Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de toate chestiunile legate de taxe, finanțe și contabilitate. Articolul oferă instrucțiuni clare despre cum se completează și se trimite o declarație fiscală importantă pentru Persoanele Fizice Autorizate (PFA), informație crucială pentru respectarea obligațiilor fiscale.
Mai jos găsești un videoclip în care este explicat cum să completezi declarația unică pentru persoanele fizice autorizate (PFA) în cazul în care aplici normele de venit. Declarația unică pentru PFA trebuie depusă la Fisc până pe 16 iulie 2018. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de gestionarea tuturor obligațiilor fiscale ale companiei, inclusiv depunerea declarațiilor, calculul TVA-ului și respectarea termenelor-limită, informații vitale detaliate în acest articol.
Azi este termenul-limită până la care trebuie depuse la unitățile Fiscului declarațiile 010, 020 și 070, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Ca alternativă nou-introdusă, contribuabilii pot trimite formularul 700 în locul celor trei declarații amintite. Citește articolul
Deoarece evoluția prețurilor pe piața imobiliară poate influența evaluarea activelor imobiliare ale companiei, costurile de investiție și planificarea bugetară.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Informațiile despre cursul valutar, prețul aurului și scumpirea biletelor de avion (din cauza combustibililor) sunt esențiale pentru calculul costurilor, estimarea profiturilor și gestionarea tranzacțiilor în valută ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul financiar trebuie să înțeleagă cum va fi structurat bugetul UE și cum vor fi alocate fondurile, pentru a anticipa oportunități de finanțare, a planifica investițiile și a gestiona corect aspectele financiare ale companiei, inclusiv cele legate de fiscalitate și contabilitate.
Bugetul Uniunii Europene (UE) pentru perioada 2021-2027 va trebui să facă față unei duble provocări, respectiv ieșirea Marii Britanii din UE, dar și contextul internațional instabil. Prin urmare, propunerea de buget înaintată de Comisia Europeană la începutul acestei luni este construită pe reducerea de cheltuieli și pe alocarea unor noi resurse în egală măsură. Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a prezentat în cadrul unei conferințe de presă felul în care România ar putea fi afectată de aceste schimbări. Citește articolul
Articolul discută recomandările FMI privind disciplina fiscală, care influențează direct taxele, bugetele și sănătatea financiară a companiei, esențiale pentru acest departament.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Această echipă este interesată de cum pot fi finanțate achizițiile de mașini, cum influențează fiecare metodă bugetul companiei (costuri, amortizare) și ce implicații fiscale există, pentru a gestiona banii eficient și a optimiza cheltuielile.
Cei care intenționează să achiziționeze autoturisme noi și nu dispun de întreaga sumă pentru achitarea integrală a contravalorii acestora pot opta între contractarea unui credit bancar sau încheierea unui contract de leasing. Ambele variante de finanțare vor genera costuri suplimentare pe durata derulării contractelor, însă particularitățile acestor instrumente financiare trebuie luate în calcul, de asemenea. Iată care sunt principalele deosebiri existente între un contract de leasing și un credit destinat achiziționării unui autoturism. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru a fi la curent cu felul în care statul vrea să recupereze banii, inclusiv oferind reduceri pentru plata anticipată, și cum asta poate afecta finanțele companiei sau datoriile ei către stat.
În căutare de bani în plus la buget, Fiscul le pregăteşte o „surpriză” tuturor celor care au datorii la stat. Din această toamnă, datornicii vor primi notificări pentru restanțele din ultimii cinci ani. Citește articolul
Deși nu gestionează direct conflictele, acest departament este interesat de impactul financiar negativ al conflictelor, care pot genera pierderi importante și pot afecta stabilitatea economică a firmei.
Luarea unei decizii, realizarea unui obiectiv sau soluționarea unei probleme sunt doar o parte dintre cauzele care pot determina stări conflictuale la locul de muncă. Lucrurile devin cu atât mai complicate când vorbim despre o afacere de familie în care rude (fie că este vorba despre părinți și copii sau soț și soție) lucrează împreună. În acest caz, soluționarea conflictelor are mai multe particularități, având în vedere că o stare conflictuală la birou poate conduce la apariția unor dispute familiale majore. Câteva soluții practice adoptate de către managerii români au fost identificate și într-un studiu recent efectuat de către PwC România. Citește articolul
Acest departament gestionează datoriile și obligațiile fiscale ale companiei. Noile praguri de datorii care pot descalifica firma de la contractele publice sunt esențiale pentru planificarea și controlul financiar.
Conform legii achizițiilor publice, companiile nu puteau fi excluse din procedura de atribuire a contractelor de achiziții publice atunci când înregistrau datorii la bugetul general mai mari de 4.000 de lei. Însă Guvernul a decis să majoreze acest prag printr-o ordonanță de urgență apărută luni în Monitorul Oficial. Citește articolul