Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 963 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Forum Activitate gmancila

Activitate gmancila

intrebarea mea era alta. Este evident ca nu primaria tine aceste cursuri, ci firme acreditate.

Nu gasesc nimic in lege care sa imi ofere posibiltatea sa pot prelua asociatia doar pentru faptul ca am studii economice. In legea 230&2007*abrogata( si legea 196&2018 se refera strict la persoanele care detin un atestat in baza legii 230.

Va rog, ma poate ajuta cineva daca pot prelua asociatia sau nu? Un articol de lege, va rog. Multumesc.
Curs de administrator condominiu.

ART. 106 / L 196 pe 2018, se refera la cei care au deja atestat in baza L 230 / 2007 si pe care trebuie sa il reinoiasca pana pe 01.01.2022. Din acest articol nu reiese daca eu fiind la baza economist pot deveni administrator de condominiu fara acel curs? Vechea administratora a spus ca imi va preda gestiunea asociatiei, pentru ca pe ea nu o intereseaza daca am sau nu cursul.

Spuneti-mi, pot prelua asociatia, urmand ca sa finalizez cursul pana pe 1 ianuarie 2022? Daca eu sunt deja economist, mai trebuie sa fac acest curs? In lege nu scrie nimic referitor la faptul ca persoanele cu studii economice, nu mai au nevoie de acest curs.

Va multumesc!
Răspuns la discuția Schimbarea administratorului.
Am incercat sa aflu de la un vecin, dar nimeni nu stie. Vechiul presedinte a lasat toate actele asociatie la administrator.

Poate cineva imi poate spune ce lege se aplica, pt ca L 230, nu mai este in vigoare. Ca sa intocmesc scrisoarea am nevoie sa fac referire la o lege.
Buna ziua!

Suntem o asociatie de proprietari si dorim schimbarea administratorului pentru nemultumirile cauzate asociatiei. In prezent, presedintele asociatiei este plecat din tara, pe o perioada nedeterminata. Toata asociatia ne-am pus de acord si am semnat un tabel prin care dorim aceasta schimbare. Am semnat aproape toti (exceptie 3 persoane care nu locuiesc in imobil) pentru schimbarea administratorului si alegerea noului prsedinte. Sarcina mea este sa ii aduc la cunostiinta administratorului actual.. Va rog, daca ma puteti ajuta in baza carei legi pot formula scrisoarea. Va multumesc, anticipat!
Răspuns la discuția Administratora minte ...
Multumesc pt raspuns. Am spus mai sus, eu am constituit aceasta asociatie, la acel moment am consultat legea 230 ... Pe scara vecinii sunt lasi, cand ma intalneau imi aduceau la cunostiinta mizeriile facute de vechiul si actualul administrator, dar lor in fata nu aveau curajul sa le spuna. Toti sunt deranjati de faptul ca cele doua fonduri sunt la dispozitia administratorului 24/24, desi oamenii platesc luna de luna, iar acesti bani ar putea sta intr-o banca. Au fost probleme pe coloana de apa calda la bucatarie, eu am cautat firma care sa efectueze lucrarea, anul trecut. Aveam probleme cu repartitoarele de apa, eu am cautat firma ca sa le inlocuiasca, acum doi ani. Clar cu presedintele de bloc nu voi rezolva nimic.
Răspuns la discuția Administratora minte ...
Pe 8 iulie cand am vorbit cu administratora, aceasta a spus ca cei 850 roni, ii suporta ea, daca nu sunt de acord sa fie distribuiti pe coloana. Logic, cand tu platesti o suma atat de mare, ii distribui si rezolvi problema, doar daca acesti bani nu au fost dati, spui ca ii suporti tu.

Eu cred ca aceasta situatie apare destul de frecvent in asociatiile de proprietari pentru asta am scris pe forum, sperand sa primesc o cale legala de rezolvare.

Aseara am scris si primariei, serviciului asociatii de proprietari, sper ca acestia sa ma ajute facand un control in gestiune in luna august 2019, poate asa vedem si noi in baza a ce a platit ... plus ca diferenta de la 350, la 850 este enorma ...

Va rog cum as putea rezolva aceasta problema? Multumesc!
Buna seara!

