Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 411 soluții astăzi
Acasă Subiect: inventarierea patrimoniului
Subiect: inventarierea patrimoniului
ACCES PREMIUM

Principalele operațiuni contabile de final de an, pentru închiderea exercițiului financiar, și cum sunt ele afectate de epidemie

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Noiembrie 2020 | 0 | 960

În contextul actual al epidemiei de coronavirus, contabilii ar trebui să știe că anumite operațiuni necesare pentru închiderea exercițiului financiar aferent anului 2020 ar putea fi îngreunate. Am vorbit despre aceste aspecte cu Roxana Ene, expert contabil și managing partner la Accountable. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Inventarierea patrimoniului trebuie făcută cel puțin o dată pe an. Cum trebuie să procedeze firmele?

Firmele trebuie să efectueze inventarierea propriului patrimoniu la începutul activității, dar și cel puțin o dată pe durata fiecărui exercițiu financiar încheiat, conform legislației în vigoare. De câțiva ani, inventarierea este obligatorie și în cazul companiilor care împart trimestrial dividende. Procedura de inventariere a activelor, datoriilor și capitalurilor proprii prevede parcurgerea anumitor pași, explicați mai jos. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Șapte operațiuni contabile de făcut pe final de an, pentru închiderea exercițiului financiar

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Decembrie 2019 | 0 | 7394

Companiile ar trebui să se pregătească pentru închiderea exercițiului financiar curent, motiv pentru care am vorbit cu expertul contabil Roxana Ene despre ce operațiuni contabile ar fi de rezolvat pe final de an. Printre acestea se numără, de exemplu, inventarierea patrimoniului sau confirmările de sold cu partenerii. Însă companiile ar trebui să acorde atenție și altor aspecte relevante. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Verificările pe care firmele ar trebui să le facă la orice final de an

Mai sunt câteva zile și vom intra în ultimele două luni ale anului 2019. Din acest motiv, specialiștii sfătuiesc contribuabilii să facă anumite verificări (cel puțin preliminare) înainte de sfârșitul exercițiului financiar. Deși majoritatea țin de domeniul TVA-ului, există și alte chestiuni ce trebuie avute în vedere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dividende interimare 2019: Demersurile pentru împărțirea profitului primelor două trimestre pot fi începute

Al doilea trimestru al anului 2019 s-a încheiat zilele trecute, ceea ce înseamnă că firmele pot începe demersurile pentru împărțirea profitului aferent perioadei ianuarie - iunie sub formă de dividende. Însă împărțirea dividendelor interimare implică parcurgerea mai multor etape. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Dividende interimare: Cele cinci etape ce trebuie parcurse pentru împărțirea profitului companiei

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Septembrie 2018 | 2 | 7032

Atunci când vorbim despre împărțirea trimestrială a dividendelor, vorbim de o procedură ce trebuie urmată, care are, în esență, cinci mari etape de bifat. Acești pași au fost conturați în baza reglementărilor legale pe care le avem până acum în vigoare în domeniu. Totul începe cu inventarierea patrimoniului și finalul este reprezentat de plata efectivă a dividendelor interimare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Cum se face inventarierea patrimoniului, pentru ca firmele să poată întocmi bilanțuri interimare

Marian Dumitrache în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
20 Septembrie 2018 | 0 | 35636

Firmele trebuie să efectueze inventarierea propriului patrimoniu la începutul activității, dar și cel puțin o dată pe durata fiecărui exercițiu financiar încheiat, conform legislației. Mai nou, inventarierea este obligatorie și în cazul companiilor care împart trimestrial dividende. Procedura de inventariere a activelor, datoriilor și capitalurilor proprii prevede parcurgerea anumitor pași, explicați mai jos. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteza obligațiilor legale din decembrie pentru firme: Șase aspecte de care să ții cont pe final de an

Finalul de an aduce mai multe obligații de îndeplinit pentru companii, atât din punct de vedere fiscal, cât și în ceea ce privește legislația muncii. Astfel, există o serie de declarații și plăți scadente înainte de sărbători, perioadă până la care trebuie îndeplinită și obligația demarării unei negocieri colective cu propriii salariați, în vederea majorării salariilor brute de la 1 ianuarie 2018. Totodată, sfârșitul de an coincide adesea cu momentul în care firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) își inventariază patrimoniul. Nu în ultimul rând, există o serie de măsuri, precum aplicarea sistemului split TVA sau majorarea plafonului de încadrare la micro, pe care firmele trebuie să le aibă în vedere pentru perioada imediat următoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele şi anumite PFA sunt obligate să-şi inventarieze anual patrimoniul: Care e procedura?

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 Noiembrie 2016 | 1 | 18143

Inventarierea patrimoniului unei firme sau persoane fizice autorizate (PFA) urmăreşte stabilirea unei situaţii reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii şi trebuie efectuată la începutul activităţii, dar şi cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar. De altfel, multe dintre entităţi obişnuiesc să realizeze inventarul în luna decembrie a fiecărui an, iar cele care nu respectă prevederile riscă amenzi de până la 5.000 de lei. Aşadar, în contextul în care finalul de an se apropie, iar operaţiunea de inventariere este una destul de laborioasă, vă spunem astăzi cele mai importante aspecte de care trebuie să ţineţi cont la inventariere.  Citește articolul