Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament ar putea fi interesat în cazul unor litigii fiscale sau financiare care ajung în instanță și necesită cunoașterea procedurii de apel, inclusiv a costurilor asociate (cum ar fi taxele de timbru).
După terminarea judecăţii la fond în procesul civil, dacă suntem nemulţumiţi de sentinţa pronunţată de prima instanţă, putem recurge la o cale de atac, formulând apel împotriva hotărârii de la fond. După ce am scris prima oară despre fond, acum vă explicăm cum stau lucrurile cu apelul. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu banii, taxele și obligațiile fiscale. Articolul explică cum se declară veniturile din dividende și cum se calculează contribuția la sănătate (CASS), informație esențială pentru a se asigura că toate taxele sunt plătite corect și la timp.
Anul acesta, declarația unică se completează și se depune până cel târziu la data de 16 iulie 2018, iar persoanele fizice care obțin venituri din dividende se numără printre contribuabilii obligați să respecte acest termen. Dacă impozitul pe veniturile din dividende se reține la sursă și se achită la bugetul de stat de către firma care le distribuie, în cazul contribuției pentru sănătate (CASS) regulile sunt diferite. Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece articolul explică cum să lucrezi eficient cu contabilul, ce documente sunt necesare pentru a ține evidența banilor companiei și cum să obții rapoarte utile despre situația financiară.
Tu, ca antreprenor, știi că rolul pe care îl are contabilul în compania ta este unul foarte important. Tocmai de aceea, noi, echipa CIEL România, ne-am gândit să îți amintim că modul în care se face transferul de informații și de documente financiar-contabile, în cazul în care serviciile de contabilitate sunt externalizate, este cheia unei colaborări de succes. Citește articolul
Introduce noi taxe vamale pentru importurile din SUA, ceea ce afectează direct costurile, prețurile și planificarea bugetară a companiilor care fac comerț internațional. De asemenea, finanțarea infrastructurii are un impact economic general.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Interesat de cum variază valoarea banilor străini față de lei, deoarece asta afectează cât costă importurile, cât primește compania pe exporturi, și cum sunt înregistrate toate aceste sume în contabilitate și în buget.
Banca Naţională a României a anunţat joi un curs de 4,6695 lei/euro, în creştere cu 0,08% faţă de ziua anterioară și un nou nivel record. Citește articolul
Gestionează cererea de finanțare, monitorizează cheltuielile eligibile, se asigură că sunt respectate condițiile fiscale și contabile și că banii sunt folosiți și decontați corect.
Investițiile realizate de către întreprinderile mici și mijlocii, dar și de către alte categorii de solicitanți pentru procesarea produselor agricole sau pomicole vor fi sprijinite, în perioada următoare, prin intermediul unei scheme de finanțare aprobate recent prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale. Sunt sprijinite proiectele care prevăd crearea unor lanțuri alimentare integrate, iar lansarea schemei de finanțare se va produce în curând, fiind gestionată de către Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Citește articolul
Acest departament calculează profiturile, decide cum se plătesc dividendele, se ocupă de bani și de taxe, atât pentru firmă, cât și pentru acționari.
Persoanele fizice care obțin în acest an venituri din dividende sunt obligate să completeze și să depună declarația unică, dar și să plătească taxele aferente. Depunerea declarației unice se poate efectua până cel târziu la 15 iulie 2018 (fiind o zi de duminică, termenul limită va fi, de fapt, 16 iulie 2018), iar în cazul în care contribuabilii aleg să efectueze plăți anticipate în cursul acestui an, ei pot beneficia de reduceri ale obligațiilor fiscale datorate de până la 10%. Citește articolul
Pentru a înțelege cum sunt gestionate datoriile mari, inclusiv cele către stat, și procesele financiare implicate în falimentul personal.
Primul caz de intrare în insolvenţă a persoanei fizice a fost soluţionat recent de o instanţă judecătorească de la noi. Acest lucru reprezintă o premieră în România, legea care reglementează falimentul personal fiind în vigoare din ianuarie 2018. Mai exact, este vorba de un român care a început o afacere pe cont propriu și care n-a putut să reziste, acumulând datorii pe care nu le mai putea acoperi. Judecătorul a considerat că situația financiară a românului e compromisă și a dispus deschiderea procedurii insolvenței prin lichidarea activelor sale. Citește articolul
Acest departament este interesat de modalități de finanțare, cum ar fi leasingul, pentru a gestiona bugetul companiei, a analiza costurile și a înțelege implicațiile fiscale și contabile ale acestor decizii.
Leasingul, spre deosebire de creditele bancare, reprezintă un instrument financiar mai ușor de accesat de către companii, având o flexibilitate mai mare. Acesta este și principalul motiv pentru care societățile preferă să-și finanțeze investițiile în active corporale într-un grad tot mai mare prin intermediul contractelor de leasing. Cu toate acestea, acest tip de finanțare are și dezavantaje în fața creditelor bancare, iar în articolul de astăzi vom evidenția succint principalele informații pe care antreprenorii trebuie să le cunoască în ceea ce privește leasingul. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu banii firmei și cu plata taxelor. Articolul le explică cum se calculează impozitele și contribuțiile la stat pentru diverse venituri, ca să știe exact cât trebuie să plătească și să nu aibă probleme cu evidența financiară.
Declarația unică este folosită acum de persoanele care obțin venituri din proprietate intelectuală la plata impozitelor, atunci când nu le sunt reținute la sursă și, eventual, contribuțiile sociale la pensii (CAS) și sănătate (CASS), atunci când se depășește plafonul legal și nu au desemnat deja plătitorul să achite contribuțiile pentru ei. Potrivit ultimelor modificări, avem clarificate acum și situațiile celor care obțin astfel de venituri ca moștenitori ori de la plătitori care nu sunt persoane juridice. Citește articolul