A doua problema ce o am cu administratora este ca anul trecut a fost o reparatie pe coloana si in aparatamentul de deasupra mea, care ma inundase. Initial administratora mi-a spus o suma, iar vecinilor alta suma. Problema este ca a platit cele 850 lei, instalatorului, dar nici pana astazi nu au fost impartiti banii pe apartamente, Am solicitat o factura, deviz, dar nu am primit nimic.
Intentionez sa scriu primariei -asociatiei de proprietari pt a face un control la luna august unde a dat 850 roni, fara sa existe un document in contabilitatea asociatiei. Va rog, cum sa procedez in aceasta situatie?

Am sa atasez mail.ul trimis acesteia, la care nu a raspuns niciodata... acolo este detaliat totul.

"Dna.Administrator, ma numesc ... , apartament ... si v-am sesizat pe data de 14.08.19, privind faptul ca am fost inundata in bucatarie. Totodata v-am spus ca am anuntat la asigurari sa vina cineva sa constate dauna avuta, urmand ca acestia sa se indrepte impotriva celor ce au provocat dauna, administratie sau locatarul de deasupra. Ati adus un instalator si m-am bucurat mult, sperand ca nu voi mai suporta mirosul groaznic din bucatarie…instalator care in casa mea a spus ca lucrarea este de facut in casa familiei D ... , nu pe comun. Ulterior facand lucrarea si pe comun…nu stim nimic, totul este un mister. Desi s-a lucrat, apa curge in continuare, de asemenea masina de spalat a familiei Diaconescu deverseaza apa direct la subsol. Am vorbit cu dvs la telefon si v-am spus ca instalatorul a spus ca este lucrarea familiei D ... , iar dvs nu trebuie sa impartiti banii ca fiind lucrare comuna…ati spus ca stiti ca este lucrarea celor de deasupra mea si nu veti pune pe comun banii. Instalatorul a spus ca ar costa 350 lei, iar dvs, ati spus ca ati platit deja acesti bani …acum aflu de la vecini ca este vorba de 850 lei. De ce s-a modificat suma? De ce lucrarea facuta in casa familiei D ... este platita de cei de pe coloana? V-am rugat sa imi dati Proces Verbal de Constatare , cerut de cei de la Asigurari…am sa va trimit alaturat si cererea acestora care solicita acest process verbal. De fapt este o adeverinta, eliberata de dvs ca administrator… veti gasi pe formularul atasat ce anume au nevoie. Am vorbit cu dna. D ... si mi-a spus ca s-a lucrat si la ea in casa inlocuindu-se teava de apa rece, ei bine, cum a platit dansa reparatia, daca dvs ati pus pe comun lucrarea? Ce suma ii revine dansei si ce suma revine celor de pe coloana? De ce nu se vorbeste clar ca sa stim, ce a facut instalatorul? A spus ca este lucrare separata de coloana, de ce si-a schimbat cele declarate? Va rog sa rezolvam situatia prezentata, regret ca nu sunt acolo pt a arata ca am discutat una, iar in final aflu ca trebuie sa platim 850 …iar apa imi curge in continuare.

De ce nu ni s-a adus la cunostinta cat costa reparatia ca sa o evaluam si noi daca putem plati? De unde este diferenta de la 350 roni, la 850 roni? Cat are de platit familia D ... , pt ca nu vad motivul pt care noi sa platim ce s-a reperat la ei in casa. Aceasta familie ne-a terorizat ani la randul cu inundari repetate la baie si bucatarie, acum sa ii platesc reparatia, imi pare bataie de joc."
Răspuns la discuția Asociatie de proprietari
Va multumesc foarte mult pt raspunsurile primite, am sa ii scriu administratorei din nou si sper sa se rezolve aceasta problema.
Buna ziua!

Imi cer scuze daca topicul nu va ajunge la sectiunea "asociatii de proprietari".

Sunt proprietara unui imobil si intampin probleme cu plata intretinerii. In apartament nu locuieste nimeni, iar pe perioada iernii am avut de plata caldura (tevile care trec prin apartament) si anumite cheltuieli la comun. Am achitat mereu intretinerea printr-o prietena, iar aceasta mi-a sugerat sa cer administratorei sa deschida un cont bancar pentru a putea sa virez lunar banii.

