Acest departament analizează posibilele probleme și riscuri pentru firmă. Știrile despre programe de finanțare publică implică anumite reguli stricte și, prin urmare, risc de neconformitate, așa că este important să știe cum să le gestioneze.
Decizia Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii nr. 372/2012 privind modificarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului la finantare - START, aprobata prin Decizia presedintelui Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii nr. 62/2012 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 667, din 24 septembrie 2012. Citește articolul
Articolul ajută la înțelegerea riscurilor asociate cu nerespectarea plății la timp a datoriilor salariale și la dezvoltarea unor proceduri interne pentru a preveni problemele legale și financiare, contribuind la un control mai bun al operațiunilor.
Ordinul Ministerului Administratiei si Internelor nr. 228/2012 privind modificarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 138/2012 pentru stabilirea procedurii de efectuare a platii titlurilor executorii in Ministerul Administratiei si Internelor, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 71/2009 privind plata unor sume prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 670, din 25 septembrie 2012. Citește articolul
Pentru a evalua riscurile generale legate de incertitudinile legislative sau de dispute între instituțiile statului, care pot influența climatul de afaceri.
Curtea Constitutionala a decis, miercuri, ca prevederea potrivit careia Legislativul stabileste cine merge la Consilul European, in cazul in care presedintele si premierul nu se inteleg, este neconstitutionala, transmite Mediafax. Citește articolul
Simplificarea sau modificarea regulilor fiscale poate schimba riscurile financiare ale companiei și modul în care se asigură că respectă toate legile, evitând amenzi sau probleme.
Voi continua astazi foiletonul promis cu cateva sugestii referitoare la imbunatatirea legislatiei in domeniul impozitului pe profit. Desi, conform informatiilor oficiale, acest impozit a adus la bugetul de stat in anul 2011 doar 10,3 mld lei, adica aproximativ 6,45% din veniturile totale (comparativ, TVA-ul a adus 47,9 mld lei reprezentand circa 30% din total), bataia de cap si stresul pe care il genereaza contribuabililor este cu siguranta mult, mult mai mare. Citește articolul
Aplicarea incorectă a sancțiunilor disciplinare sau nerespectarea termenelor legale reprezintă un risc juridic și financiar semnificativ pentru companie. Acest departament are nevoie să înțeleagă clar cerințele legale pentru a identifica și a reduce riscurile asociate cu managementul disciplinar al angajaților.
Procurorul general al Romaniei a inaintat catre Inalta Curte de Casatie si Justitie un recurs in interesul legii prin care solicita pronuntarea unei decizii in ceea ce priveste aplicarea unitara la nivelul instantelor a dispozitiilor privind calcularea termenului de 30 de zile in care un angajator poate aplica o sanctiunea disciplinara conform dispozitiilor din Codul muncii si momentul de la care incepe sa curga acest termen. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile la care este expusă firma. Nerespectarea noilor reguli de plată în numerar poate duce la amenzi, iar acest departament trebuie să se asigure că există proceduri pentru a preveni astfel de situații.
Firmele vor putea face plati in numerar catre companii sau persoane de cel mult 1.000 de lei pe zi, de cinci ori mai putin decat in prezent, potrivit unui proiect de OUG intocmit de Guvern. Documentul, pe care AvocatNet.ro vi-l prezinta in exclusivitate, prevede si plafonarea platilor in numerar efectuate de persoanele fizice autorizate, lucru care pana acum nu era reglementat. Citește articolul
Departamentul este interesat să înțeleagă riscurile posibile pentru companie și cum poate fi îmbunătățită funcționarea internă pentru a le evita, subiecte abordate adesea în discuțiile despre strategie și conformitate.
Urmareste LIVE conferinta "Antreprenor, caut finantare", cel mai important si interactiv for de dezbateri dedicat pietei de fuziuni si achizitii, organizata de Wall-Street.ro, in parteneriat cu Ernst&Young, Enterprise Investors si Alpha Bank. Citește articolul
Prin automatizarea preluării termenelor de la instanțe și verificarea automată a informațiilor despre insolvență, software-ul ajută la reducerea riscurilor operaționale (de exemplu, ratarea termenelor) și la asigurarea unui control intern mai bun asupra proceselor legale și financiare.
Intr-o economie din ce in ce mai competitiva pe piata avocaturii se impune crearea unui model de business in care planificarea eficienta a operatiunilor, urmarirea constanta a termenelor intermediare si rationalizarea efortului sunt cuvintele cheie. Se impune astfel trecerea de la procese manuale sau aplicatii IT dezvoltate doar pentru anumite ramuri ale afacerii la sisteme informatice complexe.
Citește articolulModificările fiscale pot schimba riscurile financiare ale companiei și modul în care se țin evidențele pentru taxe, așa că acest departament trebuie să ajusteze controalele interne și strategiile de risc.
Modificarile recente ale Codului fiscal, prin OG nr. 15/2012, au adus cateva noutati importante in domeniul impozitului pe profit, in ceea ce priveste piederile fiscale. Noile reguli intra in vigoare la 1 octombrie 2012. Citește articolul
Acest departament trebuie să evalueze riscurile financiare și operaționale generate de introducerea noului sistem și să se asigure că există controale interne eficiente pentru a le gestiona.
Cea mai noua modificare a Codului Fiscal a venit prin ordonanta de Guvern la sfarsitul lunii august si introduce exigibilitatea TVA la incasarea totala sau partiala a facturilor emise de firme cu o cifra de afaceri care nu depaseste 2.250.000 RON. Pentru facturile care nu au fost incasate in termen de 90 de zile calendaristice, ordonanta prevede ca TVA intervine in cea de-a 90-a zi de la data emiterii facturii. Afla ce crede un specialist despre aceasta masura. Citește articolul