Această informație este crucială pentru departamentul care se ocupă de contabilitate și finanțe, deoarece se schimbă sumele, baza de calcul și modul de plată a contribuțiilor sociale, afectând direct situațiile financiare și fluxurile de numerar ale companiei.
Din ianuarie și până în prezent au existat numeroase discuții legate de intențiile Guvernului de a reduce numărul de contribuții sociale și de a le trece integral pe cele rămase în sarcina salariaților. Totuși, între timp, autoritățile s-au răzgândit și au informat că, de fapt, în afară de ce va rămâne exclusiv în sarcina salariaților, angajatorii vor avea și ei o contribuție de plătit, însă aceasta ar îngloba aproape tot ce există deja și acum în sarcina lor, ca firme. Calculele preliminare arată momentan că va exista, de principiu, o scădere a sumelor datorate pentru contribuții sociale. Citește articolul
Acest departament gestionează direct toate aspectele legate de taxe, impozite, datoriile către stat și sumele de primit de la stat. Este esențial să cunoască formularele concrete folosite de ANAF pentru colectarea datoriilor, pentru compensări sau pentru restituiri, deoarece aceste documente afectează direct fluxul de numerar și situația financiară a companiei.
Trei noi formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, emise și tipărite prin intermediul unității de imprimare rapidă, se regăsesc într-un act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), publicat joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Articolul discută despre finanțări nerambursabile, cheltuieli eligibile și investiții inițiale, aspecte esențiale pentru planificarea și gestionarea bugetelor unei afaceri noi.
Multe dintre afacerile de succes din ziua de astăzi au demarat cu investiții minime, având la bază un context favorabil de piață sau o idee revoluționară a proprietarilor. Totuși, nu putem inventa întotdeauna lucruri complet noi, astfel că cele mai multe idei de afaceri pe care le vedem puse în practică sunt obișnuite: pensiuni turistice, cofetării, mici ateliere de producție a mobilierului sau activități meșteșugărești. Atunci când investiția inițială este mare, trebuie să ținem cont de faptul că, uneori, putem obține fonduri nerambusabile pentru implementarea afacerii noastre, iar în unele cazuri investiția inițială este zero. Citește articolul
Acest departament este interesat de potențialele amenzi mari pe care firma le poate primi dacă nu respectă legea, amenzi care afectează direct bugetul companiei.
Amenzi de până la 100.000 de lei sunt prevăzute în legislația specifică pentru angajatorii care nu respectă obligațiile privind asigurarea egalității de tratament și pentru înlăturarea discriminărilor la locul de muncă. Un angajator care trece cu vederea una sau mai multe fapte de hărțuire sexuală la muncă sau ajunge chiar să sancționeze victima pentru că s-a plâns de cele petrecute este pasibil de amendă. Autoritățile competente, odată sesizate de salariatul respectiv, au posibilitatea să ancheteze problema și să dispună sancțiunile așa cum scrie în lege. Citește articolul
Departamentul gestionează banii, taxele și contabilitatea companiei. Decizia afectează direct cum se calculează și se deduce TVA-ul, o componentă majoră a finanțelor unei firme, și are implicații retroactive semnificative pentru recalcularea obligațiilor fiscale.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a soluționat un litigiu apărut între o firmă bistrițeană și Fisc, în condițiile în care acesta din urmă i-a refuzat primeia dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată (TVA) plătite pentru prestarea de servicii achiziționate de la un contribuabil declarat inactiv. Astfel, decizia finală a Curții a păstrat concluziile avocatului general al instituției europene, cel care a apreciat că dreptul de deducere a TVA nu poate fi refuzat doar pe motivul că vânzătorul fusese înscris în registrul inactivilor. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum pot fi rambursate sumele achitate și cum sunt gestionate financiar despăgubirile prin asigurare, mai ales în contextul riscurilor financiare legate de parteneri sau cheltuieli de business.
În contextul falimentelor mai multor agenții de turism în ultima vreme, Ministerul Turismului (MT) a publicat etapele pe care trebuie să le urmeze un turist păgubit, astfel încât acesta să poată obţine despăgubiri din asigurarea agenției pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism. Citește articolul
Articolul detaliază mecanismele de rambursare, creditele punte, efectuarea plăților către furnizori și decontarea cheltuielilor eligibile, toate fiind aspecte financiare și contabile cruciale.
Antreprenorii care au semnat acordurile de finanțare pentru proiectele selectate în cadrul Start-up Nation trebuie să contacteze Agențiile teritoriale pentru IMM-uri pentru semnarea actului adițional care să le permită accesul la finanțare. Astfel, toți antreprenorii, indiferent de mecanismul de rambursare agreat, vor fi nevoiți să facă aceste demersuri pentru a putea demara implementarea planurilor de afaceri. Citește articolul
Este o nouă taxă sau o creștere semnificativă a unei contribuții care afectează bugetul și plățile companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calculul, plata și raportarea impozitelor pe dividende și a TVA. Orice schimbare, chiar și o discuție despre o posibilă schimbare, le afectează direct activitatea de zi cu zi și planificarea financiară.
Potrivit programului de guvernare al Executivului condus de Mihai Tudose, veniturile din dividende ar putea fi scutite de plata impozitului pe venit din 2018, însă măsura este, cel puțin pentru moment, greu de pus în practică, potrivit președintelui Senatului, Călin Popescu Tăriceanu. În plus, și specialiștii de la Deloitte sunt de părere că măsuri precum eliminarea impozitului pe dividende sau reducerea cotei de TVA la 18% nu au șanse prea mari să se aplice, de la începutul anului viitor, tocmai pentru a se putea asigura o stabilitate mai mare din punct de vedere fiscal. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de oportunitățile de finanțare nerambursabilă de 40.000 de euro pentru afaceri noi, fie pentru a le oferi consultanță, fie pentru a înțelege cum funcționează astfel de scheme de sprijin financiar.
Angajaţii, şomerii, persoanele inactive, dar şi alte categorii depersoane vor putea primi câte 40.000 de euro pentru demararea unei afaceri proprii. Pentru a încasa aceşti bani, persoanele interesate trebuie să se înscrie gratuit la cursurile de antreprenoriat organizate de către instituțiile selectate pentru finanțare în cadrul apelului de proiecte România Start-up Plus și să prezinte un plan de afaceri în cadrul concursului de idei de afaceri organizat de acestea. În total, aproape 170 de organizații vor organiza cursuri și vor oferi finanțări nerambusabile în șapte dintre cele opt regiuni ale țării, iar lista acestora este prezentată în acest articol. Citește articolul