularea și plata corectă a taxelor și pentru evaluarea riscurilor financiare.
Anul 2018 a adus un super-regim fiscal pentru persoanele fizice autorizate (PFA), ceea ce i-a făcut pe unii să schimbe statutul de salariat într-unul de PFA. Specialiștii în fiscalitate recomandă firmelor care lucrează cu astfel de PFA-uri să nu scape din vedere riscul reîncadrării PFA-ului ca activitate dependentă, cu toate costurile suplimentare cu care ar veni acesta la pachet. Costuri pe care le va suporta, desigur, firma. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de condițiile de eligibilitate și de criteriile de selecție ale programului Start-up Nation, deoarece acestea afectează planificarea financiară și bugetul alocat pentru proiecte sau pentru consultanța oferită clienților.
După ce antreprenorii și firmele de consultanță au criticat schimbările propuse la programul Start-up Nation 2018, reprezentanții Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) susțin la rândul lor necesitatea implementării unor modificări și completări în cadrul procedurii de evaluare a proiectelor ce vor fi pregătite și depuse în acest an. În cadrul unei conferințe de presă desfășurate marți, aceștia au propus o nouă grilă de departajare a proiectelor raportată la necesitățile reale ale beneficiarilor. Citește articolul