Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de orice program care vizează protecția mediului și reducerea poluării, cum ar fi înlocuirea mașinilor vechi și poluante cu unele noi, mai puțin poluante. Este o inițiativă guvernamentală de îmbunătățire a calității aerului.
Persoanele fizice, firmele, instituțiile de stat și nu numai se pot înscrie, începând de astăzi, de la ora 13:00, în programul Rabla Clasic, potrivit unui comunicat al Ministerului Mediului. Deși momentan înscrierile se fac prin deplasarea la dealerii de mașini noi, autoritățile promit că în câteva zile va fi posibilă și înscrierea online. Citește articolul
Articolul se referă direct la raportarea impactului companiei asupra mediului, o preocupare centrală a acestui departament.
Comisia Europeană (CE) s-a angajat să revizuiască în 2020 Directiva privind raportarea nefinanciară, ca parte a consolidării strategiei pentru investiții sustenabile. Prin urmare, pe 20 februarie 2020 s-a lansat o consultare publică privind revizuirea acestei directive, iar părțile interesate își pot transmite opiniile cu privire la conținutul actual și potențialele modificări prin intermediul unui chestionar online, până pe 14 mai 2020, cel târziu. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu protecția mediului în cadrul companiei, iar programele de finanțare pentru eficiență energetică, reducerea poluării și gestionarea deșeurilor sunt de interes major pentru implementarea strategiilor interne de mediu.
Românii pot achiziționa mașini și electrocasnice sau își pot îmbunătăți locuințele, accesând mai multe programe pentru care deja au fost alocate fonduri, potrivit unei hotărâri publicate vineri în Monitorul Oficial. Unele dintre ele vin însă și cu câteva noutăți față de anii precedenți. Mai exact, prin Rabla Clasic se vor putea cumpăra inclusiv motociclete, iar vehiculele achiziționate prin Rabla Plus nu se vor putea vinde timp de un an de zile. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu cine este la conducerea Ministerului Mediului, deoarece politicile și deciziile acestuia afectează direct conformitatea companiei cu normele de mediu și inițiativele de sustenabilitate.
Învestirea "Executivului Orban 3" s-a realizat azi în Parlament, cu votul majorității senatorilor și deputaților, printr-o procedură de audiere și vot excepțională. În această seară, tot în condiții deosebite, în contextul epidemiologic actual, membrii Guvernului vor depune jurământul la Cotroceni. Vorbim, practic, de un Guvern cu aceeași componență ca cel învestit în noiembrie 2019 și demis în februarie anul acesta. Citește articolul
Articolul vorbește direct despre poluarea aerului, sursele acesteia (industrie, trafic) și impactul său, informații esențiale pentru gestionarea responsabilităților de mediu ale companiei.
Poluarea din București și din marile orașe ale țării a atins un nivel excesiv în ultimele zile. De la mic la mare, aerul poluat ne îmbolnăvește plămânii, inima și ne îmbătrânește înainte de vreme. Pentru copii, efectul asupra plămânilor este devastator. Citește articolul
Dacă o companie primește amenzi legate de respectarea normelor de mediu, acest departament va fi interesat să știe cum le poate achita rapid și eficient online prin ghiseul.ro, contribuind la conformitatea cu reglementările de mediu.
De ceva vreme deja, românii pot plăti online banii pe care-i datorează Fiscului, direcțiilor de taxe și impozite locale și altor autorități cărora le datorează bani cu titlu de amenzi contravenționale. Citește articolul
Departamentul de Mediu are nevoie de semnătura electronică pentru a depune online declarațiile de mediu obligatorii către Administrația Fondului pentru Mediu.
Munca de la domiciliu, mai ales dacă ne gândim la raportul cu autoritățile, la depunerea unor documente și la relațiile cu partenerii de afaceri nu se poate face fără folosirea unor instrumente care să faciliteze procedurile și să asigure un nivel de securitate a datelor și informațiilor cu care angajații operează. De pildă, folosirea semnăturii electronice este esențială. Iar dacă aproape toți angajații unei firme lucrează de acasă, atunci "biroul" trebuie adus în casele fiecăruia prin soluții tehnice. Citește articolul
Informațiile despre modul de comunicare cu Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) sunt importante pentru a depune declarații sau a obține certificate legate de aspectele de mediu ale companiei, având în vedere că interacțiunea directă este limitată.
Ca reacție la riscul prezentat de coronavirus și pentru a preveni, pe cât posibil, răspândirea, autoritățile publice încearcă să limiteze contactul cu publicul. Unele, precum Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) doar recomandă interacțiunea de la distanță cu cei interesați, însă există și instituții, precum Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), care au decis suspendarea programului, pe termen nedeterminat. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe cum poate depune online declarațiile de mediu către Administrația Fondului pentru Mediu, asigurând respectarea obligațiilor legale referitoare la mediu.
O serie de autorități publice au început să-și suspende programul cu publicul la ghișee, în contextul răspândirii coronavirusului. Din acest motiv, companiile și persoanele fizice ar trebui să știe că au căi alternative pentru a lua legătura cu reprezentanții instituțiilor de stat sau pentru a transmite și primi documente. De principiu, vorbim de diverse aplicații și portaluri online, dar și de folosirea serviciilor poștale sau de asistența telefonică. Citește articolul
Este departamentul direct responsabil cu îndeplinirea cerințelor de mediu ale companiei, cum ar fi țintele de reciclare a ambalajelor și raportările către instituțiile de mediu.
Sunt foarte multe firme de contabilitate care se ocupă inclusiv de întocmirea declarațiilor de mediu pentru clienții din portofoliu. În curând, aceste formulare către Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) se vor depune doar online, sub semnătură electronică, motiv pentru care firmele de contabilitate trebuie să aibă în vedere mai multe aspecte legate de obligațiile către AFM, mai ales că, până în 2021, ţara noastră trebuie să îndeplinească o serie de cerinţe noi privind raportarea implementării mai multor norme ale Uniunii Europene în domeniul deşeurilor. Citește articolul