avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1442 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Românii au prețuri pe jumătate față de UE, dar salarii de cinci ori mai mici și piloții de la Lufthansa vor continua și joi greva

Interesat de indicatorii economici macro (prețuri, salarii, putere de cumpărare) ce influențează bugetele, costurile operaționale și planificarea financiară a companiei. De asemenea, este interesat de cazurile de cheltuire necorespunzătoare a banilor publici și de neregulile financiare descoperite la Agenția Națională de Transplant și spitale, pentru a asigura controale interne riguroase și transparență în gestionarea fondurilor.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
23 Noiembrie 2016 | 728 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Preţurile de transfer: Firmele trebuie să se pregătească deja pentru controalele din 2017

Acest departament este direct responsabil pentru calcularea și plata impozitelor, gestionarea contabilității și respectarea tuturor reglementărilor fiscale. Articolul oferă detalii esențiale despre obligațiile legate de dosarul prețurilor de transfer, termenele și pragurile valorice, elemente cruciale pentru conformitatea fiscală a companiei și evitarea amenzilor.

Contexpert în Contabil și fiscal
21 Noiembrie 2016 | 19366 | Timp de citire: 4 min.

Dosarul prețurilor de transfer trebuie să fie prezentat, din 2017, de anumite companii - așa cum vom detalia în continuare - până la termenul pentru depunerea declarației de impozit pe profit, respectiv 25 martie (sau termenul stabilit pentru societățile care aplică un an fiscal diferit de anul calendaristic). Având în vedere complexitatea întocmirii acestuia, contribuabilii vizați trebuie să își facă o planificare riguroasă a proiectului, astfel încât să fie evitate problemele de încadrare în termenele legale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Evidenţa datoriilor mai vechi de 30 de zile: Care sunt problemele majore întâlnite în practică?

Este cel mai direct interesat, deoarece articolul explică cum trebuie organizată evidența datoriilor și creanțelor, cum anume trebuie raportate sumele restante și dificultățile practice generate de noile termene, toate fiind responsabilități directe ale acestui departament.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2016 | 33254 | Timp de citire: 5 min.

Potrivit normelor în vigoare, firmele sunt obligate să ţină atât evidenţa datoriilor, cât şi a creanţelor. În plus, societăţile trebuie să transmită, online, o situaţie a sumelor restante mai vechi de 30 de zile, asta pentru a evita amenzile de până la 5.000 de lei. Totuşi, adresa la care trebuie transmisă această situaţie rămâne necunoscută, în condiţiile în care autorităţile întârzie să publice normele de aplicare. Totodată, contribuabilii se întreabă cum vor putea actualiza orice modificare survenită în termen de o zi lucrătoare, dar şi dacă plafonul de 10.000 de lei pentru care se făceau anterior raportările va fi păstrat.    Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

România, cea mai solicitată pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă și preţurile legumelor şi lactatelor sunt de până la trei ori mai mari în unele oraşe

Articolul oferă o imagine generală a dinamicii pieței și a costurilor de trai pentru produse esențiale, informații care pot fi folosite pentru analize economice, bugetare și previziuni legate de puterea de cumpărare a consumatorilor, afectând indirect deciziile financiare ale unei companii.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Noiembrie 2016 | 752 | Timp de citire: 1 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele şi anumite PFA sunt obligate să-şi inventarieze anual patrimoniul: Care e procedura?

Inventarierea bunurilor este o activitate contabilă de bază, esențială pentru a avea o imagine clară a ceea ce deține firma și pentru a întocmi corect rapoartele financiare și declarațiile fiscale.

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 Noiembrie 2016 | 1 | 19687 | Timp de citire: 1 min.

Inventarierea patrimoniului unei firme sau persoane fizice autorizate (PFA) urmăreşte stabilirea unei situaţii reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii şi trebuie efectuată la începutul activităţii, dar şi cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar. De altfel, multe dintre entităţi obişnuiesc să realizeze inventarul în luna decembrie a fiecărui an, iar cele care nu respectă prevederile riscă amenzi de până la 5.000 de lei. Aşadar, în contextul în care finalul de an se apropie, iar operaţiunea de inventariere este una destul de laborioasă, vă spunem astăzi cele mai importante aspecte de care trebuie să ţineţi cont la inventariere.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ești asigurat în sistemele majore de stat? Ce servicii online ale autorităților îți oferă informații vitale

Articolul arată cum pot angajații să verifice dacă angajatorul a declarat și achitat corect contribuțiile sociale (la sănătate, pensii și șomaj). Este important pentru departamentul financiar-contabil să știe că aceste informații sunt transparente și verificabile, pentru a asigura respectarea obligațiilor fiscale și sociale ale companiei.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2016 | 5 | 103152 | Timp de citire: 3 min.

Cetățenilor asigurați în sistemele majore autohtone, precum cele de sănătate, pensii și șomaj, le-a fost ușurată, de-a lungul timpului, interacțiunea cu statul. Astfel, orice asigurat se poate folosi de serviciile online ale autorităților pentru a obține informații importante despre propria persoană. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Producția de țiței ar putea scădea spre zero, începând din 2035 și CNAIR va face angajări

Pentru că modificările în producția de energie și investițiile în autostrăzi au un impact semnificativ asupra costurilor, veniturilor, taxelor și bugetelor companiilor, cât și asupra economiei naționale.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
16 Noiembrie 2016 | 755 | Timp de citire: 1 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Un salariat poate fi obligat să achite o amendă primită de angajator?

Acest departament se ocupă de gestionarea banilor companiei și de salarii. Prin urmare, trebuie să știe cum să înregistreze și să proceseze corect reținerile salariale făcute pentru recuperarea pagubelor, respectând limitele legale impuse de Codul Muncii pentru aceste rețineri.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2016 | 3 | 70033 | Timp de citire: 5 min.

Nu de puține ori am aflat de la cititorii noștri despre cazuri în care angajatorul era amendat de autorități și apoi acesta obliga salariatul considerat vinovat să o plătească. Însă este acest lucru posibil din punct de vedere legal și, dacă da, ce procedură implică? Pentru a clarifica lucrurile, am cerut opinia unor specialiști. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Economia României a crescut cu 4,8% și țările unde poţi câştiga 5.000 dolari pe lună

Acest departament este interesat de cât de bine merge economia țării, pentru că asta influențează cum își planifică banii compania, cum face previziuni și ce decizii de investiții ia.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
15 Noiembrie 2016 | 767 | Timp de citire: 1 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Scutirea de impozit a dividendelor plătite asociaților persoane juridice nerezidente

Acest departament este direct responsabil de calculul, declararea și plata impozitelor legate de dividende. Articolul oferă instrucțiuni clare despre cum să aplice scutirea de impozit pentru dividendele plătite firmelor străine și ce documente trebuie să pregătească și să depună la autoritățile fiscale.

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
30 Noiembrie -1 | 6937 | Timp de citire: 3 min.

Pentru firmele din România cu asociați persoane juridice nerezidente, distribuirea dividendelor  reprezentând cotă-parte din profit, ca urmare a hotărârii adunării generale a asociaților (AGA), ocazionează o serie de obligații declarative și de plată. Există însă și posibilitatea aplicării unor scutiri integrale în anumite condiții, evidențiate în cele ce urmează. Citește articolul