avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 255 soluții astăzi
Forum Activitate alintaroma

Activitate alintaroma

Discuție Curatela minor
Am urmatoarea problema: tatal - decedat; se dezbate succesiunea in luna mai 2012, intre sotie si cei 2 copii, din care unul minor - 17 ani, pentru care a fost numit curator special, de catre primarie, la cererea notarului, potrivit Legii nr.60 / 2012 ( art. 229). Astazi am fost din nou la primarie si am cerut o alta dispozitie de curator pentru minor, in vederea completarii unui dosar de daune ( tatal fusese salariat). De la primarie mi s-a spus sa ma adresez instantei de tutela pentru numirea unui curator, deoarece doar in cazul dezbaterii succesiunii si a actelor juridice de dispozitie , competenta instituirii curatelei a fost declinata catre primarie. Este posibil asa ceva ? Cui trebuie sa ma adresez?
Kyandra a scris:

Eu nu vad nici una...pana n-o adopta onor guvernul cate un HG pentru fiecare ordonator de credite in parte, prin care sa aprobe criteriile si regulamentul de evaluare...

Nici eu nu vad o baza legală, la momentul actual, dar m-am gandit că mi-a scăpat mie ceva, prin noianul ăsta de schimbări legislative.
Care este baza legală după care se poate face evaluarea performanţelor profesionale ( pentru anul 2009) personalului contractual dintr-o primărie, ţinând cont de prevederile art. 48, pct. 35 şi art. 8 din anexa I la Legea nr. 330/2009 ???
Răspuns la discuția somaj fp
camelia iosif a scris:

mi s-a spus ca in cei 2 ani cat suntem in rezerva functionarilor publici, dosarul personal ramane la ANFP,ESTE ADEVARAT?

Dosarul dumneavoastră profesional nu a stat niciodată la ANFP, deci nici nu are cum să rămână acolo !! El a stat tot timpul in instituţia în care aţi lucrat ( asta în cazul în care vi s-a întocmit un astfel de dosar şi a fost completat pe parcursul timpului ). Dacă nu... ce să vi se înmâneze ??? Poate că ăsta este adevăratul motiv al refuzului...
Oricum, obligativitatea înmânării originalului dosarului profesional revine instituţiei, atât potrivit art. 26 din Legea 188/1999, cât şi art. 16 din H.G. 432/2004. La art. 5 din H.G.432/2004 veţi găsi şi ce acte trebuie să conţină dosarul profesional.
Răspuns la discuția promovare
Potrivit art. 65. - (1) din Legea nr. 140/2010 ''Concursul sau examenul de promovare în gradul profesional se organizează de autoritatea sau instituţia publică, în limita funcţiilor publice rezervate promovării, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate.
(2) Pentru a participa la concursul sau examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, funcţionarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
b) să aibă cel puţin 2 ani vechime în treapta de salarizare din care avansează;
c) să fi obţinut cel puţin calificativul «bine» la evaluarea anuală a performanţelor individuale în ultimii 2 ani calendaristici;
d) să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentei legi."
este corect punctul 2 care se completează cu prevederile art. 107 (4) şi (5) din Legea nr. 188/1999, aşa cum a fost modificat prin Legea nr. 140/2010
Răspuns la discuția promovare in functie publica
veţi fi numită asistent, treapta 3 de salarizare
Răspuns la discuția vechime in functia de secretar
Nu, nu este luată în calcul. Cel puţin, mie aşa mi-a răspuns CSM-ul acum vreo 2 ani. E drept că între timp a apărut legea 135/2008, dar nu cred că şi-au schimbat punctul de vedere.
Coroboraţi aceste prevederi cu cele ale art. 10 din Legea 69/2010 şi vedeţi dacă vă încadraţi.
Răspuns la discuția Taxa de solidaritate
Este vorba de O.U.G nr.59/2010