avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 824 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Strategie & Planificare Corporativă

Departament: Strategie & Planificare Corporativă

ACCES GRATUIT

La o săptămână după ce a adoptat proiectul de OUG, Guvernul a modificat Codul administrativ. Care sunt noutățile

O lege fundamentală precum Codul administrativ modelează infrastructura administrativă a țării și mediul de afaceri pe termen lung, aspecte esențiale pentru planificarea strategică a companiei.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 4 | 4252 | Timp de citire: 2 min.

În ședința de săptămâna trecută, Guvernul a dat undă verde unui proiect de ordonanță de urgență ce cuprinde Codul administrativ al României, actul de temelie al funcționării administrației publice centrale și locale din țara noastră. Cât timp l-am așteptat să ajungă în Monitorul Oficial, Guvernul a mai făcut câteva modificări în conținutul proiectului inițial, pe care le-a adoptat în ședința de miercuri. Între altele, ele prevăd drepturi pentru minoritățile naționale și corectarea unei prevederi care făcea din funcționarii de la Finanțe bugetari cu statut special. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Înscrierile încep luni în POR 2014-2020 2.1.A

Finanțare pentru micro: Patru situații în care firmele vor risca să piardă banii de la stat

Pentru o microîntreprindere, obținerea sau pierderea unei finanțări de la stat poate avea un impact major asupra planurilor de creștere și dezvoltare. Acest departament trebuie să înțeleagă condițiile și riscurile asociate pentru a lua decizii strategice informate.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 3240 | Timp de citire: 2 min.

Există anumite situații în care microîntreprinderile vor risca să piardă finanțarea nerambursabilă acordată de stat, după ce obțin banii puși la bătaie, începând de luni, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, prioritatea de investiții 2.1.A. Iată mai jos patru exemple de astfel de situații, de care microfirmele ar trebui să se ferească. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Înscrierile încep luni în POR 2014-2020 2.1.A

Finanțare pentru micro: Cum își pot crește firmele șansele la obținerea fondurilor de 200.000 euro

Evaluează oportunitățile de dezvoltare și investițiile strategice, iar accesarea de fonduri nerambursabile este o componentă esențială pentru creșterea companiei și pentru atingerea obiectivelor pe termen lung.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 3115 | Timp de citire: 4 min.

Luni încep înscrierile într-un program de finanțare în care microîntreprinderile vor putea cere până la 200.000 de euro pentru extinderea afacerilor proprii. Însă, din moment ce punctajul va face diferența între proiecte, firmele trebuie să știe că își pot asuma aspecte care să le aducă un punctaj mai bun decât al altor „competitori”. Dar numai dacă sunt pregătite să le și ducă la îndeplinire. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Patru noi domenii în care pot fi folosiți zilierii vor fi introduse printr-o OUG adoptată de Guvern

Deciziile strategice privind extinderea sau optimizarea costurilor pot fi influențate de posibilitatea de a folosi zilieri în anumite domenii.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 195852 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un proiect de ordonanță de urgență adoptat miercuri de Guvern în ședința săptămânală se vor reintroduce în Legea zilierilor patru domenii scoase la finele anului trecut, prin celebra Ordonanță 114, domenii în care să se poată lucra cu zilieri în mod legal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele care oferă servicii esențiale pot cere de-acum înscrierea în registrul special al CERT-RO, așa cum le obligă legea

Noile obligații legale și riscurile cibernetice trebuie luate în considerare în planificarea pe termen lung și în direcțiile strategice ale companiei, mai ales dacă firma este un operator de servicii esențiale și trebuie să-și asigure continuitatea operațiunilor.

Alexandru Boiciuc în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 2124 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care oferă oamenilor servicii esențiale prin intermediul unor rețele sau sisteme informatice pot, în sfârșit, să ceară înscrierea într-un registru special ținut de autorități, obligație pe care o au conform unei legi aplicabile din ianuarie 2019. Mai precis, companiile operatori de servicii esențiale sunt obligate să se înscrie în registrul ținut de Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), după ce acesta a fost înființat zilele trecute. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Guvernul trebuie să facă rost de 7 miliarde de lei ca să acopere gaura din buget, dar promite primarilor 1,5 miliarde

Analizează informațiile despre bugetul de stat și stabilitatea economică, precum și angajamentele guvernamentale (raportul GRECO), pentru a evalua impactul asupra strategiilor de afaceri pe termen lung ale companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Iulie 2019 | 607 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Valoarea ecotaxei pentru pungile de plastic s-a majorat, iar taxa se aplică tuturor tipurilor de pungi

Noile reglementări privind ambalajele și protecția mediului pot influența strategia pe termen lung a companiei, necesitând adaptări ale liniilor de produse, ambalajelor și operațiunilor.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Iulie 2019 | 2 | 10643 | Timp de citire: 1 min.

Comercianții care pun la dispoziția clienților pungi de plastic vor plăti de-acum, la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), o ecotaxă mai mare, iar aceasta se va aplica tuturor pungilor de plastic, indiferent de formă sau grosime, potrivit unui act normativ care deja se aplică de marți. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Construcții: Fluctuațiile salariului net, de la o lună la alta, vor dispărea parțial în curând

Modificările fiscale privind costurile cu forța de muncă influențează deciziile strategice ale companiei pe termen lung, mai ales dacă aceasta operează în construcții sau plănuiește să o facă.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Iulie 2019 | 4557 | Timp de citire: 2 min.

La începutul anului, redacția noastră atrăgea atenția că, în cazul companiilor care desfășoară activitate și în alte domenii decât în cel al construcțiilor, salariile nete ale angajaților pot fluctua de la o lună la alta. Recent, Guvernul a luat măsuri pentru a combate această problemă, dar adevărul este că tot vor exista asemenea situații, chiar dacă mai rar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Medierea fiscală: Care va fi rezultatul unor discuții cu Fiscul și cum l-ar putea ajuta pe contribuabil

Este important să știe despre toate noutățile care pot afecta planurile pe termen lung ale companiei, inclusiv cum pot fi gestionate datoriile fiscale pentru a asigura stabilitatea financiară și dezvoltarea.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
3 Iulie 2019 | 2027 | Timp de citire: 4 min.

Orice procedură de mediere cu Fiscul (chiar și una la care contribuabilul care a cerut-o nu s-a mai dus) se va termina cu un proces-verbal în care se vor trece anumite informații privind datoriile restante și chestiunile convenite la ședință. Potrivit proiectului de ordin ce cuprinde procedura de mediere fiscală, aflat acum în dezbatere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), procesul-verbal va seta ultimul cronometru înainte unei executări silite. Unii contribuabili vor folosi însă acest mecanism doar ca să mai amâne puțin executarea silită sau ca "să mai cumpere" timp pentru a obține o înlesnire la plată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Teodorovici: După schimbarea conducerii ANAF, rezultatele sunt foarte bune. Pe iunie au depășit planul

Orice informație utilă pentru a înțelege mediul de afaceri, riscurile și oportunitățile (fiscal, piața muncii, mediu) pentru planificarea strategică pe termen lung a companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
3 Iulie 2019 | 610 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul