Acest departament trebuie să fie la curent cu riscurile de amenzi, care sunt mult mai mari pentru noul tip de declarație, și să se asigure că există controale interne pentru depunerea corectă și la timp a acestora.
2012 a fost ultimul an in care angajatorii erau obligati sa depuna la Fisc fisele fiscale ale salariatilor. Din 2013, cand ar fi trebuit sa fie depuse fisele fiscale pentru anul fiscal 2012, aceste documente devin istorie. Surpinzator, insa, angajatorii vor avea in continuare obligatia de a raporta la Fisc retinerile de impozit pentru fiecare beneficiar de venit, insa vor face acest lucru intr-un alt formular, care va putea fi depus si online, conform unui ordin publicat luni in Monitorul Oficial. Citește articolul
Articolul detaliază ce acoperă asigurarea RCA, limitele de despăgubire și excluderile. Aceste informații sunt vitale pentru a evalua riscurile financiare la care se expune compania în cazul accidentelor auto și pentru a implementa măsuri de control adecvate.
Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 22/2012 pentru modificarea si completarea Normelor privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, puse in aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 14/2011 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 840, din 13 decembrie 2012. Citește articolul
Modificările formularelor fiscale și ale procedurilor de raportare pot introduce riscuri noi de neconformitate sau erori în gestionarea obligațiilor fiscale. Acest departament ar trebui să revizuiască procesele interne pentru a se asigura că firma le respectă corect și pentru a preveni posibile probleme sau sancțiuni.
Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1913/2012 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 850, din 17 decembrie 2012. Citește articolul
Acest departament vrea să înțeleagă cum firmele de avocatură de succes identifică și gestionează riscurile mari care apar la cumpărarea sau unirea cu alte companii, pentru a proteja afacerea.
Firma internationala de avocatura CMS a fost desemnata „Consultantul Juridic al Anului in Europa Centrala si de Est” in cadrul ceremoniei de decernare a premiilor publicatiei Financial Times (FT) & Mergermarket M&A Awards care a avut loc la Londra, saptamana trecuta, informeaza casa de avocatura intr-un comunicat remis redactiei. Citește articolul
Ajută la identificarea și evaluarea riscurilor legate de schimbările legale și de conformitate, asigurând că sistemele de control intern sunt actualizate și eficiente.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 846, 847, 848 si 849, din 14 decembrie 2012, au fost publicate: Citește articolul
Ne ajută să înțelegem dacă mediul politic din țară este stabil sau dacă pot apărea schimbări care ar putea influența activitatea firmei noastre.
Presedintele Romaniei, Traian Basescu, a semnat astazi decretul de numire in functia de premier a liderului USL, Victor Ponta, aceasta fiind si singura propunere din partea partidelor. Ce urmeaza mai departe? Citește articolul
Un departament de management al riscului ar fi interesat de activitatea în domeniul litigiilor și al fuziunilor și achizițiilor, deoarece acestea implică riscuri juridice și financiare semnificative pentru o companie.
Casa de avocatura Eversheds Lina & Guia a inregistrat o crestere de 48% a cifrei sale de afaceri in anul 2012, fata de anul anterior. Aceasta crestere depaseste cu 14% estimarile initiale ale companiei pentru acest an. Citește articolul
Orice privatizare sau schimbare majoră de proprietate, cum ar fi atragerea unui investitor cu 51%, aduce cu sine riscuri noi (financiare, operaționale) ce trebuie identificate și gestionate pentru a proteja interesele companiei.
Ministerul Comunicatiilor (MCSI) a anuntat, vineri seara, ca Guvernul a aprobat miercuri proiectul de Hotarare de Guvern care modifica strategia de privatizare a Postei Romane, proiectul de act normativ fiind astfel publicat spre dezbatere publica joi, dupa ce fusese deja aprobat. Citește articolul
Expertiza în soluționarea litigiilor, insolvență și gestionarea contractelor contribuie la identificarea și atenuarea riscurilor legale și operaționale, fiind utilă pentru departamentul de Managementul Riscului.
Andrei Sarban, Andrei Vasilescu si Emilia Toader, avocati seniori in cadrul casei de avocatura Bostina si Asociatii, au promovati la statutul de avocati asociati informeaza societatea de avocatura intr-un comunicat de presa remis redactiei. Citește articolul
Scopul principal al modificărilor este creșterea siguranței actelor de identitate pentru a preveni utilizarea documentelor false sau falsificate, care pot fi implicate în tranzacții ilicite sau trafic de persoane. Departamentul de Risk Management și Control Intern va fi interesat de modul în care noile documente de identitate, mai sigure, contribuie la reducerea riscurilor de fraudă, de spălare a banilor sau de alte activități ilegale care ar putea afecta compania sau clienții săi.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 82/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind evidenta persoanelor, actele de identitate ale cetatenilor romani, precum si actele de rezidenta ale cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European rezidenti in Romania a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 838, din 12 decembrie 2012. Citește articolul