avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 603 soluții astăzi
Forum Activitate NicolaeZ

Activitate NicolaeZ

Buna ziua,

Sunt PFA, traducator autorizat.
Ma confrunt cu urmatoarea situatie legata de plata CAS.
In August 2010 am depus declaratiile aferente platii CAS, conform celebrei pentru unii OUG 58/2010 valabila in acea luna.
Cum am avut "norocul" ca un client sa imi plateasca in luna iulie 2010 contravaloarea proiectului la care lucrasem 6 luni, s-a intamplat ca venitul pentru iulie sa reprezinte venitul meu pe o jumatate de an, motiv pentru care am avut de plata CAS la nivelul maxim (aproape 1000 RON).

Ulterior, in luna septembrie (si in urmatoarele 6 luni) nu am mai avut incasari.
Pe de alta parte in luna septembrie nu am mai depus declaratia aferenta pentru august, nu am avut venit si pe atunci era mare agitatie cu se anuleaza - nu se anuleaza OUG 58/2010, de altminteri si data de depunere pentru august s-a prelungit, neoficial, in septembrie.

Dupa cum stim cu totii, OUG 58/2010 a fost modificata prin OUG 82/2010 din 8 septembrie. Ne fiind de specialitate, am considerat ca nu mai este necesar sa depun o noua declaratie in luna septembrie (ulterior publicarii OUG 82/2010).

Cand am platit in 2011 contributia CAS, de la Casa de Pensii mi s-a spus ca nu figurez cu nicio obligatie de plata in afara de platile curente pentru contributia la pensie (cf. legii 19), ceea ce coincidea si cu ceea ce presupuneam eu ca este corect.

Anul acesta, solicitand de la administratia financiara un extras cu obligatiile mele de plata, mi-a aparut o creanta uriasa din punctul meu de vedere de circa 1900 RON despre care cei de la Adm.Fin. mi-au spus ca le-a fost comunicata de la Casa de Pensii. De la Casa de Pensii mi s-a spus ca este contributia aferenta veniturilor din luna august 2010 si cateva zile din luna septembrie.

Intrucat nu am depus declaratia din septembrie (pentru luna august) ei mi-au calculat la un venit identic celui din luna iulie. La aceste obligatii (circa 1010 RON) se adauga penalizarile aferente din 2010 pana astazi.

Mai mult nu am putut sa discut acolo lovindu-ma de o obtuzitate greu de inteles. Mi s-a spus ca e o suma pe care eu am recunoscut-o prin prima plata (ceea ce e complet fals, eu am recunoscut un venit aferent lunii iulie 2010, care nu are nicio legatura cu venitul din august 2010, salariatilor le este greu sa inteleaga ca sunt categorii de liber profgesionisti care au incasari de 2 - 3 ori pe an nu de 12-24 de ori pe an).

Problema mea este: Cineva a stabilit in mod arbitrar un venit al meu pentru august 2010, mi-a stabilit o obligatie de plata si de cate ori am fost sa platesc nu mi-au spus ca am de plata acea obligatie (Nimeni nu mi-a comunicat nimic niciodata despre aceasta obligatie desi in 2011 am platit la Casa de Pensii tot ceea ce mi s-a cerut ca obligatie de plata si mi s-a spus ca nu am niciun debit).

Nici in 2012, in luna aprilie nu mi s-a pomenit nimic despre obligatia aceasta din
2010.

In prezent am de platit penalizari de circa 700 RON pentru o creanta stabilita arbitrar sau abuziv, care apare din senin dupa 3 ani si ceva.

Poate stie cineva ce am de facut pentru a stinge aceasta obligatie si penalizarile aferente ei.
Va multumesc mult anticipat si o zi buna,

Nicolae
Răspuns la discuția vanatorii de fraieri in trafic
Este riscantă o astfel de abordare ... e oricum de vină victima ... în cazul acesta ar deveni imposibil de circulat în Bucureşti. Sunt locuri în trafic unde este imposibil să te înscrii cu orele dacă cineva nu "te lasă". Sunt convins că soluţia rămâne totuşi în atitudinea civică (oricât de hilar ar putea să pară conceptul în zilele noastre).

Eu personal nu aşi sta la discuţii decât cel mult pentru a înregistra conversaţia. Sigur că aşi avea şanse 99% să îmi pierd o lună carnetul dar aşi insista asupra nevoii de a fi urmărită persoana respectivă. În mod sigur aşi merge la poliţie.
Răspuns la discuția vanatorii de fraieri in trafic
slai a scris:

enorm de multi gandesc ca cel de sus. e luat de pe un forum monomarca, unde am fost singurul care vedeam si victima de vina...


