Acest departament analizează oportunitățile de investiții, schemele de stimulare și viabilitatea financiară a proiectelor din domeniul energiei regenerabile.
Romania a revenit pe locul 10 privind atractivitatea sectorului de energie eoliana in preferintele investitorilor, intr-un top 40 care include tari precum Statele Unite, Germania, China si Marea Britanie. Polonia este singura tara din fostul bloc comunist care se plaseaza si ea in primele zece pozitii din ierarhie, conform ultimului raport Renewable Energy Country Attractiveness Indices, lansat joi de Ernst & Young. In acelasi timp, Romania isi pastreaza locul 13 in topul referitor la toate formele de energie regenerabila. Citește articolul
Articolul include informații despre bugete de venituri și cheltuieli, proceduri de încetare a obligației de plată a contribuției de asigurări sociale și modificări ale unor formulare fiscale. Toate acestea sunt esențiale pentru planificarea bugetară, gestionarea cheltuielilor, calculul salariilor și asigurarea conformității fiscale și contabile a companiei.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 797, 798, 799 si 800, din 28 noiembrie 2012 au fost publicate: Citește articolul
Este relevant pentru a înțelege cum sunt gestionate aspectele financiare și contabile ale unei companii în insolvență, inclusiv taxele și costurile implicate în procesul de reorganizare sau lichidare.
Legea nr. 222/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 796, din 27 noiembrie 2012. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de orice modificare sau ghid privind modul în care se calculează, se colectează și se plătește TVA-ul, deoarece aceste aspecte influențează în mod direct contabilitatea, raportarea financiară și fluxul de numerar al companiei.
Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 1519/2012 pentru aprobarea Ghidului privind aplicarea sistemului TVA la incasare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 792, din 26 noiembrie 2012. Citește articolul
Departamentul financiar și contabil este direct interesat de procedurile de insolvență, care afectează datoriile, activele și fluxurile financiare ale companiei. Înțelegerea rolului practicianului în insolvență este crucială pentru contabilitatea și raportarea corectă în astfel de situații, precum și pentru a anticipa costurile și implicațiile financiare.
Legislatia privind profesia de practician in insolventa a fost modificata recent, dupa ce 2 acte normative au fost publicate in aceasta saptamana in Monitorul Oficial. Noile reglementari relaxeaza regulile de acces in profesie si, in acelasi timp, aduc completari la nivelul atributiilor practicianului in insolventa. In plus, au fost instituite noi valori ale taxelor de inscriere la examenul de dobandire a calitatii de practician in insolventa, precum si ale cotizatiilor anuale pe care acestia le datoreaza. Citește articolul
Urmărește statusul finanțărilor europene și impactul acestora asupra bugetului companiei. Sunt interesate în mod special de eventualele penalități sau deblocări de fonduri, deoarece acestea influențează direct fluxul de numerar și planificarea financiară.
Guvernul a acceptat corectiile financiare solicitate de Comisia Europeana pe POSDRU si POS Mediu, taierile financiare ridicandu-se la 208 milioane de euro. De cine depinde reluarea platilor? Citește articolul
Oferă perspective despre cum să optimizezi costurile, să identifici ce aduce valoare și să stabilești strategii de preț, contribuind la sănătatea financiară.
Exista oportunitati de crestere pentru companii chiar si in aceasta perioada economica dificila - se arata in noul raport Ernst & Young, "Growing Beyond: How high performers are accelerating ahead". Studiul analizeaza modul in care companiile exploateaza aceste oportunitati cat mai eficient - prin extinderea pe noi piete, identificarea de noi cai de inovare si de noi abordari de valorificare a talentelor. Citește articolul
Orice taxă nouă aduce costuri suplimentare pentru companie care trebuie luate în considerare la întocmirea bugetelor, la calculul profitabilității și la gestionarea fluxului de numerar. De asemenea, poate necesita ajustări în modul de înregistrare contabilă a cheltuielilor.
Primaria Capitalei vrea sa introduca o taxa pentru toate autovehiculele care circula in Bucuresti, denumita "buvinieta", din care sa sustina proiecte de investitii precum autostrada suspendata, dar si o alta suplimentara, pentru zona centrala, care vizeaza decongestionarea traficului, informeaza Mediafax. Citește articolul
Înțelege impactul financiar al reducerilor de personal și al strategiilor de eficientizare a costurilor cu angajații asupra bugetului companiei și a fluxurilor de numerar.
Avocatii CMS Cameron McKenna considera ca gestionarea adecvata a personalului este cheia catre succesul companiilor moderne, in prezent confruntate cu necesitatea restructurarii, fie ca efect al crizei economice sau ca urmare a fuziunilor ºi achizitiilor, presiunilor competitive sau schimbarilor de ordin tehnologic ºi operational. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate aspectele legate de taxe, contabilitate și finanțe. Modificările la formularele de TVA și la regulile de anulare a înregistrării în scopuri de TVA sunt cruciale pentru a asigura că evidențele contabile sunt corecte, că declarațiile fiscale sunt depuse la timp și că firma respectă toate obligațiile fiscale pentru a evita amenzile.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a modificat, printr-un ordin publicat marti, declaratia 096 prin care se solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA pentru contribuabilii care nu depasesc plafonul de scutire de 65.000 de lei. Una dintre cele mai importante schimbari este aceea ca formularul are noi intrebuintari. Citește articolul