Acest departament folosește informațiile despre starea economiei (deficit bugetar, datorii la bănci) pentru a-și planifica activitatea pe termen lung. De asemenea, analizează marile privatizări și tranzacții (Romtelecom, CFR Marfă) pentru a înțelege cum evoluează piața, cum sunt evaluate companiile și ce oportunități sau provocări pot apărea pentru afacere.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Oferă o imagine de ansamblu asupra direcției guvernamentale în privința fondurilor europene și a achizițiilor publice, informații cruciale pentru planificarea strategică a viitoarelor proiecte și investiții.
Romania poate transmite documentele pentru rambursarea cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectelor majore finantate din Programului Operational Sectorial Mediu (POS Mediu) inainte de emiterea deciziei de aprobare de catre Comisia Europeana, anunta Ministerul Fondurilor Europene pe site-ul propriu. Citește articolul
Propunerile privind stimularea agriculturii și schimbările de impozitare pot influența semnificativ direcția viitoare a companiei. Acest departament folosește astfel de informații pentru a decide unde să investească, cum să-și dezvolte afacerea pe termen lung și ce obiective să-și stabilească.
Fiscalizarea unui domeniu in care evaziunea ajunge la doua milliarde de euro, este o piatra de incercare pentru Guvernul de la Bucuresti. Finantele au incercat sa colecteze mai multi bani la bugetul de stat prin impozitul forfetar, insa s-a dovedit a fi un esec. Citește articolul
Acest departament ia decizii importante pentru viitorul companiei. Modificările fiscale pot influența modul în care o companie își organizează afacerile în România, mai ales dacă este o firmă străină cu mai multe sedii sau o microîntreprindere.
Modificarile recente ale Codului fiscal obliga o anumita categorie de contribuabili sa isi declare si sa isi plateasca impozitul pe profit pentru primul semestru din acest an pana cel mai tarziu in 25 iulie, prin exceptie de la regulile normale de raportare. Pentru a face posibila raportarea diferentiata a impozitului pe profit, ANAF a emis, recent, un ordin prin care a modificat formularul 101. Citește articolul
Departamentul de Strategie se ocupă de planurile pe termen lung ale firmei și de avantajele competitive. Protejarea secretelor companiei și a angajaților valoroși prin astfel de clauze este fundamentală pentru succesul și stabilitatea afacerii pe termen lung.
Formularele electronice pentru doua declaratii fiscale au fost actualizate in aceasta luna de Fisc, iar acestea trebuie depuse in noua varianta pana pe 25 iulie. Citește articolul
Acest departament este interesat de perspectivele economice generale ale țării și de schimbările de model economic, cum ar fi 'sfârșitul tranziției', pentru a-și ajusta planurile pe termen lung și strategia companiei.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Departamentul de strategie are nevoie să înțeleagă cum se dezvoltă strategia națională privind fondurile europene, pentru a putea planifica mai bine direcția pe termen lung a companiei, ținând cont de contextul economic general.
Romania a fost pusa la colt, din nou, de Comisia Europeana pentru modul in care a redactat acordul cadru pentru alocarea bugetara 2014-2020. Acordul "copy-paste" ridica noi semne de intrebare cu privire la profesionalismul functionarilor care l-au redactat si a ministrilor care l-au aprobat. Analistii dau raspunsul: problema este din nou, politizarea excesiva a institutiilor statului. Citește articolul
Orice schimbare majoră în legile de mediu, mai ales cele legate de emisii sau autorizații pe termen lung, poate influența direcția strategică a companiei, planurile de investiții în tehnologii mai curate sau adaptarea operațiunilor viitoare.
Legea nr. 226 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 164/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului a fost publicata in Monitorul Oficial, nr. 438 din 18 iulie 2013. Citește articolul
Modificările semnificative într-o instituție cheie a statului, cum este ANAF, pot influența întregul mediu de afaceri. Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a înțelege contextul general și a lua decizii strategice pe termen lung pentru dezvoltarea firmei.
Administratiile fiscale judetene nu se desfiinteaza, in urma reorganizarii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), iar activitatea acestora in relatia cu contribuabilii ramane neschimbata, potrivit unui comunicat recent al Ministerului Finantelor. Anuntul ministerului vine ca urmare a declaratiilor din presa ale unor reprezentanti ai ANAF din teritoriu, conform carora in urma reorganizarii agentiei, relatia dintre Fisc si contribuabili va fi afectata, acestia fiind nevoiti sa se deplaseze la directiile generale regionale pentru indeplinirea obligatiilor fiscale. Citește articolul
Deciziile strategice pe termen lung ale firmei trebuie să țină cont de modificările legislative în domeniul mediului, deoarece acestea pot influența modul de operare, costurile viitoare și planurile de dezvoltare ale companiei.
Autorizatia de mediu va fi valabila pe o perioada de numai cinci ani, si nu zece cum se intampla pana acum, conform unei legi recent intrate in vigoare. Noile reglementari au redus valabilitatea autorizatiei de mediu, dupa ce in 2008 aceasta a fost prelungita la zece ani, cu cinci ani mai mult decat era stabilit la acea data. Citește articolul