avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1409 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Plafon scutire TVA: Descarcă gratuit un calculator și află pe loc dacă trebuie să devii plătitor de TVA

Acest departament este direct responsabil pentru gestionarea taxelor, contabilității și finanțelor firmei. Modificarea pragului de înregistrare la TVA le afectează direct modul de lucru și obligațiile fiscale.

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
17 Octombrie 2017 | 7509 | Timp de citire: 2 min.

Plafonul de la care firmele sunt obligate să se înregistreze în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA) va crește, începând cu anul viitor, de la 220.000 de lei la 300.000 de lei, după ce România a primit deja acordul autorităților europene de a efectua această modificare pentru perioada 2018-2020. Prevederea face parte dintr-un proiect de act normativ care-și așteaptă votul decisiv la Parlament, astfel că modificarea va fi implementată, mai mult ca sigur, începând cu data de 1 ianuarie 2018. În acest context, îți punem gratuit la dispoziție un calculator cu care poți afla imediat dacă ești obligat să devii plătitor de TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Problemele practice identificate de specialiștii EY după două săptămâni de aplicare

Este departamentul direct afectat de noile reguli de plată a TVA-ului, deoarece se ocupă cu toate plățile, încasările, relația cu băncile și gestionarea banilor firmei. Articolul arată cum le este îngreunată munca.

EY Romania în Contabil și fiscal
17 Octombrie 2017 | 6041 | Timp de citire: 3 min.

Sistemul de plată defalcată a TVA (supranumit în spațiul public split TVA) este o noutate absolută pentru practica fiscală din România și, aşa cum era de aşteptat în această perioadă de început, mai sunt lucruri de îmbunătăţit. După două săptămâni de la aplicarea sa opţională, am testat şi am identificat primele probleme practice, de bază. Identificarea problemelor mai complexe (e.g. plăți efectuate de terţi, factoring) şi interpretarea acestora de către organele de inspecţie fiscală necesită mai mult timp. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Start-up Plus: Ce obligații vor avea cei care primesc sprijin pentru demararea unei afaceri

Este responsabil cu gestionarea banilor, a bugetelor și a contabilității. Articolul detaliază finanțări nerambursabile, cheltuieli eligibile și modul în care sunt acordate sumele, fiind de interes pentru planificarea și înregistrarea financiară.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
17 Octombrie 2017 | 4741 | Timp de citire: 3 min.

Salariații, șomerii, persoanele inactive, dar și alte categorii de persoane vor putea participa în curând la cursuri gratuite de antreprenoriat și vor avea posibilitatea de a încasa un ajutor financiar nerambursabil de 40.000 de euro în scopul demarării unei afaceri proprii. Principala obligație a noilor antreprenori este aceea de a crea două noi locuri de muncă și de a le menține pentru o perioadă de șase luni de la finalizarea proiectului. Toate obligațiile care revin antreprenorilor sunt detaliate în cadrul acestui articol. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Split TVA: Plafonul de scutire de TVA crește din 2018, astfel că mai puține firme vor trebui să aplice sistemul

Acest departament este direct interesat de modificările aduse plafonului de TVA, deoarece afectează modul în care companiile calculează și plătesc TVA-ul, precum și obligațiile legate de sistemul split TVA. Este esențial pentru planificarea bugetară și contabilitate.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
17 Octombrie 2017 | 1 | 16058 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul plății defalcate a TVA (split TVA) va fi aplicat de la 1 ianuarie 2018 de către toate persoanele impozabile plătitoare de TVA. La acest moment, obligația înregistrării în scopuri de TVA revine firmelor a căror cifră de afaceri anuală depășește 220.000 de lei, însă plafonul va crește, de anul viitor, la 300.000 de lei. Asta înseamnă că mai puține firme vor avea obligația de a se înregistra în scopuri de TVA și, implicit, de a aplica mecanismul split TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

MFP: Nu există planuri pentru reintroducerea impozitului pe bacșiș

Se ocupă direct de toate taxele și înregistrările financiare, iar bacșișul impozitat este o parte importantă a acestor obligații.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
17 Octombrie 2017 | 1769 | Timp de citire: 1 min.

Deși recent au apărut în presă zvonuri potrivit cărora impozitul pe bacșiș ar urma să fie reintrodus în legislația fiscală, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a dezmințit acest lucru, spunând că nu există niciun proiect de act în lucru pe acest subiect. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Datele privind investițiile străine directe și profitul reinvestit sunt esențiale pentru analiza economică, previziunile financiare și bugetarea companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
17 Octombrie 2017 | 672 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

(P) Cu totii putem fi investitori

Oferă informații despre cum să îți gestionezi și investești banii personali, înțelegând riscurile și beneficiile diferitelor opțiuni, ceea ce este important pentru oricine lucrează cu bani și bugete.

Advertorial în Știri & Revista presei
17 Octombrie 2017 | 1 | 782 | Timp de citire: 2 min.

De obicei, cand spui "investitor" te gandesti automat la oameni de afaceri care urmaresc miscarile din piata cu multa atentie si investesc sume mari pentru castiguri pe masura. Dar adevarul este ca orice alegere importanta pe care o faci pentru banii tai este, de fapt, o investitie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Respingerea acordării codului de TVA: În ce condiții vor fi ascultate firmele înainte de a se lua decizia

Acest departament este direct responsabil de înregistrarea și reînregistrarea firmei în scopuri de TVA și de gestionarea relației cu ANAF pe aceste subiecte, care afectează direct operațiunile financiare și taxele firmei.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
16 Octombrie 2017 | 2859 | Timp de citire: 3 min.

În contextul în care înregistrarea și chiar reînregistrarea contribuabililor în scopuri de taxă pe valoarea adăugată se fac după noi reguli, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat recent, în dezbatere publică, un proiect de act normativ prin care actualizează procedura de înregistrare, la cerere, în scopuri de TVA. Printre altele, documentul stabilește condițiile în care contribuabilului îi va fi asigurat dreptul de a fi ascultat, în conformitate cu prevederile din Codul de procedură fiscală.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Plafonul de scutire de TVA crește la 300.000 de lei. România a primit derogare UE

Acest departament gestionează banii firmei, calculează și raportează taxele. Modificarea pragului de TVA influențează direct modul în care se țin evidențele contabile, se calculează taxele și se iau decizii financiare.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
16 Octombrie 2017 | 3 | 57584 | Timp de citire: 3 min.

Consiliul Uniunii Europene a aprobat recent o nouă derogare României, astfel că, între 2018 și 2020, plafonul până la care firmele vor fi scutite de obligația de a se înregistra în scopuri de TVA va fi de 300.000 de lei, majorat de la 220.000 de lei. În lipsa aprobării instituției europene, de la 1 ianuarie 2018 s-ar fi revenit la plafonul anterior de 118.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fermierii vor putea participa gratuit la cursuri de formare profesională

Acest departament ar fi interesat de detaliile financiare ale programului, cum ar fi bugetul total, sumele alocate și tipurile de cheltuieli eligibile, pentru a accesa și gestiona corect fondurile primite.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
16 Octombrie 2017 | 2228 | Timp de citire: 2 min.

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a anunțat lansarea în perioada următoare a primei sesiuni dedicată formării profesionale a fermierilor și susținerea activităților pentru dobândirea de competențe profesionale în acord cu cerințele pieței. Finanțarea nerambursabilă alocată este de peste 46 de milioane de euro, iar fondurile vor fi accesate de către organisme publice sau private implicate în activitatea de formare profesională a adulților. Citește articolul