avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 798 soluții astăzi
Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT

Decizia care arunca in aer Fondul Proprietatea: ce inseamna si care sunt efectele

Acest departament analizează pericolele cu care se poate confrunta compania. O decizie a instanței care anulează hotărâri importante și poate schimba modul de conducere sau poate invalida acțiuni trecute reprezintă un risc mare care trebuie evaluat și gestionat.

Wall-Street.ro în Știri & Revista presei
11 Octombrie 2012 | 934 | Timp de citire: 1 min.

Curtea de Apel Bucuresti (CAB) a decis, miercuri, irevocabil, anularea unei hotarari AGA a Fondului Proprietatea (FP) din septembrie 2010 prin care a fost modificat statutul pentru ca, ulterior, compania Franklin Templeton sa fie numita administrator al FP. Oficialii administratorului spun insa, ca mandatul lor va continua. Pe termen scurt, va exista o reactie in piata si un efect negativ la capitolul imagine, insa toata piata asteapta motivarea oficiala din partea instantei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Un nou formular ANAF: Cine si pentru ce trebuie sa il depuna?

Acest departament identifică și gestionează riscurile operaționale și financiare ale companiei. Pierderea codului de TVA este un risc semnificativ care poate afecta serios capacitatea firmei de a funcționa. Articolul ajută la înțelegerea cum pot fi prevenite astfel de situații și ce pași trebuie urmați pentru a corecta problema.

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Octombrie 2012 | 9 | 21446 | Timp de citire: 5 min.

Peste 300 de formulare fiscale sunt folosite in prezent in Romania in relatia contribuabililor cu autoritatile fiscale: de la declaratii si cereri standard pana la decizii, certificate sau notificari. In toata aceasta lunga liste de documente, din aceasta saptamana, si-a mai facut loc inca o declaratie aprobata de ANAF, cea cu numarul de identificare 099. Va spunem astazi tot ce trebuie sa stiti despre noul formular fiscal. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ordinul ANAF nr. 2.028/2012 - stabilirea formularului unic al Uniunii Europene utilizat la declararea numerarului la frontiera comunitara

Acest departament este responsabil cu identificarea și reducerea pericolelor pentru companie. Cunoașterea regulilor de declarare a numerarului la graniță ajută la prevenirea riscurilor financiare și de reputație, cum ar fi spălarea banilor.

avocatnet.ro în Legislatie
11 Octombrie 2012 | 2315 | Timp de citire: 2 min.

Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.028/2012 pentru stabilirea formularului unic al Uniunii Europene utilizat la declararea numerarului la frontiera comunitara a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 693, din 9 octombrie 2012. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Concursul de admitere in magistratura: Vezi rezultatele finale

Verificarea reputației, a antecedentelor și a profilului psihologic al candidaților este un proces important pentru a reduce riscurile asociate cu angajarea, un principiu fundamental pentru departamentele de management al riscului și control intern.

Mirela Oprea în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2012 | 1 | 4915 | Timp de citire: 2 min.

Concursul de admitere in magistratura s-a desfasurat in perioada 26 iunie-8 octombrie, rezultatele finale fiind publicate astazi pe site-ul propriu al Institutului National al Magistraturii (INM). In termen de 10 zile de la publicare, candidatii admisi au obligatia de a depune o serie de documente care sa le ateste buna reputatie. Vezi in articol despre ce acte este vorba.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ambulantele la control: Amenzi de peste 65.000 pentru dotarea necorespunzatoare sau lipsa centurii de siguranta

