avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Activitate SC HYGIA CONSULT SRL

Activitate SC HYGIA CONSULT SRL

Răspuns la discuția Echipa proiect
Nu am inteles de ce colegul cu o interventie anterioara a spus ca "nu se baga consultantul in echipele de proiect"... Raspunsul meu este ca se baga si inca mult dar, depinde de solicitarea beneficiarului. Acesta din urma poate externaliza intregul management al proiectului sau doar partial, atunci cand se fac echipe mixte, care au in componenta atat reprezentanti ai beneficiarului, cat si din partea consultantului dar si terti, specialisti intr-un domeniu, in functie de specificul si complexitatea proiectului respectiv. Astfel, raspunsul meu ar fi ca, atunci cand faceti parte din una din cele trei categori, puteti sa faceti parte si din echipa de management al unui proiect. Si da, in afara unor proiecte complexe, responsabilitatile in cadrul acestor echipe va solicita de cele mai multe ori pe o perioada determinata sau punctual si astfel, o colaborare part-time este ideala...
Succes! Important este doar se va regasiti intr-una din cele trei categori... sa va desfasurati activitatea in cadrul unui beneficiar de fonduri europene sau in cadrul unei firme de consultanta sau sa fiti specialistul, de obicei tehnic, pe care nu-l are beneficiarul dar, de care are nevoie in perioada implementarii proiectului.
Răspuns la discuția accesare fonduri europene
Sunt programe unde veti primi punctaj superior daca demarati o activitate pe o firma noua, dar in acelasi timp sunt alte programe care nu finanteaza startup-urile. In concluzie, este important programul prin care doriti sa accesari fonduri nerambursabile, pentru a vedea conditiile de eligibilitate si punctajul pe care ati putea sa-l obtineti/pierdeti in etapa de evaluare si selectie a propunerii de proiect.

alvarolipo a scris:

E foarte interesant structura care vei faci pentru acest program. Am vazut ideea si imi place. Succes!.


Multumim pentru aprecieri si incurajari.

Inca de la demararea acestui program vom incerca sa evidentiem beneficiile unor astfel de servicii de consultanta (sub forma prezentata in interventia anterioara), indiferent de afacere si, in acelasi timp, vom atrage atentia asupra riscurilor la care se expune orice tanar intreprinzator prin demararea unei afaceri noi. Ceea ce dorim sa facem pentru orice deputant este in primul rand sa-l facem constient de faptul ca multe dintre aceste riscuri pot sa fie anticipate, prevenite si/sau contracarate. Multele lectii practice invatate de catre cei care-i vor oferi aceste servicii de consultanta, odata transmise catre acesta, intr-o maniera profesionista, ii vor ghida pasii si il vor ajuta in luarea celor mai bune decizii, creand premisele unei afaceri de succes inca de la inceput.
Am citit cu atentie postarile dvs., iar dintre concluziile personale enumar:

1. Prea adesea o atitudine distructiva si niste blocaje „constientizate” inainte de-a pleca la drum. Nu am implinit inca 30 de ani, dar din exemple personale, fara a lua altele in calcul, pentru ca as mai avea, va spun ca se poate... Sunt constient insa ca vor fi si destui intreprinzatori-speculanti, in spate unor tineri eligibili, iar marea parte a acestora din urma va avea mai mult un rol formal. Dar va fi vorba de cel putin 1.100 microintreprinderi - debutante, in perioada derularii programului 2010 – 2012, conform normelor metodologice si, personal, nu vreau sa cred ca toti acesti bani sunt deja „dati”...

2. Prea multe franturi de informatii am vazut postate in legatura cu acest subiect, partial corecte si unele chiar incorecte. Persoanelor interesate le recomand sa-si faca timp si sa citeasca cu atentie atat OUG, cat si normele de aplicare... exista amandoua si sunt doar cateva pagini: [ link extern ] /

3. O spun mereu si tot mai des in ultimul timp... problema cofinantarii este una reala, acuta, dar si aceasta poate sa fie depasita, daca credeti intr-un proiect personal, sunteti dispus sa-i acordati din resursele personale avute la un anumit moment si daca identificati cele mai bune solutii, adaptandu-va usor tot timpul. In aceasta conjunctura, banca nu va este niciun prieten, dar niciun dusman. Un proiect bun si experienta necesara (castigata eventual in calitatea de angajat), prin care sa demonstrati ca veti putea ramburasa creditul, va cresc considerabil sansele sa obtineti cofinantarea. Binenteles, mai trebuie stiut ca, implicarea personala financiara si asumarea unui risc de catre dvs., sunt obligatorii intr-o relatie client-banca si demonstreaza ca sunteti primul care credeti in business-ul propus. In concluzie, bancile sunt greu accesibile, intr-adevar, mai ales pentru start-up-uri, dar nu sunt inaccesibile.

