Pentru firmele care lucrează cu produse speciale, acest departament trebuie să știe cum se schimbă regulile legate de depozitele fiscale, pentru a evita problemele și amenzile.
Codul fiscal, intrat in vigoare la finalul anului 2003, a suferit de-a lungul timpului numeroase modificari, iar consultarea lui a devenit, odata cu trecerea anilor si schimbarile legislative din ce in ce mai dese, tot mai greoaie. Desi mediul de afaceri a cerut de nenumarate ori republicarea actului normativ, acest lucru s-a amanat, ceea ce a facut din legislatia fiscala un adevarat haos. Totusi, in 2013, la zece ani ani de la intrarea in vigoare a actului normativ, acest lucru s-ar putea schimba, dupa ce Guvernul a hotarat, intr-o ordonanta aparuta recent, sa republice atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala. Citește articolul
Reguli noi despre depozitarea, transportul și manipularea produselor care au taxe speciale (accize), cum ar fi alcoolul, tutunul sau carburanții, influențând direct organizarea depozitelor și lanțului de aprovizionare.
Hotararea Guvernului nr. 20/2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a titlului VII „Accize si alte taxe speciale” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 48, din 22 ianuarie 2013. Citește articolul
Problemele și reformele menționate la CNADNR și CFR Marfa influențează direct infrastructura de transport și eficiența lanțurilor de aprovizionare ale companiilor.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Departamentul de logistică trebuie să știe despre dezvoltarea rețelei de stații de realimentare și reîncărcare (pentru camioane, nave), deoarece acest lucru va influența planificarea rutelor, eficiența transporturilor și gestionarea flotei.
Propunerile privind stimularea utilizarii combustibililor alternativi sunt menite sa garanteze ca soferii vor avea la dispozitie mai multe statii de alimentare, informeaza Comisia Europeana pe adresa proprie de internet. Citește articolul
Departamentul ar fi interesat de modul în care sunt gestionate sistemele de distribuție a alimentelor pentru persoanele defavorizate și de inițiativele privind utilizarea mai eficientă a surplusului de hrană, aspecte care pot influența strategiile de logistică și gestionare a resurselor.
Noul fond european de ajutor pentru cele mai defavorizate persoane, care inlocuieste actualul program alimentar, chiar daca nu va eradica saracia, va oferi hrana, hainele si adapostul de baza saracilor Europei, anunta Parlamentul European intr-un document de presa pe site-ul propriu. Citește articolul
Pentru companiile cu flote de vehicule sau care depind de transport, șoferii și vehiculele trebuie să respecte Codul Rutier. Amenzile sau limitările de circulație pot afecta direct eficiența și costurile operațiunilor de logistică și transport.
Amenzile de circulatie vor creste de la 1 februarie 2013, odata cu majorarea salariului minim brut pe economie de la 700 la 750 de lei. Astfel, cea mai mica amenda pe care o puteti plati in acest an este de 150 de lei, iar cea mai mare poate ajunge si la 1500 de lei. Citește articolul
Oferă informații despre problemele de aprovizionare cu medicamente, gestionarea stocurilor și sistemele de distribuție, esențiale pentru planificarea și optimizarea lanțurilor logistice și de aprovizionare.
Multe dintre medicamentele ieftine pentru cancer nu se mai produc sau nu mai prezinta interes comercial, motiv pentru care Ministerul Sanatatii intampina dificultati in achizitionarea acestora, informeaza institutia intr-un document de presa publicat recent. Citește articolul
Deciziile referitoare la regimul drumurilor și la tarifele de utilizare și trecere pentru drumurile naționale impactează direct costurile și planificarea transporturilor și a lanțului de aprovizionare al companiei.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 55 si 56, din 24 ianuarie 2013, au fost publicate: Citește articolul
Acest departament gestionează transportul și flota de vehicule a firmei (tiruri, microbuze, autoturisme de serviciu) și trebuie să înțeleagă cum sunt afectate costurile operaționale de taxele aplicate pentru fiecare tip de vehicul.
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita, care conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro, transmite agentia de presa Medifax. Timbrul de mediu va fi platit si de masinile inmatriculate inainte de 2007, insa suma datorata la stat va fi mai mica decat in prezent. Citește articolul
Modificările normelor privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru vehicule sunt de interes direct pentru administrarea flotei de transport și a costurilor aferente.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 40 si 41, din 18 ianuarie 2013, au fost publicate: Citește articolul