Orice schimbare în legile fiscale, cum ar fi modul de plată a TVA-ului, taxele pentru mașini sau modalitatea de plată a impozitului pe profit, afectează direct modul în care compania își calculează și plătește taxele, precum și cum își gestionează banii.
Cum suntem deja obisnuiti, modificarile Codului Fiscal sunt ceva uzual, iar anul 2012 a fost destul de darnic din punctul de vedere al amendamentelor de substanta aduse acestui act normativ. Probabil pentru a nu se dezice, legiuitorul a mai pastrat in tolba sa cateva surprize pentru sfarsitul de an, dintre care cea mai importanta vizeaza plata TVA la incasarea facturii prevazuta de Ordonanta nr. 15/2012. Citește articolul
Contabilii și experții financiari din companie sunt direct vizați de aceste reguli, deoarece ele stabilesc cum își pot practica legal profesia, ce documente trebuie să folosească (precum parafa) și ce obligații au față de asociația lor profesională (CECCAR).
Incepand cu 1 ianuarie 2013 dovada membrilor privind inscrierea in Tabloul Corpului si exercitarii legale a profesiei se va face prin aplicarea pe toate contractele, lucrarile, rapoartele si alte documente ce intervin intre membrii CECCAR si clientii sau beneficiarii lucrarilor acestora a parafei cu valabilitate anuala, informeaza filiala Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati (CECCAR) din Braila. Citește articolul
Pentru că ei se ocupă de toate impozitele și taxele firmei și trebuie să știe cum pot recupera banii plătiți în plus pentru taxa de poluare, ceea ce afectează finanțele companiei.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala explica intr-un comunicat de presa care sunt contribuabilii care au dreptul sa solicite restituirea taxei pentru emisiile poluante. Cititi articolul urmator si aflati daca va numarati printre cei care au dreptul sa ceara inapoierea banilor platiti pentru taxa auto. Citește articolul
Acest departament monitorizează situația economică generală a țării pentru a înțelege cum pot fi afectate costurile de finanțare ale companiei, disponibilitatea creditelor și atragerea de investiții.
Romania trebuie sa atraga anul viitor 25 miliarde euro pentru a finanta datoria publica si deficitul de cont curent, cresterea absorbtiei de fonduri europene fiind cruciala in acest context, intrucat, in cel mai pesimist scenariu, vom avea recesiune si noi presiuni pe cursul de schimb, este de parere economistul-sef de la Raiffeisen Bank si presedinte al Consiliului Fiscal, Ionut Dumitru. Citește articolul
Conținutul include informații financiare relevante, cum ar fi costurile pentru medicamente, investițiile în training, situația financiară precară a unei companii majore (Oltchim), tendințele pieței imobiliare (prețuri terenuri) și comportamentul de economisire al populației, toate fiind importante pentru analize financiare, bugetare și strategii economice.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Pentru a înțelege cum se calculează, se declară și se plătește TVA-ul în noul sistem, cum se emit facturile și cum se deduc cheltuielile, asigurând o contabilitate corectă și respectarea termenelor fiscale.
Persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare au incepand de la 1 ianuarie 2013, de cand se aplica noile reglementari, anumite obligatii in ceea ce priveste plata si deducerea taxei pe valoarea adaugata. Citește articolul
Deoarece articolul vorbește despre acordarea de premii, departamentul financiar trebuie să știe cum să înregistreze aceste cheltuieli, să le bugeteze și să înțeleagă implicațiile financiare ale acestor plăți pentru beneficiari sau pentru instituția care le acordă.
Legea nr. 182/2012 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 19/2012 privind aprobarea unor masuri pentru recuperarea reducerilor salariale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 725, din 25 octombrie 2012. Citește articolul
Pentru departamentele financiare din cadrul instituțiilor supravegheate, aceste modificări aduc clarificări despre cum trebuie să colaboreze cu autoritățile de supraveghere și cum să pregătească planuri de redresare în cazul unor dificultăți financiare, aspecte care influențează direct raportările și stabilitatea financiară a companiei. De asemenea, se menționează activul bilanțier, un indicator financiar important.
Legea nr. 183/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 98/2006 privind supravegherea suplimentara a institutiilor de credit, a societatilor de asigurare si/sau de reasigurare, a societatilor de servicii de investitii financiare si a societatilor de administrare a investitiilor dintr-un conglomerat financiar a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 727, din 26 octombrie 2012. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru cum sunt calculate taxele companiei și cum sunt înregistrate toate veniturile și cheltuielile. Dosarul prețurilor de transfer influențează direct cât profit se declară și, implicit, cât impozit se plătește, asigurându-se că tranzacțiile dintre firmele din același grup sunt corecte din punct de vedere fiscal.
La emisiunea AvocatNet.ro din aceasta saptamana vorbim despre preturile de transfer cu unul dintre cei mai buni experti in domeniu din Romania - Adrian Luca, director Transfer Pricing Services, companie care in 2011 a fost distinsa cu premiul "Compania anului in domeniul preturilor de transfer din Europa Centrala". Emisiunea transmisa in direct din studiourile LTV incepe de la 19.30 si poate fi urmarita in cadrul acestui articol. Citește articolul
Ajută la înțelegerea tendințelor prețurilor și a cifrei de afaceri în diverse industrii, informații cruciale pentru bugetare și previziuni financiare.
Managerii societatilor comerciale estimeaza, pentru perioada octombrie - decembrie 2012, o relativa stabilitate in industria prelucratoare si crestere moderata in sectorul de comert, in timp ce in sectorul de constructii va scadea volumul productiei, informeaza Institutul National de Statistica (INS) in cel mai recent studiu publicat. Citește articolul