Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament evaluează riscurile la care este expusă compania, inclusiv riscul de pierdere a informațiilor valoroase. Ei trebuie să înțeleagă cum funcționează protecția secretelor comerciale pentru a implementa controale eficiente și a minimiza riscurile.
De acum, firmele vor fi protejate mai bine de acțiuni care le afectează secretele comerciale, fără acordul lor. Practic, e vorba de intrarea recentă în vigoare a unui act normativ care interzice acțiuni de utilizare și divulgare a secretelor comerciale, dacă firma care deține secretele respective a luat măsuri suficiente de protecție a lor. Mai mult, inclusiv dobândirea secretului comercial este interzisă. În același timp, există și anumite excepții de la aceste reguli, majoritatea bazate pe interese publice. Citește articolul
Acest departament are nevoie să înțeleagă regulile fiscale privind cadourile pentru a identifica și evalua riscurile financiare, cum ar fi plata incorectă a taxelor sau aplicarea de amenzi, și pentru a se asigura că există controale interne adecvate pentru a preveni astfel de situații.
Ca să acorde cadouri în bani sau tichete cadou care să nu fie impozitate sau taxate cu contribuțiile obligatorii, angajatorii le pot oferi salariaților lor de Paște -- fiecăruia, mai exact -- cadouri sau tichete de câte cel mult 150 de lei. Dacă acestea sunt acordate pentru copii, atunci limita e aplicabilă pentru fiecare copil. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care interacțiunile cu instituțiile publice sunt corecte și previzibile, pentru a reduce riscurile legate de întârzieri, decizii nejustificate sau amenzi disproportionate.
Recent, a fost inițiat, în Camera Deputaților, un proiect de modificare a Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ. Printre schimbări, una din propuneri se referă la includerea expresă în Legea contenciosului administrativ a unui drept la bună administrare. Dacă acest drept va fi oficial adoptat și va fi implementat astfel cum a fost gândit în sursa de inspirație pentru modificare (Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene), schimbările ar putea fi considerabile. Citește articolul
Identifică și reduce riscurile legate de vânzarea online, cum ar fi conformitatea cu legile, protecția datelor clienților, vârsta cumpărătorilor și asigurarea unei vânzări corecte.
Farmaciile pot, în sfârșit, să ceară autorităților să fie autorizate pentru a vinde medicamente online, începând de astăzi, conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Posibilitatea de a vinde online medicamente care se dau fără prescripție a fost introdusă astă-vară, dar Ministerul Sănătății (MS) a oficializat abia de curând condițiile în care se poate face acest lucru. Citește articolul
Monitorizează riscurile financiare ale companiei, inclusiv impactul creșterii ROBOR asupra costurilor de împrumut și asupra stabilității financiare generale.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru a evita riscurile legale sau operaționale, acest departament trebuie să știe că administratorii de condominii trebuie să fie atestați. Utilizarea unor administratori necalificați poate aduce probleme juridice sau financiare pentru companie, mai ales dacă deține proprietăți în condominii.
În Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) a apărut recent ocupația de administrator de condominii, printr-un ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial. Ocupația a trebuit introdusă pentru că administratorii au nevoie de calificarea corespunzătoare până în septembrie. Citește articolul
Acest departament este interesat să se asigure că firma evită riscurile legale sau financiare care ar putea apărea din nerespectarea noilor prevederi privind acordarea zilelor libere, verificând că procedurile interne sunt conforme cu legea.
De puțină vreme, salariatele care sunt nevoite să apeleze la fertilizarea in vitro pentru a rămâne însărcinate pot cere un concediu de odihnă suplimentar, care să le permită să se preocupe doar de procedura medicală pe care o urmează. Pentru a putea beneficia de concediul de odihnă suplimentar, femeile care urmează proceduri de fertilizare in vitro trebuie să prezinte la angajator, pe lângă o cerere în acest sens, un document de la medicul specialist. Citește articolul
Acest departament caută să identifice și să prevină riscurile pentru companie. Faptul că se știe cine controlează cu adevărat firma ajută la reducerea riscului de fraudă, spălare de bani sau alte probleme legale și de reputație.
Persoanele fizice care dețin controlul asupra companiilor din România vor figura pe viitor într-un registru special, conform unui proiect de act normativ al Ministerului Justiției. Practic, acțiunile la purtător o să dispară și o să avem un registru al beneficiarilor reali ai societăților, ce va fi gestionat de Registrul Comerțului. Citește articolul
Acest departament este interesat de riscurile asociate cu nerespectarea obligațiilor fiscale individuale, mai ales când acestea pot afecta colaboratorii companiei. Înțelegerea acestor reguli ajută la evaluarea riscurilor de conformitate și la menținerea unei imagini pozitive a companiei.
Cei care depun declarația unică pentru că obțin venituri impozabile din activități independente, chirii, investiții, activități agricole ș.a.m.d. se pot regăsi fie în situația în care sunt obligați să plătească contribuția la sănătate (CASS), fie în situația în care nu sunt obligați, dar optează să o facă, nefiind asigurați în niciun alt mod în sistemul public de sănătate. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să reducă riscurile legate de noile reglementări, cum ar fi posibilitatea de muncă neînregistrată sau impactul financiar al noilor contribuții.
Obligarea zilierilor la plata contribuției sociale la pensii (CAS) la fel ca salariații ar putea să-i îndepărteze pe unii dintre cei care munceau până acum cu ziua de a mai lucra la fel sau i-ar putea aduce în situația în care să accepte mult mai ușor munca necalificată fără niciun fel de acte. Obligația este cuprinsă într-o ordonanță de urgență care a apărut de curând în Monitorul Oficial, alături de alte chestiuni care ar putea să aibă efecte negative în piața de muncă necalificată. Citește articolul