Am vorbit cu administratora despre acest subiect, spunandu-mi ca va discuta cu presedinta blocului (daca accepta), iar cheltuielile de gestionare a contului bancar, le voi suporta eu, pentru ca doar eu il voi folosi.. Fiind asociatie de proprietari (eu am facut actele pentru constituirea asociatiei), trebuia din 2006 sa deschidem acel cont bancar, dar vechiul administrator si noua administratora au refuzat, spunand ca acele comisioane sunt mari pentru "bietii" pensioonari. Fondul de rulment si cel de reparatii, undeva la 9.000 lei, au fost intotdeauna la dispozitia administratorului.

Va rog spuneti-mi cum sa procedez, un articol de lege prin care sa rezolv aceasta problema. Va multumesc mult, pentru ajutor.
2.1.” - vecinul a inscris la Impozite terenul ocupat abuziv, pe principiul ca il detinea si il folosea, iar terenul devenise mult mai mare decat in actele lui. Asa a vrut avocata vecinului sa se inteleaga la procesul de Uzucapiune.
- la procesul de Uzucapiune, avocata vecinului a mai spus in instanta ca vecinul nu are acte de proprietate doveditoare, dar a platit recent impozite pt.acest teren pt. ca este de buna credinta si vrea sa-l uzucapeze.
- din acte rezulta ca terenul in litigiu il detin eu, dar in fapt, posesia o are si acum vecinul.”

Va repet, la impozite si taxe acel vecin nu putea plati impozit decat cu data ramanerii Sentintei Civile, definitive si irevocabile, in 2011 cand ati spus ca ati finalizat. Inainte de finalizarea acelui proces nu avea cum plati impozit, pt ca la impozite si taxe nu te duci cu “vorbe” sa iti treaca pe rol un teren, conform legii o cladire poate fi declarata la impozite in baza declaratie pe propria raspundere, dar un teren NICIODATA, fara un act de proprietate. Procesul de uzucapiune se castiga in baza dovezii ca a achitat impozitul terenului, ori el neavand act de proprietate, nu avea cum sa il inscrie la impozit si sa plateasca impozitul.

6.3. “Cine va fi proprietarul pe perioada procesului ?”

Actele arata ca dvs sunteti proprietara terenului, dar daca nu sunteti pusa in posesia terenului, eu consider ca nu aveti obligatia sa platiti, asta luand in calcul ca se mai afla acest teren si pe rolul vecinului. Avocata va poate sugera cum sa procedati, daca sa platiti impozit pt ceva care nu aveti sau nu.

6.5. “- da, am fost impozitata din 2009 pt. tot terenul. - dar o parte din majorarile platite
nu au fost si pt. terenul detinut si pt. care nu s-a platit impozitul, pt. ca nu fusese declarat deloc ?”

Ati platit impozitul pe 5 ani anteriori pt ca nu a fost declarat, dar totodata acesti bani nu ii datorati pt ca nu aveti si posesia terenului. Corect ar fi ca primaria sa rezolve problema dvs, dar probabil musamalizeaza totul.

6.6. “- care din actele partilor vor fi cele recunoscute de instanta
ca fiind cele care fac dovada proprietatii ? - deci, este posibil sa se dea o alta sentinta civila
care poate va modifica sau chiar anula in parte TP al meu si sa ramana in picioare hotararea de uzucapiune a vecinului sau va fi anulata Uzucapiunea ?”

Un avocat va poate raspunde ce acte se iau in considerare. Titlul dvs se poate modifica cu conditia sa fiti despabubita cu contravaloarea acelui teren. Asta trebuia facut de la inceput, pt ca intre Titlul de proprietate si Procesul Verbal de punere in posesie a intervenit procesul de uzucapiune al vecinului, iar primaria este la mijloc. Vi s-a atribuit terenul pt ca sunteti mostenitoare, iar lui ia atribuit acelasi teren pt ca ...asa se procedeaza in Ro.

Nu am raspuns la intrebarile care nu tin de impozite si taxe, unele deja le-am rediscutat, acum nu ramane decat sa actionati.

Va doresc multa bafta! Perioada vacantei de vara deja a inceput, asa ca va doresc vacanta placuta. :)