avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1264 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

ANAF: Dacă vreți să aflați de popririle fiscale în timp real, înregistrati-vă în SPV

Acest departament are rolul de a identifica și a reduce riscurile pentru firmă. Să afli prea târziu despre o poprire fiscală sau să ai probleme tehnice când trebuie să depui declarații importante sunt riscuri mari care pot afecta buna funcționare a companiei.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Aprilie 2019 | 1 | 17635 | Timp de citire: 4 min.

Printre facilitățile utilizării Spațiului Privat Virtual (SPV) se numără și comunicarea înștiințărilor cu privire la măsurile de executare silită pornite de organele fiscale, iar Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) ne amintește că ar trebui să ne facem conturi în SPV dacă vrem să aflăm în timp real de popriri, odată cu băncile, potrivit unui răspuns oferit de ANAF redacției noastre. În prezent, SPV-ul numără peste un milion de utilizatori și este folosit de firme și persoane fizice deopotrivă. Ce ne facem însă cu problemele de funcționare reclamate constant de utilizatori în ultimele luni de zile? Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE PFA, II și IF vor putea să dețină și să folosească legal bărci pentru a face afaceri

Acest departament ar fi interesat să înțeleagă riscurile noi sau modificate care pot apărea acum că PFA-urile, II-urile și IF-urile pot folosi bărci în afaceri, pentru a le gestiona eficient.

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Aprilie 2019 | 4937 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF) vor putea și ele să dețină și folosească bărci în scopuri de afaceri, conform unui proiect de act normativ care a primit azi votul decisiv al deputaților. În prezent, numai firmele și persoanele fizice pot folosi bărci. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Din forum

ANAF mi-a pus poprire pe conturi și m-a executat silit în baza unui titlu anulat ulterior de instanță. Cum îmi recuperez banii?

Acest departament este interesat să învețe din experiențe similare pentru a identifica și preveni riscurile financiare și legale. Articolul subliniază importanța respectării procedurilor la timp și a formulării corecte a cererilor în instanță pentru a evita pierderile financiare și costurile suplimentare, precum și cum se pot gestiona eficient disputele cu instituțiile publice.

Manuela Rasina în Salarizare, taxare & relația cu statul
Autor colaborator, Inteligo Media SA
16 Aprilie 2019 | 12429 | Timp de citire: 3 min.

Uneori, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) emite decizii de impunere și/sau titluri executorii care pot fi contestate cu succes în instanță. Contribuabilii care au achitat sumele înscrise în decizii și ulterior câștigă astfel de procese pot întâmpina, însă, greutăți când vine vorba să li se restituie sumele plătite. Ce poți face ca să recuperezi o sumă executată silit în baza unui titlu anulat ulterior de instanță este doar una din numeroasele întrebări la care au răspuns specialiștii din forumul avocatnet.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înregistrarea în scopuri vamale: cum obții codul EORI

Pentru că nerespectarea cerințelor EORI sau datele incorecte pot duce la blocarea mărfurilor, costuri neprevăzute și întârzieri, ceea ce reprezintă riscuri operaționale și financiare majore pentru companie.

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
16 Aprilie 2019 | 4355 | Timp de citire: 4 min.

Fie că există o motivație activă de accesare a resurselor materiale din țările din afara Uniunii Europene (UE), fie că este vizată o extindere a ariei de desfacere către clienți non-UE, companiile care își propun să realizeze în viitorul apropiat tranzacții comerciale  de import, export, depozitare, tranzit etc. trebuie să știe că  pot derula aceste operațiuni vamale numai în baza Numărului de Înregistrare şi Identificare a Operatorilor Economici (EORI), adică a unui cod de înregistrare în scopuri vamale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum pot accesa victimele infracțiunilor serviciile sociale de protecție și reintegrare

Departamentul de management al riscului ar putea fi interesat de aceste informații pentru a înțelege mai bine contextul extern și sistemele de sprijin disponibile în societate, care pot influența securitatea angajaților sau a operațiunilor companiei.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Aprilie 2019 | 1496 | Timp de citire: 3 min.

Recent, au fost implementate unele măsuri suplimentare de protecție a victimelor infracțiunilor, în baza unei ordonanțe de urgență. În acest context, arătăm în articolul de față cum pot astfel de persoane să acceseze serviciile sociale de protecție și reintegrare socială care există pentru a șterge, pe cât posibil, efectele negative ale infracțiunilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Rabla Plus 2019: Cum pot cere firmele finanțare pentru a cumpăra mașini electrice

Acest departament trebuie să evalueze riscurile legate de respectarea condițiilor de eligibilitate, de limitele de finanțare (ajutoare de minimis) și de corectitudinea documentelor, pentru a evita amenzi sau probleme legale.

Simona Voiculescu în Finanțări
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Aprilie 2019 | 2 | 5904 | Timp de citire: 4 min.

Înscrierile în programul guvernamental Rabla Plus au început deja și se finalizează în septembrie. Până atunci, firmele pot să ceară ajutoare financiare sub forma unor ecotichete la achiziționarea de mașini electrice. Firmele pot obține mai multe ecotichete, pentru a cumpăra mai multe mașini, în limita de finanțare stabilită prin legislație. Una dintre condițiile pentru acceptarea în program este lipsa datoriilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Anumite acte nu mai trebuie traduse pentru a fi folosite în UE. Ce sunt formularele standard multilingve, ce se folosesc de-acum?

Acest departament este interesat de modul în care simplificarea procedurilor pentru documentele oficiale reduce riscurile de întârziere sau probleme legale pentru companie, contribuind la un control intern mai bun al proceselor și la conformitatea cu reglementările.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
15 Aprilie 2019 | 1 | 5458 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu luna februarie a acestui an a intrat în vigoare un nou regulament al Uniunii Europene (UE) care elimină anumite proceduri birocratice pentru cetățenii europeni. Printre aceste proceduri eliminate se regăsește și înlocuirea necesității de a traduce anumite documente oficiale pentru a fi folosite în alt stat UE cu emiterea unor formulare standard care traduc conținutul respectivelor documente. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Modificări la normele Codului fiscal

Aplicarea cotelor reduse de TVA la pachetele cu produse și servicii taxate diferit, clarificată oficial

Ajută la identificarea și prevenirea riscurilor financiare sau legale care pot apărea din aplicarea incorectă a TVA-ului la pachetele de produse sau servicii.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Aprilie 2019 | 4813 | Timp de citire: 3 min.

Normele Codului fiscal au fost modificate recent pentru a clarifica aplicarea cotelor reduse de TVA în cazul pachetelor care cuprind produse și/sau servicii taxate în mod diferit, potrivit unui act normativ apărut în Monitorul Oficial. Mai precis, este vorba de cotele reduse de TVA de 9% și 5%. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Piaţa imobiliară se află în scădere în aproape toată țara. ”Oamenii s-au speriat”

Trebuie să înțeleagă riscurile financiare, politice și economice (cum ar fi ROBOR, prețurile și incertitudinea politică) pentru a proteja compania de posibile probleme.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
15 Aprilie 2019 | 635 | Timp de citire: 1 min.

Piaţa imobiliară se află într-un uşor declin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar vânzările de case şi terenuri sunt în scădere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Obținerea vizei anuale pentru autorizația de mediu se va face pentru unele firme începând din 2020

Departamentul monitorizează riscurile operaționale și financiare ale companiei. Lipsa vizei anuale de mediu poate suspenda sau anula autorizația, ceea ce reprezintă un risc major de blocare a activității și de pierderi financiare.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Aprilie 2019 | 1 | 8443 | Timp de citire: 3 min.

Firmele care nu au făcut încă demersuri pentru obținerea vizelor anuale pentru prelungirea valabilității autorizațiilor de mediu trebuie să știe că Ministerul Mediului a adoptat și trimis la Monitorul Oficial un ordin care prevede ce firme trebuie să ceară viza anul acesta și care trebuie să o ceară abia începând cu 2020. Măsura, apărută vineri în Monitor, era necesară întrucât, de când s-a introdus necesitatea obținerii acestei vize, prea puține firme au făcut demersuri pentru obținerea sa. Citește articolul