Presupunând că prin absurd povestea ar fi adevărată, trebuie totuşi subliniat faptul că unica vină a victimei este că a acceptat un compromis când evident discuta cu un escroc, ceea ce a devenit evident în momentul în care a emis un tip de şantaj.
Din ce pricep eu, ca nespecialist, contribuţiile se reţin de către plătitorul de venit.
Curios lucru.
Eu, ca traducător, am DDA cu edituri din Spania, care nu au nicio treabă cu România. Cum oare îi conving eu pe spanioli să reţină, calculeze, verse contribuţiile corespunzătoare drepturilor de autor pe care le încasez, altfel decât să plec eu definitiv în Spania?
Dar oare cum o să îi amendeze dacă nu o să depună declaraţiile la timp?

Buna ziua,
Am o problema legata de declaratia 390.
Speta ar fi urmatoarea:
- Sunt PFA inregistrat in scopuri de TVA intracomunitar conform Art.153^1 (1) litera (b).
(Neinregistrat si nu am obligatia sa ma inregistrez conf. art.153, in sensul ca nu am depasit plafonul anual de 35.000 EUR)
- Unica activitate: PRESTEZ SERVICII (de traduceri) NUMAI CÃTRE beneficiari din UE (Spania) care sunt obligati la plata taxei (ma incadrez la Art.133 (2) - locul de prestare a serviciilor este locul unde beneficiarul primeste serviciile - respectiv Spania in cazul meu).
- Precizez ca nu efectuez achizitii intracomunitare de bunuri si nici achiziii intracomunitare de servicii.

Intrebare:

1. Declaratia 390 VIES o completez cu sume exprimate in RON? (banuiesc ca da, dar totusi intreb).
2. Daca o completez in RON, ce curs folosesc la calculul sumei pe care o inregistrez in 390?
Eu emit facturi exprimate in EUR. Fiind PFA, inregistrez facturile in registrul de incasari si plati la data incasarii, la cursul de atunci, incasare care are loc de ob icei la 2-3 luni dupa data emiterii facturii.
Ori, in declaratia 390 declar factura mult inainte de inregistrarea sa in registrul de Incasari si Plati (in luna urmatoare emiterii).
In felul acesta nu exista absolut nicio legatura intre continutul declaratiei 390 si evidenta mea contabila (sunt cursuri complet diferite si se exclud inregistrari de tipul pierdere/venit din diferenta de curs pentru ca nu inregistrez nimic in contabilitate inainte de incasare)
3. Daca se completeaza cu cursul de la data facturii (asa cum mi-a sugerat telefonic o doamna de la asistenta contribuabilului astazi) ce sens are suma respectiva exprimata in RON avand in vedere ca intr-o luna pot emite aceluiasi beneficiar al serviciilor mele 2 facturi?
Exemplu:
Emit pe 5 aprilie firmei ABC S.L. o factura de 100 EUR la cursul 4.00 = 400 RON
Emit pe 25 aprilie aceleiasi firme ABC S.L. o factura de 200 EUR la cursul 4.10 =820 RON
In declaratia 390 pun pentru firma ABC S.L. suma 1220 RON .... care nu inseamna de fapt absolut nimic de fapt :( mai ales ca la mine in contabilitate o sa imi apara in luna noiembrie cand incasez amandoua facturile 300 x 5,2 = 1560 RON (glumesc cu cursul)

Multumesc mult pentru eventuale sugestii.
Nicolae
Răspuns la discuția Declaraþia 301
=D>
Mulţumesc mult, şi eu am aceeaşi părere, totuşi colegi ai mei aflaţi în exact aceeaşi situaţie o depun de fiecare dată când au facturi la extern, motiv pentru care am început să cred că ... eu comit o greşală.
Din păcate doi contabili mi-au spus că trebuie să o depun şi unul singur mi-a spus că nu trebuie să o depun #-o (îi înţeleg pe toţi, deşi sunt om răbdător şi inginer pe deasupra, nu am reuşit să urmăresc până la capăt firul codului fiscal în ceea ce priveşte speţa mea :"> )
O zi bună
Discuție Declaraþia 301
Bună seara:

Am o problema legata in special de decontul 301.
Speta ar fi urmatoare:
- Sunt PFA inregistrat in scopuri de TVA intracomunitar conform Art.153^1 (1) litera (b).
(Neinregistrat si nu am obligatia sa ma inregistrez conf. art.153, in sensul ca nu am depasit plafonul anual de 35.000 EUR)
- Unica activitate: PRESTEZ SERVICII (de traduceri) NUMAI CÃTRE beneficiari din UE (Spania) care sunt obligati la plata taxei (ma incadrez la Art.133 (2) - locul de prestare a serviciilor este locul unde beneficiarul primeste serviciile - respectiv Spania in cazul meu).
- Precizez ca nu efectuez achizitii intracomunitare de bunuri si nici achiziii intracomunitare de servicii.

Intrebare:

Trebuie sa depun formularul 301 (DECONTUL SPECIAL DE TAXA PE VALOARE ADAUGATA)?
(Mentionez ca nu fac niciun del de achizitii intracomunitare)
Daca raspunsul este pozitiv, suma care imi apare in decont in coloana TVA datorat, este o suma pe care TREBUIE SA O VARS LA BUGET CU TITLU DE TVA?

Multumesc mult pentru ajutor,
Nicolae