Orice schimbare în legislația fiscală poate introduce noi riscuri financiare (de exemplu, risc de neconformitate) sau necesită ajustări ale procedurilor de control intern. Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze aceste riscuri, asigurându-se că avem controale interne eficiente pentru a respecta noile legi fiscale.
Senatul a adoptat in sedinta de luni in unanimitate legea care aproba OG nr. 15/2012, actul normativ care introduce in legislatia fiscala sistemul de plata a TVA la incasarea facturii. Citește articolul
Acest departament identifică și evaluează riscurile financiare. Neplata la timp a taxelor și contribuțiilor poate duce la penalități și dobânzi, ceea ce reprezintă un risc financiar important pentru organizație.
Mai multe categorii de contribuabili persoane fizice trebuie sa efectueze pana in 25 septembrie 2012 platile anticipate in contul impozitului pe venit aferent trimestrului III 2012. Aflati astazi cum sunt sanctionati cei care nu isi achita la timp aceste obligatii fiscale. Citește articolul
Este important pentru acest departament să înțeleagă riscurile financiare și de conformitate asociate cu anularea înregistrării TVA și cum să prevină astfel de situații neplăcute pentru companie.
Declaratia 311, introdusa de ANAF in luna martie a acestui an pentru raportarea taxei pe valoarea adaugata de catre anumiti contribuabili, trebuie depusa la organele fiscale pana marti, 25 septembrie. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile economice și de piață, precum și impactul costurilor salariale și al incertitudinii economice asupra stabilității financiare a companiei. Informațiile despre tendințele de creștere salarială și prudența angajatorilor ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de forța de muncă și costuri.
Cresterile salariale in sectorul privat au atins in medie 5,1%, potrivit editiei de anul acesta a studiului salarial si de beneficii PayWell, derulat de echipa de consultanta in resurse umane a PwC Romania. Acest nivel de cresteri salariale este similar celui inregistrat in 2011. Citește articolul
Noul sistem aduce predictibilitate și simplifică procedurile, ceea ce ajută acest departament să evalueze și să gestioneze mai bine riscurile operaționale și de conformitate legate de interacțiunea cu Registrul Comerțului.
Operatiunile din registrul comertului vor fi taxate cu tarife unice, in functie de tipul solicitarii, dupa ce actul normativ care prevede acest lucru a fost publicat luni. Conform noilor reglementari vom plati un singur tarif pentru infiintarea unei firme sau a unei persoane fizice autorizate, fara sa mai achitam separat fiecare tip de inregistrare (autorizare constituire, inmatriculare), cum se intampla in prezent. In plus, noul sistem va permite si plata online a taxelor si tarifelor. Citește articolul
Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor financiare legate de modificările prețurilor materiilor prime, cum ar fi lemnul.
Ordinul Ministerului Mediului si Padurilor nr. 3.283/2012 pentru aprobarea pretului mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 667, din 24 septembrie 2012. Citește articolul
Rolul acestui departament este să identifice și să minimizeze riscurile la care este expusă compania. Riscurile legale, inclusiv cele legate de litigii, sunt foarte importante. Articolul le oferă metode și strategii pentru a gestiona mai bine aceste riscuri, evitând costurile și problemele asociate cu disputele legale.
Experienta arata ca majoritatea covarsitoare a profesionistilor implicati in proceduri judiciare socotesc litigiul un dat, un lucru inevitabil care le poate afecta la un momentdat afacerile sau in care se pot trezi implicati, de multe ori, fara sa vrea. Citește articolul
Acest departament evaluează și gestionează riscurile cu care se confruntă firma. Modificările în procedurile fiscale, în special cele legate de datorii și executare silită, pot crea riscuri financiare sau legale importante dacă nu sunt gestionate corect. Ei trebuie să adapteze controalele interne pentru a evita problemele.
Codul de procedura fiscala a fost modificat recent de Guvern prin OG nr. 16/2012. Acest act normativ a adus reglementari noi in ceea ce priveste ordinea de stingere a datoriilor si depunerea online a declaratiilor fiscale. De asemenea, au fost modificate si anumite prevederi referitoare la executarea silita a obligatiilor fiscale. AvocatNet.ro va prezinta toate aceste modificari intr-un tabel comparativ, care prezinta sintetic noile reguli prin raportare la cele vechi. Citește articolul
Acest departament analizează cum pot influența noile reguli costurile sau flexibilitatea forței de muncă a firmei și ce riscuri noi pot apărea ca urmare a modificărilor în privința contractelor colective de muncă, pentru a le ține sub control.
Guvernul a propus FMI dublarea limitei maxime de valabilitate a unui contract colectiv de munca, posibilitatea prelungirii acestui contract de mai multe ori decat o singura data si eliminarea interdictiei ca in contracte sa fie incluse alte drepturi in bani si natura decat cele din legea in vigoare. Citește articolul
Modificările neașteptate ale costurilor de închiriere pot fi un risc financiar. Acest departament monitorizează astfel de tendințe pentru a se asigura că există planuri pentru a gestiona aceste riscuri.
Factorii economici si sociali duc pe termen scurt la o usoara scadere a chiriilor spatiilor comerciale si de birouri, care in ultimul an au dat dovada de stabilitate, iar in unele cazuri chiar de mici cresteri. Citește articolul