Acest departament se ocupă direct de banii și taxele firmei. Ei trebuie să cunoască noua procedură de înregistrare pentru TVA, ce documente sunt necesare și care sunt noile reguli fiscale, pentru a gestiona corect finanțele companiei.
Procedura de înregistrare în scopuri de TVA a suferit câteva modificări, în urma adoptării unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Schimbările nu sunt unele de substanță, pentru că s-a urmărit numai actualizarea prevederilor având în vedere intrarea în vigoare a noului Cod fiscal și a noului Cod de procedură fiscală și renumerotarea articolelor. Citește articolul
Departamentul Financiar-Contabil este preocupat de acuratețea plăților online, de reconcilierea sumelor în diferite valute și de impactul financiar al legilor referitoare la împrumuturi (precum 'Prima Casă') asupra bilanțului companiei.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Sunt menționate decizii și ordine referitoare la măsuri fiscal-bugetare, rambursarea TVA pentru cumpărătorii externi și modalitățile de plată a impozitelor și contribuțiilor (cont unic ANAF). Aceste informații sunt vitale pentru calculul corect al taxelor, planificarea financiară și conformitatea fiscală a companiei.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 86, 87, 88, 89 din 5 februarie 2016 s-au publicat: Citește articolul
Este direct responsabil de gestionarea datoriilor fiscale, de calculul și depunerea declarațiilor, de înțelegerea facilităților fiscale și a impozitului pe clădiri pentru sediile sociale.
La începutul acestei săptămâni, legea care interzice complet fumatul în spațiile publice închise a fost publicată în Monitorul Oficial, ea urmând să intre în vigoare pe 17 martie. Tot zilele trecute, afişarea certificatului energetic a devenit obligatorie şi pentru clădirile de comerţ sau cele de birouri, iar asociaţiile de proprietari vor trebui să arate cum calculează sumele lunare de plată. Acestea nu sunt decât o parte dintre subiectele despre care redacţia AvocatNet.ro a scris pe parcursul acestei săptămâni, subiecte pe care le găsiţi sintetizate în acest articol, alături de alte teme cel puţin la fel de interesante. Citește articolul
Pentru companiile din industria HoReCa (restaurante, baruri), acest departament ar putea fi interesat de potențialul impact al interdicției asupra veniturilor și fluxului de clienți, pentru a ajusta strategiile financiare și de afaceri.
Începând de la jumătatea lunii martie, fumatul va fi interzis complet în spaţiile publice închise, adică inclusiv în baruri, restaurante şi discoteci, conform unei noi legi. Însă ce efecte va avea această măsură şi vor fi ele bune sau rele? Citește articolul
Articolul vorbește despre bani care nu au fost încasați, ceea ce afectează finanțele companiei și necesită acțiuni de recuperare a sumelor datorate.
Peste 230.000 de lei stransi pentru victimele din Colectiv in urma unui concert caritabil sustinut iin 29 noiembrie de soprana Angela Gheorghiu si organizat impreuna cu Fundatia Pretuieste Viata nu au ajuns inca la beneficiari, dupa ce firma care a vandut biletele la eveniment nu a virat banii asa cum se angajaze, prin contract, sa o faca. Andreea Marin, presedinta Fundatiei, a anuntat astazi ca va in judecata Biletoo.ro, site-ul care s-a ocupat de vanzarea efectiva a biletelor la concertul umanitar si care ar fi trebuit sa vireze contravaloarea biletelor dupa 8 zile de la data evenimentului. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu plata tuturor cheltuielilor companiei, inclusiv a taxelor de timbru și a altor costuri legate de procesele judiciare și executările silite. Ei au nevoie de aceste informații pentru a înregistra corect cheltuielile, a bugeta sumele necesare și a asigura conformitatea financiară.
Cererile de încuviinţare a executării silite sunt taxate, începând de joi, cu 20 de lei, potrivit unui act normativ intrat recent în vigoare. În materia executării silite, taxele judiciare de timbru sunt fixe pentru cereri, însă tarifele variază atunci când este vorba de contestaţii, potrivit legislaţiei în vigoare. Citește articolul
Acest departament se ocupă de banii companiei. Înțelegerea noilor reguli de executare silită este importantă pentru a ști cum pot fi recuperate datoriile de la clienți sau parteneri, dar și pentru a gestiona situațiile în care compania trebuie să plătească datorii, influențând planificarea bugetară și fluxul de numerar.
Competenţa de încuviinţare a executării silite a fost întoarsă la instanţele de executare, conform unui act normativ care a modificat joi Codul de procedură civilă. Astfel, executorii judecătoreşti nu mai pot îndeplini această activitate, de care s-au ocupat din octombrie 2014 şi până acum. Măsura vine ca urmare a unei decizii a Curţii Constituţionale a României (CCR), care a apreciat că "delegarea" competenţei de încuviinţare a executării silite către executori contravine dreptului la un proces echitabil. Citește articolul
Modificările din acest articol pot afecta cât de repede și eficient o companie își poate recupera banii de la clienții care nu au plătit. Departamentul financiar trebuie să știe aceste lucruri pentru a-și planifica bugetele și a gestiona riscurile legate de încasări și plăți.
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 1/2016 pentru modificarea Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, precum și a unor acte normative conexe a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 85 din 4 februarire 2016. Citește articolul
Pentru a calcula corect impozitele și contribuțiile la stat pentru PFA-uri, inclusiv contribuțiile opționale pentru concedii medicale, și pentru a se asigura că toate plățile și declarațiile sunt făcute conform legii.
Potrivit legislaţiei în vigoare, persoanele fizice autorizate (PFA) sunt obligate să plătească anumite contribuţii, în timp ce altele sunt opţionale, aşa cum este şi cazul contribuției pentru concedii și indemnizații (FNUASS). Plata contribuţiei obligatorii de asigurări de sănătate, în cuantum de 5,5%, nu oferă PFA dreptul de a beneficia de concediu medical plătit, astfel încât, pentru a beneficia de acesta, persoanele fizice autorizate trebuie să opteze la plata FNUASS. Citește articolul