Pentru acest departament, informațiile despre TVA la încasare sunt esențiale, deoarece ele influențează modul în care se calculează, se declară și se plătește TVA-ul. Ei trebuie să știe dacă firma lor este obligată să aplice acest sistem, cum se calculează cifra de afaceri pentru TVA și care sunt excepțiile, pentru o contabilitate corectă.
Noul sistem de TVA, care presupune plata taxei la incasarea facturii, si nu la emiterea ei, trebuie aplicat obligatoriu de contribuabilii a caror cifra de afaceri este mai mica decat 2.250.000 lei. Totusi, exista cateva categorii de contribuabili care nu pot sa implementeze sistemul de plata a TVA la incasare, chiar daca cifra de afaceri pe care au realizat-o este inferioara acestui plafon. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de tot ce ține de taxe, impozite și contabilitate. Articolul le arată cine poate deveni expert în aceste domenii, lucru util fie pentru angajări, fie pentru a ști la ce standarde trebuie să se aștepte de la consultanții fiscali cu care lucrează.
Examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal va avea loc in 24 noiembrie 2012, in Bucuresti, si va consta intr-o proba scrisa sub forma de test-grila Citește articolul
Acest departament este interesat de indicatorii economici generali (cum ar fi creșterea economiei și șomajul) deoarece aceștia influențează direct bugetul companiei, previziunile financiare și deciziile de investiții.
Decalajul dintre performanta economica actuala a Romaniei si potentialul ei s-ar putea inchide abia in 2016, a spus Lucian Croitoru, consilier al guvernatorului BNR, prezent la seminarul EU-COFILE organizat la Sinaia de Alpha Bank, Banca Nationala si Asociatia Romana a Bancilor. Practic, de abia atunci am putea vorbi ca economia a revenit la un echilibru. Citește articolul
Știrea discută despre credite bancare pentru agricultori, fonduri europene (PAC) și stabilitatea zonei euro, toate având implicații financiare și contabile directe.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Departamentul financiar-contabil este interesat de costurile implicate în înființarea sau modificarea firmelor și a PFA-urilor, precum și de taxele pentru obținerea de informații despre alte companii. Toate aceste cheltuieli trebuie bugetate și înregistrate corect.
Tarifele unice pentru operatiunile din registrul comertului se aplica incepand de astazi, odata cu intrarea in vigoare a actului normativ care le prevede. Conform noilor reglementari vom plati un singur tarif pentru infiintarea unei firme sau a unei persoane fizice autorizate, fara sa mai achitam separat fiecare tip de inregistrare (autorizare constituire, inmatriculare), cum se intampla pana acum. In plus, noul sistem permite si plata online a taxelor si tarifelor. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de auditul financiar al companiei și are nevoie să știe că auditorii sunt verificați și că registrul lor public este la zi, pentru a alege parteneri de audit autorizați și de încredere.
Decizia Consiliului pentru Supravegherea in Interes Public a Profesiei Contabile nr. 41/2012 pentru adoptarea Procedurii privind monitorizarea actualizarii si publicarii Registrului public al auditorilor financiari din Romania de catre Camera Auditorilor Financiari din Romania a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 778, din 19 noiembrie 2012. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice decizie care implică plăți, bugete sau alocări de fonduri, pentru a înțelege cum sunt gestionate resursele financiare ale organizației.
Hotararea Guvernului nr. 1.100/2012 privind aprobarea platii contributiei Romaniei la Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, in calitate de observator in cadrul Comitetului pentru Turism, pentru anul 2012 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 778, din 19 noiembrie 2012. Citește articolul
Orice parteneriat cu FMI poate influența politicile fiscale și financiare la nivel național, ceea ce are un impact direct asupra modului în care companiile își gestionează bugetele și taxele.
Mihai Tanasescu, vicepresedinte al Bancii Europene de Investitii (BEI) si fost reprezentant al Romaniei la Fondul Monetar International, sustine ca un nou acord cu FMI, dupa finalizarea actualului acord, este foarte important pentru Romania. Citește articolul
Departamentul este direct responsabil de gestionarea finanțelor companiei, fiind interesat de condițiile avantajoase de creditare, subvențiile la dobândă și garanțiile oferite de stat, care influențează bugetul și fluxul de numerar.
Statul va subventiona total dobanzile pentru creditele acordate intreprinderilor mici si mijlocii (IMM-uri), iar valoarea creditelor va putea fi de aproape patru ori mai mare decat in prezent, se arata intr-un act normativ publicat miercuri in Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calculul și plata taxelor companiei. Informațiile despre 'TVA la încasare' și sesiunile de instruire sunt cruciale pentru a înțelege și aplica corect noile reguli fiscale și a evita greșelile.
Ministerul Finantelor organizeaza doua sesiuni de instruire a contribuabililor pentru a le explica modul de aplicare a sistemului TVA la incasare, la care vor participa specialisti din cadrul ministerului. Aflati din articolul urmator cum puteti participa la evenimentele gratuite care vor avea loc in zilele de 27 noiembrie si 4 decembrie. Citește articolul