Conține acte normative legate de buget, măsuri de stimulare pentru întreprinderile mici și mijlocii, precum și cerințe de pregătire pentru auditorii financiari, având impact direct asupra planificării financiare, fiscale și a auditului intern.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 și 85 din 30 ianuarie 2017 s-au publicat: Citește articolul
Întregul articol este despre cum și ce verifică Fiscul în materie de taxe, finanțe și contabilitate la o firmă. Acest departament este direct responsabil de aceste aspecte și trebuie să fie pregătit pentru verificări.
Inspecțiile fiscale la firme sunt efectuate în baza unor programe periodice, conform legislației în vigoare, dar și în funcție de riscul fiscal pe care îl prezintă companiile. Astfel, luând în considerare controalele pe care le-au făcut inspectorii Fiscului în ultimii trei ani, am întocmit o serie de estimări orientative cu privire la verificările ce ar putea avea loc în cursul anului 2017. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie informat despre orice modificare legată de salarii, prime și alte beneficii, deoarece acestea influențează direct bugetul companiei, calculele de salarizare și plățile aferente. Ei trebuie să știe exact ce se poate plăti și ce nu, pentru o gestionare corectă a finanțelor.
Cei care lucrează la stat nu primesc nici din martie tichete de masă, tichete cadou și anumite indemnizații speciale, potrivit unui act normativ publicat azi în Monitorul Oficial. Bugetarii au totuși un motiv de bucurie, deoarece din luna iulie a acestui an, aceștia vor primi vouchere și prime de vacanță. În ceea ce privește recompensarea muncii suplimentare, ordonanța nu precizează decât oferirea de timp liber corespunzător. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu calculul salariilor, impozitelor și contribuțiilor sociale, iar detaliile despre ce avantaje sunt sau nu impozabile sunt cruciale pentru a asigura respectarea legilor fiscale și o contabilitate corectă a cheltuielilor cu personalul.
Statutul de salariat poate oferi mai multe avantaje din punct de vedere fiscal, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Concret, este vorba, printre altele, de acordarea cadourilor de către angajator, indemnizaţia primită pe perioada deplasărilor în alte localităţi, deducerea personală acordată salariaţilor cu un anumit venit brut sau, mai nou, deducerea abonamentelor de sănătate încheiate la clinici private. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care este tratată fiscal activitatea PFA-urilor, de implicațiile legate de plata contribuțiilor și impozitelor, precum și de evitarea riscului de a plăti retroactiv contribuții suplimentare dacă un PFA ar fi reconsiderat angajat.
Prin modificările recente ale legislației care vizează persoanele fizice autorizate, PFA "scapă" de amenințarea ultimilor ani referitoare la reconsiderarea activității ca fiind "contract de muncă mascat", deoarece chiar prevederile modificate în acest an dispun legal că anumite criterii sunt automat îndeplinite. Activitatea practică sau prevederile contractuale complinesc și alte criterii de independență, ceea ce face ca în general activitatea PFA să fie ferită de riscul "reconsiderării". Citește articolul
Articolul explică în detaliu cum se calculează și se înregistrează în contabilitate sumele lăsate deoparte pentru facturile care s-ar putea să nu fie plătite niciodată, și cum afectează acestea impozitul pe profit al firmei. Este esențial pentru gestionarea corectă a bugetelor și a declarațiilor fiscale.
Compania poate înregistra două tipuri de provizioane: provizionul contabil și provizionul fiscal. În timp ce provizionul contabil influențează profitul contabil al companiei, provizionul fiscal influențează profitul fiscal, cel la care se calculează impozitul pe profit. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu toate aspectele legate de taxe, impozite și contabilitate. Articolul le oferă informații cruciale despre o declarație importantă legată de TVA și tranzacțiile companiei, ajutându-i să se asigure că totul este raportat corect și la timp autorităților fiscale.
Formularul fiscal 394 aferent ultimei luni din 2016, cel în care trebuie incluse toate operaţiunile de livrări sau achiziţii de bunuri efectuate către, dar şi de la contribuabili, fie ei plătitori sau neplătitori de TVA (persoane fizice şi persoane juridice), mai poate fi transmis doar astăzi autorităților. Citește articolul
Ajută la înțelegerea tendințelor economice generale (creșterea sectoarelor industriale) și a performanței pieței (vânzările auto globale), informații esențiale pentru bugetare și analize financiare.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Ordinul ANAF despre preluarea și valorificarea bunurilor intrate în proprietatea statului poate oferi context despre gestionarea anumitor tipuri de active. De asemenea, informațiile legate de cadastru și proprietăți sunt utile pentru a înțelege baza de impozitare a activelor imobiliare ale companiei.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 70, 71, 72 și 73 din 27 ianuarie 2017 s-au publicat: Citește articolul
Moștenirea, chiar dacă este un proces juridic, are implicații financiare și fiscale semnificative. Acest departament este interesat să înțeleagă momentul și modalitățile legale prin care bunurile sunt transferate, deoarece acest lucru poate influența evaluarea activelor, impozitele aferente moștenirii sau situația financiară a persoanelor implicate.
Odată ce au acceptat moștenirea, așa cum prevede legislația civilă, moștenitorii decedatului devin coproprietari pe un ansamblu de bunuri și/sau bani, pe care trebuie să le partajeze în conformitate cu cota care-i revine fiecăruia prin efectul legii sau al voinței celui decedat. Fie că aleg să-l facă printr-un simplu acord sau că merg în fața instanței de judecată, moștenitorii pot să facă partajul oricând. În cele ce urmează vom prezenta câteva aspecte esențiale privind modul în care moștenitorii devin proprietari exclusivi pe ceea ce au moștenit. Citește articolul