4. Concluzionand... daca esti un tanar intreprinzator si vrei sa demarezi o prima afacere, poti sa primesti pana la 10.000 euro ajutor nerambursabil, reprezentând 50% dintr-un proiect. La nevoie, banca partenera in program iti poate oferi un credit pentru cofinantare, garantat pana la 80% printr-un fond de garantare. Dar cum te descurci fiind prima ta afacere? Combinatia ajutor nerambursabil – credit – prima afacere, nu este una imposibila, dar categoric grea, complexa si solicitanta.

Va doresc succes!

IMPORTANT: In cadrul firmei noastre de consultanta ne-am gandit la un pachet de servicii pe care sa le prestam in favorea acestor tineri „intreprinzatori debutanti”, pentru a-i ajuta in demersul lor de a obtine acest ajutor nerambursabil, la nevoie sa obtina si un credit bancar, dar dorim sa le oferim si consultanta in primele 6-12 luni de activitate, pana reusesc sa-si puna afacerea pe picioare. Tarifele pe care intentionam sa le practicam, in cadrul acestor servicii, sunt mai mult decat decente, dar suntem selectivi in alegerea clientilor. Destinat doar acelora care cred ca se poate!
Multumesc pentru interventii dar, cu tot respectul, va spun ca va indepartati de tema propusa. Putem discuta la modul general despre accesarea fondurilor europene, cu bune si rele, dar vroiam sa aflu altceva, prin abordarea acestei probleme explicite. Voi mai relua printr-o prezentare comparativa si mergand de la particular spre general.

Avem intreprinderile A si B, prima platitoare de TVA si a doua neplatitoare. Luam si exemplul depunerii unei cereri de finantare pe POSCCE - 3.1.1 (exemplul dat intr-una din interventii). Atat intreprinderea A, cat si B, au de suportat 10% din cheltuielile eligibile si TVA de 24% aferent acelorasi cheltuieli. Diferenta este accea ca intreprinderea A va putea sa-si recupereze acel TVA sau sa si-l deduca din activitatea ulterioara, pe cand intreprinderea B nu va avea o astfel de posibilitate (cel putin din ceea ce stiu eu). Si de aici aparea problema, daca o identificati si dvs., prin discriminarea intre cele doua „categori de beneficiari”, prin care se descuraseaza cele neplatitoare de TVA, acestea avand in final o contributie mult mai mare la cofinantarea proiectului.

Avand in vedere expunerile facute, mai doresc inca, daca aveti amabilitatea, de a-mi face cunoscute moduri de rezolvare a acestei probleme, daca o considerati a fi o problema si daca nu considerati aceste fonduri nerambursabile ca fiind doar o „facilitate”, pe care sa incercam sa o obtinem, fara a ne pune problema corectitudinii „regulilor jocului”.
Multumesc pentru comentariu, dar incerc sa fiu mai explicit si sa va raspund.

Referirea anterioara, la capitolul TVA neeligibil, „fara exceptie”, era facuta in special pentru societatile comerciale desi, intr-adevar, in categoria beneficiarilor eligibili pentru operatiunea amintita, respectiv 3.1.1, se enumera si ONG-urile. Propunera noastra a fost facuta pentru a se lua in considerare, ca si exceptie, acele societati comerciale care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA (sunt neplatitoare de TVA) si pentru care TVA-ul este nerecuperabil, suportat in mod real si definitiv de catre acestea (nu recupereaza TVA-ul de la bugetul de stat sau din alte surse). Pentru aceste societati propuneam ca exceptie, asemanatoare PNDR, considerarea ca si cheltuiala eligibila a TVA-ului aferent cheltuielilor eligibile prin proiect.

Acesta solicitare a plecat de la o speta, respectiv de la unul dintre clientii nostri si, avand aceasta posibilitate in perioada de consultare publica, am incercat sa ne sustinem punctul de vedere. Fara a avea atunci rezultatul dorit, dar incurajati de alte propuneri care ne-au fost acceptate anterior (nu stiu daca a fost conjuctura impletirii mai multor interese sau doar solicitarile noastre, la acele momente), prin intermediul acestui forum incercam sa aflu mai multe pareri pe fondul acestei probleme si inca sper sa mai aflu, de aceea am considerat necesare aceste lamuriri.

In privinta procedurii de consultare publica pe Axa 3, dupa cum stiti, MCSI (intr-adevar prin OIPSI si nu in calitate de AM), publica ghidurile pe portalul OIPSI (www.fonduri.mcsi.ro), iar observatiile persoanelor interesate ajung, cel putin intr-o prima faza, tot la MCSI. De aici, interfata pentru consultarea publica fiind asigurata de acest minister, indiferent de „amploarea modificarilor” solicitate, prin acest organism observatiile ajung la destinatie pentru a fi analizate, dar acest aspect fiind mai putin important legat de fondul problemei expuse.
In ceea ce priveste Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, in calitate de Autoritate de Management, la momentul publicarii spre consultare a doua ghiduri, am inaintat spre analizare propunerea privind incadrareaa ca si cheltuiala eligibila a TVA-ului nedeductibil, care este in mod real si definitiv suportat de catre beneficiar. Propunerea nu a fost luata in considerare si prin toate operatiunile derulate prin POSCCE, inca de la inceput, TVA-ul este o cheltuiala neeligibila, fara exceptii.