Acest departament analizează potențialele probleme și riscuri (ca amenzi, accidente sau neconformități legale) care pot afecta activitatea companiei. Nereguli precum dotarea insuficientă sau lipsa centurilor sunt riscuri operaționale și de conformitate care trebuie identificate și prevenite.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2012 | 1410 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Sanatatii a organizat o serie de verificari a ambulantelor aflate in misiune in perioada 20 septembrie-5 octombrie, informeaza institutia intr-un comunicat de presa publicat pe site-ul propriu. In urma controalelor, s-au aplicat sanctiuni pentru lipsa centurii de siguranta, utilizarea girofarului si a semnalelor sonore fara justificare, precum si pentru dotarea necorespunzatoare a ambulantelor. Suma totala a amenzilor se ridica la peste 65.000 lei.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ministerul Sanatatii verifica fondurile alocate unitatilor sanitare pentru investitii

Articolul menționează că au fost descoperite diferențe mari de prețuri la cumpărarea acelorași produse în spitale diferite. Acest lucru indică probleme de control intern și riscuri legate de modul în care se cheltuiesc banii, iar departamentul de management al riscului și control intern ar fi interesat să înțeleagă cum se pot preveni astfel de situații.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2012 | 1085 | Timp de citire: 1 min.

Ministerul Sanatatii a solicitat directiilor de sanatate publica si unitatilor sanitare pe care le are in subordine situatia fondurilor alocate pentru investitii, care nu au fost cheltuite pana in prezent, anunta institutia intr-un document de presa publicat pe site-ul propriu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum poti obtine un certificat de producator? Ghid util

Evaluează riscurile ca firma să primească amenzi sau să aibă probleme operaționale dacă nu respectă regulile despre certificatul de producător și propune măsuri pentru a le evita.

Anca Dumitrescu în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2012 | 15 | 48813 | Timp de citire: 5 min.

Comercializarea produselor agroalimentare in piete sau targuri se poate face doar pe baza unui certificat de producator. Acesta se elibereaza de la primarie, iar daca nu il ai, poti risca o amenda de pana la 2000 lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din acest an parlamentarii si-ar putea desfasura activitatea in baza unui Cod de conduita

Interzicerea mitei și a traseismului politic, precum și asigurarea unei conduite etice, sunt măsuri directe de prevenire a riscurilor (reputaționale, legale) și de consolidare a controlului intern într-o organizație.

Mirela Oprea în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2012 | 1 | 780 | Timp de citire: 2 min.

Un Cod de conduita care sa defineasca atitudinea si comportamentul parlamentarilor ar putea fi introdus in Regulamentul Camerei Deputatilor chiar in aceasta toamna, anunta Camera Deputatilor intr-un document de presa remis redactiei noastre. Mai exact, aceasta este initiativa reprezentantilor societatii civile, care propun nu doar elaborarea codului de etica, ci si interzicerea traseismului politic in perioada mandatului parlamentarilor, precum si darea si luarea de mita.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pretul aurului, sustinut de achizitiile masive ale bancilor centrale. Pentru ce se pregatesc?

Această informație ajută la înțelegerea riscurilor economice generale la care poate fi expusă compania, cum ar fi fluctuațiile valutare sau stabilitatea pieței, pentru a putea lua măsuri de prevenire.

Business24 în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2012 | 815 | Timp de citire: 1 min.

Pretul aurului este sustinut de achizitiile bancilor centrale. Cantitatea de aur pe care aceste institutii au cumparat-o a crescut cu 63% in trimestrul al doilea, la 157,5 tone, iar cresterea anuala este de 137,9%, potrivit Consiliului Mondial al Aurului (CMA). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cinci indicii ca firma ta se indreapta spre faliment

Interesat pentru că articolul identifică semnale timpurii de risc financiar care pot duce la faliment, iar acest departament se ocupă cu identificarea, evaluarea și prevenirea unor astfel de situații.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2012 | 2 | 2147 | Timp de citire: 3 min.

Redresarea este un proces ce incepe inainte ca firma respectiva sa ajunga sa intre in insolventa, tocmai pentru a se evita acest lucru, se arata intr-un comunicat de presa al Orenstein, Ostro & Associated Group remis AvocatNet.ro. Vezi in articolul urmator care sunt cele 5 indicii ca firma se indreapta spre faliment si ca are nevoie de o redresare urgenta. Citește articolul