avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1095 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

VIDEO Declarația unică: Cum se completează formularul pentru PFA-urile cu normă de venit

Acest departament se ocupă de toate chestiunile legate de taxe, finanțe și contabilitate. Articolul oferă instrucțiuni clare despre cum se completează și se trimite o declarație fiscală importantă pentru Persoanele Fizice Autorizate (PFA), informație crucială pentru respectarea obligațiilor fiscale.

Luiza Daneliuc în PFA & Profesii liberale
Expert Contabil,
11 Iunie 2018 | 10 | 18636 | Timp de citire: 1 min.

Mai jos găsești un videoclip în care este explicat cum să completezi declarația unică pentru persoanele fizice autorizate (PFA) în cazul în care aplici normele de venit. Declarația unică pentru PFA trebuie depusă la Fisc până pe 16 iulie 2018. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Declarațiile 010, 020 și 070 sau, ca alternativă la ele, declarația 700 trebuie depuse la Fisc până azi

Acest departament este direct responsabil de gestionarea tuturor obligațiilor fiscale ale companiei, inclusiv depunerea declarațiilor, calculul TVA-ului și respectarea termenelor-limită, informații vitale detaliate în acest articol.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
11 Iunie 2018 | 4266 | Timp de citire: 1 min.

Azi este termenul-limită până la care trebuie depuse la unitățile Fiscului declarațiile 010, 020 și 070, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Ca alternativă nou-introdusă, contribuabilii pot trimite formularul 700 în locul celor trei declarații amintite. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Deoarece evoluția prețurilor pe piața imobiliară poate influența evaluarea activelor imobiliare ale companiei, costurile de investiție și planificarea bugetară.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Iunie 2018 | 656 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Informațiile despre cursul valutar, prețul aurului și scumpirea biletelor de avion (din cauza combustibililor) sunt esențiale pentru calculul costurilor, estimarea profiturilor și gestionarea tranzacțiilor în valută ale companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
8 Iunie 2018 | 636 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Finanțări 2021-2027: Zonele mai puțin dezvoltate vor fi susținute în continuare de UE. Ce impact va fi pentru România?

Departamentul financiar trebuie să înțeleagă cum va fi structurat bugetul UE și cum vor fi alocate fondurile, pentru a anticipa oportunități de finanțare, a planifica investițiile și a gestiona corect aspectele financiare ale companiei, inclusiv cele legate de fiscalitate și contabilitate.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
7 Iunie 2018 | 3152 | Timp de citire: 3 min.

Bugetul Uniunii Europene (UE) pentru perioada 2021-2027 va trebui să facă față unei duble provocări, respectiv ieșirea Marii Britanii din UE, dar și contextul internațional instabil. Prin urmare, propunerea de buget înaintată de Comisia Europeană la începutul acestei luni este construită pe reducerea de cheltuieli și pe alocarea unor noi resurse în egală măsură. Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a prezentat în cadrul unei conferințe de presă felul în care România ar putea fi afectată de aceste schimbări. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Articolul discută recomandările FMI privind disciplina fiscală, care influențează direct taxele, bugetele și sănătatea financiară a companiei, esențiale pentru acest departament.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
7 Iunie 2018 | 611 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Leasing sau credit? Care e varianta cea mai bună pentru firmele care vor să cumpere mașini noi

Această echipă este interesată de cum pot fi finanțate achizițiile de mașini, cum influențează fiecare metodă bugetul companiei (costuri, amortizare) și ce implicații fiscale există, pentru a gestiona banii eficient și a optimiza cheltuielile.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
6 Iunie 2018 | 2435 | Timp de citire: 1 min.

Cei care intenționează să achiziționeze autoturisme noi și nu dispun de întreaga sumă pentru achitarea integrală a contravalorii acestora pot opta între contractarea unui credit bancar sau încheierea unui contract de leasing. Ambele variante de finanțare vor genera costuri suplimentare pe durata derulării contractelor, însă particularitățile acestor instrumente financiare trebuie luate în calcul, de asemenea. Iată care sunt principalele deosebiri existente între un contract de leasing și un credit destinat achiziționării unui autoturism. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Fiscul începe să recupereze datorii vechi de cinci ani. Executări silite chiar și pentru 40 de lei

Acest departament este interesat pentru a fi la curent cu felul în care statul vrea să recupereze banii, inclusiv oferind reduceri pentru plata anticipată, și cum asta poate afecta finanțele companiei sau datoriile ei către stat.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
6 Iunie 2018 | 6570 | Timp de citire: 1 min.

În căutare de bani în plus la buget, Fiscul le pregăteşte o „surpriză” tuturor celor care au datorii la stat. Din această toamnă, datornicii vor primi notificări pentru restanțele din ultimii cinci ani. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum pot fi gestionate conflictele apărute în afacerile de familie

Deși nu gestionează direct conflictele, acest departament este interesat de impactul financiar negativ al conflictelor, care pot genera pierderi importante și pot afecta stabilitatea economică a firmei.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
6 Iunie 2018 | 2742 | Timp de citire: 3 min.

Luarea unei decizii, realizarea unui obiectiv sau soluționarea unei probleme sunt doar o parte dintre cauzele care pot determina stări conflictuale la locul de muncă. Lucrurile devin cu atât mai complicate când vorbim despre o afacere de familie în care rude (fie că este vorba despre părinți și copii sau soț și soție) lucrează împreună. În acest caz, soluționarea conflictelor are mai multe particularități, având în vedere că o stare conflictuală la birou poate conduce la apariția unor dispute familiale majore. Câteva soluții practice adoptate de către managerii români au fost identificate și într-un studiu recent efectuat de către PwC România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De-acum, mai multe firme cu datorii la stat pot obține contracte de achiziții publice

Acest departament gestionează datoriile și obligațiile fiscale ale companiei. Noile praguri de datorii care pot descalifica firma de la contractele publice sunt esențiale pentru planificarea și controlul financiar.

Marian Dumitrache în Aspecte juridice
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Iunie 2018 | 7875 | Timp de citire: 1 min.

Conform legii achizițiilor publice, companiile nu puteau fi excluse din procedura de atribuire a contractelor de achiziții publice atunci când înregistrau datorii la bugetul general mai mari de 4.000 de lei. Însă Guvernul a decis să majoreze acest prag printr-o ordonanță de urgență apărută luni în Monitorul Oficial. Citește articolul