Avand in vedere aspectele evidentiate, as dori sa cunosc parerile dvs., daca prin aceste prevederi este incalcat Regulamentul (CE) nr.1698/2005, respectiv art.71 (3), lit. a, avand in vedere si ghidurile pe PNDR, care iau in considerare aceasta exceptie?

Personal consider ca abordarea pe POSCCE discrimineaza beneficiarii care suporta real si definitiv plata TVA-ului, neavand posibilitatea de a si-l deduce sau recupera ulterior, iar in aceste conditii, rata de cofinantare oferita este mult diminuata pentru acestia. In situatia data, v-as mai ruga sa-mi faceti cunoscute alte modalitati legale, daca exista, de a indrepta aceasta nedreptate pentru acesta categorie de beneficiari.

Multumesc.
Dupa cum va spuneam in incheierea comentariului anterior, daca considerati ca merita efortul sa "bateti la mai multe usi", intr-un final va trebui sa gasiti una care sa vi se deschida si sa va acorde cofinantarea. Felicitari pentru solutia gasita!

Personal sunt insa curios cum a reactionat Autoritatea Contractanta, deoarece va trebui sa si derulati proiectul, respectiv platile aferente, prin intermediul acelei banci, care, din cate inteleg, nu activeaza si pe teritoriul tarii noastre. Din cate ii cunosc sunt destul de reticienti la astfel de solutii, dar daca ii "invingeti", va mai felicit inca o data.

In privinta afirmatie dvs. cum ca, bancile ar credita doar proiecte ale unor "propritari foarte bogati", va trebui insa sa va contrazic, din propria experienta. Intr-adevar, un "proprietar bogat" are relatii cu unele banci de ani de zile si daca are si un istoric pozitiv ii va fi mult mai usor, atat la capitolu garantii, cat si in privinta conditiilor si costurilor aferente, pornind de pe o alta pozitie in negociere cu banca.

Va doresc ca in scurt timp sa ajungeti un proprietar, cel putin bogat, chiar daca nu foarte bogat, iar in conditiile acestea este foarte probabil sa vina banca la dvs. si nu invers. Pana atunci succes si toate bune!
Problema cofinantarii este una reala si acuta pentru multi beneficiari, cu proiecte mai mici sau mai mari. Obtinerea finantarii pentru un proiect nu inseamna automat acordarea unei cofinantari din partea unei unitati bancare, care are propriile criterii de analiza si evaluare a proiectului si in primul rand a riscului... partea cea mai dureroasa pentru banci.

In mod normal, consultantul care v-a ajutat sa obtineti finantarea nerambursabila, ar fi trebuit sa va sustina si in fata bancii, in vederea obtinerii cofinantarii, pentru a va ajuta sa o convingeti, sa fiti credibil. Toate aceste aspecte evidentiate, alaturi de un proiect bun si experienta necesara, prin care sa demonstrati ca veti putea ramburasa creditul, va cresc considerabil sansele sa obtineti cofinantarea. Binenteles, mai trebuie stiut ca, implicarea personala financiara si asumarea unui risc de catre dvs., sunt obligatorii intr-o relatie client-banca si demonstreaza ca sunteti primul care credeti in business-ul propus.

Sper ca v-am fost de ajutor cu aceste informatii generale si sa nu credeti ca tin partea bancilor, deoarece cunosc personal multe cazuri in care, chiar daca sunt avute in vedere toate aspectele evidentiate, reticienta bancilor in cofinantarea proiectelor este mare si adesea mai putin justificata. In cazul acesta, va ramane insa sa "bateti" la mai multe usi pana veti reusi, deoarece, personal cred cu tarie ca, atunci cand cineva crede intr-un proiect personal si a ajuns sa semneze un contract de finantare, chiar daca nu usor, va putea in final sa gaseasca si surse de cofinantare.

Aprecierile referitoare la justificarea eforturilor necesare pentru implementarea propriului business, va apartin. Succes!
Un raspuns punctual la prima intrebare este NU. Mai multe detalii pentru celelalte intrebari v-au fost oferite prin raspunsurile anterioare.

Si totusi, intrebarea are la "radacina" aspecte din derularea programului de preaderare SAPARD. Pe acest program intr-adevar, pe aproape intreaga perioada de derulare, se solicitau "certificate de origine", prin care era obligatorie probarea provenientei bunurilor si aceasta era obligatorie sa fie din UE. Se eliberau de catre Camera de Comert si Industrie si presupunea resurse de timp si chiar financiare pentru beneficiar (se eliberau contra unei taxe).

Acum ati scapat, pentru ca s-au desteptat... Succes!