Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este responsabil cu implementarea și securizarea sistemelor de monitorizare (IT, video, GPS) și trebuie să se asigure că acestea funcționează conform cerințelor legale de protecție a datelor și a intimității angajaților.
Asigurarea securității unor spații, a unor sisteme sau informații, urmărirea unor bunuri ale companiei, satisfacerea unor cerințe contractuale -- sunt doar câteva dintre interesele legitime ale unui angajator pentru a folosi sisteme de monitorizare la locul de muncă. Justificarea acestui interes este una dintre condițiile imperioase pentru ca monitorizarea să se facă în mod legal, potrivit unei reglementări recente. Citește articolul
Implementează și gestionează sistemele de supraveghere și se asigură că datele colectate sunt stocate și prelucrate conform normelor legale de protecție a datelor (GDPR).
Dacă monitorizarea salariaților la locul de muncă depășește cadrul legal acceptabil, salariații vizați pot să facă plângeri la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), exact ca orice altă persoană ale cărei date sunt prelucrate în mod ilegal de către o firmă sau o entitate publică. Sesizarea Autorității se poate face chiar și electronic, nu costă nimic și trebuie însoțită de dovezi. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de modul în care funcționează platforma online de depunere, de securitatea datelor transmise și de implementarea semnăturilor electronice, pentru a asigura un proces digital sigur.
Începând de astăzi, fermierii pot solicita sprijin nerambursabil prin intermediul a două programe de finanțare lansate în cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020, depunerea proiectelor fiind efectuată exclusiv online. Selecția proiectelor se va face în baza punctajelor obținute, fiecăruia fiindu-i atribuit electronic un număr unic de identificare. Iată cum are loc depunerea cererilor de finanțare și a celorlalte documente solicitate. Citește articolul
Acest departament este responsabil de cum sunt stocate, accesate și șterse datele personale în sistemele informatice ale companiei, asigurându-se că totul se face conform regulilor de protecție a datelor (GDPR) și că datele sunt în siguranță.
Biroul de credit este o ”sperietoare” pentru clienții din sistemul bancar pentru că instituția deține date despre comportamentul lor de plată: dacă și-au plătit la timp ratele, dacă au sume restante de achitat sau cât au întarziat cu plățile. Aceste informații pot fi șterse din istoricul Biroului de credit, însă numai în anumite condiții, derivate inclusiv din noile reglementări privind protecția datelor personale impuse de GDPR. Citește articolul
Având în vedere că se folosesc formulare electronice (PDF cu XML) și transmitere online prin SPV către Fisc, departamentul IT este responsabil de suportul tehnic, de asigurarea funcționalității sistemelor și de securitatea datelor transmise.
Fiscul a publicat recent patru formulare electronice ce pot fi folosite la înregistrarea caselor de marcat cu jurnal electronic. Unul dintre ele este pentru înregistrarea aparatelor produse, importate sau achiziționate intracomunitar, unul - pentru înregistrarea aparatelor instalate, unul - pentru schimbările de stare/situație a aparatelor, iar unul - pentru atribuirea numărului unic de identificare. Cel din urmă formular poate fi depus cu ajutorul Spațiului Privat Virtual (SPV), certificatul de atribuire a numărului unic al casei de marcat fiind transmis tot prin aplicația Fiscului. Citește articolul
Acest departament este esențial pentru gestionarea tehnică a sistemelor de monitorizare (camere, acces la date), asigurarea securității datelor colectate și respectarea principiilor GDPR privind prelucrarea, stocarea și accesul la informațiile personale ale angajaților.
Există spații în care supravegherea video la locul de muncă nu ar trebui să se facă, tot așa cum supravegherea continuă a unui angajat ar trebui să iasă din discuție. Potrivit unui act normativ de azi în vigoare, sunt câteva condiții pe care angajatorii trebuie să le aibă în minte la supravegherea angajaților. Dincolo de aceste condiții, dar pornind de la ele, sunt chestiuni care nu ar trebui să se întâmple în practică. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu asigurarea securității datelor și respectarea regulilor GDPR. Articolul le oferă informații despre modul în care sunt tratate încălcările GDPR de către autorități, ceea ce poate ajuta la înțelegerea riscurilor și a măsurilor necesare intern.
Parlamentul, Guvernul, Președinția și primăriile scapă inițial de amenzile pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), conform unui act normativ care se aplică începând de azi. Mai precis, autoritățile centrale și locale sunt avertizate și li se dă un termen de conformare, abia apoi fiind posibilă sancționarea. Mecanismul este aproximativ identic cu prevenția la firme, doar că societățile nu sunt iertate la prima abatere în domeniul datelor personale. Citește articolul
Se ocupă cu sistemele tehnice de supraveghere (camere, sisteme de comunicații) și cu protejarea datelor personale obținute prin aceste sisteme.
Angajatorii pot să-și monitorizeze video salariații sau să le monitorizeze conversațiile numai în anumite condiții, acestea fiind stabilite prin lege începând de astăzi. Este vorba de un act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Concret, angajatorii pot apela la monitorizarea salariaților numai atunci când acest lucru este important pentru companie. Totodată, introducerea monitorizării trebuie discutată în avans cu reprezentanții salariaților. Citește articolul
Articolul folosește un exemplu concret de achiziție de echipamente IT și software. Acest departament este direct interesat să știe cum își pot finanța proiectele de digitalizare sau de achiziție de tehnologie prin fonduri nerambursabile și care sunt condițiile sau costurile proprii implicate.
Obținerea unei finanțări nerambursabile și implementarea cu succes a proiectului sunt imposibile fără ca antreprenorul să dispună, la rândul lui, de resurse financiare suficiente în completarea ajutorului financiar nerambursabil. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu implementarea și gestionarea sistemelor de monitorizare și trebuie să se asigure că datele colectate sunt protejate și procesate conform regulilor de confidențialitate (GDPR).
Informarea angajaților cu privire la măsurile de supraveghere video la locul de muncă sau cu privire la monitorizarea conversațiilor este una dintre condițiile fără de care monitorizarea nu se poate face în mod legal, potrivit unui act normativ aplicabil de mâine. Ce ar trebui să le spună angajatorii salariaților înainte să pună în funcțiune sisteme de monitorizare? Care sunt drepturile salariaților în acel context, ce se supraveghează, cât se păstrează informațiile și nu numai. Citește articolul