Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 392 soluții astăzi

Specialiștii de la Deloitte România, Reff & Asociații, Radu Opriș, Biriș Goran și R&R Partners vin la Conferința avocatnet.ro să clarifice probleme des întâlnite în cadrul departamentelor de HR & salarizare ale oricărei companii. Rezervă loc și participă!

Forum Activitate antonia_m09

Activitate antonia_m09

Sumele reprezentand datorii privind asigurarile sociale scutite cf OUG6/2011 la un SRL -Ds e inregistreaza in contabilitate cu ajutorul contului 758 - "Alte venituri din exploatare, astfel:

4311 = 758
"Alte venituri din exploatare" "Contributia unitatii la
asigurarile sociale"

Aceste venuturi intra la calculul impozitului pe venit?

Acum, in decembrie 2016 am descoperit ca societatea nu a avut inregistrate facturi de achizitii (piese auto ) din anul 2014 si 2015. Am observant din monografii contabile ca inregistrarea este : % = 401
1174
4426
Intrebarea mea este daca e legal sa deduc TVA din aceste facturi in acest an.
Acum, in decembrie 2016 am descoperit ca societatea nu a avut inregistrate facturi de achizitii (piese auto ) din anul 2014 si 2015. Am observant din monografii contabile ca inregistrarea este : % = 401
1174
4426
Intrebarea mea este daca e legal sa deduc TVA din aceste facturi in acest an.
Răspuns la discuția Rectificare D390
Da... stiu, trebuie sa ma duc la fisc sa ma milogesc sa-mi faca o corectie materiala la D300.#-o
Va multumesc pentru raspuns.
Buna ziua,
Vin cu intrebarea cum se procedeaza la o rectificare pentru declarare eronata in D390 si anume,
1. In luna iunie am o factura de achizie intracomunitara de la furnizor "X" cu MINUS(stornare valoare -8000 lei ) pe care din eroare am trecut-o cu PLUS, (valoare 8000 lei);
2. Dupa depunerea si asa eronata a operatiunii de mai sus imi mai aduce o factura, de la alt furnizor "Y", tot pe luna iunie ,pe care nu am prins-o in D390 valoare 35000 lei.
Cum procedez la depunerea declaratiei rectificative? Ce sume voi cuprinde in D390 rectificativ?
Va multumesc.
Buna ziua,
Am o intrebare care contine doua+una spete vis a vis de cas la un CMI pentru anul 2016:

I. Daca optez pana la data de 31.01.2016 prin DEC 600 pentru plata a 26.3% ,platesc anticipat 247 lei /luna. La sfarsitul anului 2016 obtin un venit de 170000 lei. Cat voi plati la regularizarea anului 2016?

II Daca optez pana la data de 31.01.2016 prin DEC 600 pentru plata a 10.5 % ,platesc anticipat 98 lei /luna. La sfarsitul anului 2016 obtin un venit de 170000 lei. Cat voi plati la regularizarea anului 2016?
III. Conteaza cu ce procent de contributie (26.3 sau 10.5%) optezi pana la data de 31.01.2016 prin DEC 600 ca plati anticipate ?... tinand cont ca la sfarsitul anului 2016 obtin un venit de 170000 lei. Cat voi plati la regularizare ? Pentru ca cineva... mi-ar fi spus ca la un venit net realizat de peste 11260 lei oricum platesc 26.3%....#-o
Mentionez ca nu obtin venituri din salarii sau alte surse, doar din CMI.
Subiect: Impozit la trecerea de la micro la impozit profit

Va rog mult sa ma ajutati la rezolvarea urmatoarei situatii pentru o SC microintreprindere in 2014 pana in trim.IV cand trece la impozit pe profit.
- In trim I pana la III: Venituri = 288465 lei
Cheltuieli =2814565 lei
Impozit pe venit 3%: 698 = 4418 8654 lei
- In tr. IV si implicit intocmirea declaratiei 101 :
Venituri de la inceput an = 367742 lei
Cheltuieli de la inceput an = 359783 lei
care nedeductibil =8654 lei (impozitul micro)
Profit impozabil = 16613 x16% = 2658 lei

Ei, aici m-am poticnit. Care sunt inregistrarile vis a vis de impozit profit care trebuiesc facute?
Care va fi suma pentru impozit pe profit anual (rd.48 in d101) ?
Care vor fi sumele in bilant in F20 la rd.65 si rd.66 ,inpozt profit, respectiv impozit venit?
Va rog ajutor!!!!!
Nu m-am facut inteleasa...
In 12.05.2015 incasez in plus fata de Z 200 lei (avans)
In 15.05.2015 incasez in minus fata de de Z (500 bon fiscal-200 avans in 12.05.2015 =300 Lei)......
Suntem o SC de optica . Clientii nostrii sunt persoane fizice, in marea majoritate. Vanzarea se face pe baza emiterii bonului fiscal cuprinzand c/v pentru rama si lentile, accesorii. Unele lentile necesita a fi comandate , pentru care intocmim bon de comanda si incasam un avans care se scade la vanzarea finala a marfii,cu bon fiscal, clientul platind diferenta. Ce document justificativ se poate intocmi la incasarea si returnarea avansului, tinand cont de faptul ca, casa de marcat nu admite operatiuni cu valori negative ( stornarea avansului)? Cu ce justific legal cand intra ANAFUL si-mi scoate Z ca eu am mai multi sau mai putini bani in sertar functie de avansurile incasate sau returnate?
Ex. In 12.05.2015 mi se comanda ochelarul in valoare totala de 500 lei.Am incasat avans 200 lei.
In 15.05.2015 livrez comanda , tai bon fiscal in valoare de 500 lei. Clientul imi achita diferenta de 300 lei.
Intra anaful , scoate Z casa marcat =500 lei.
Sertar = 300 lei.
Diferenta de avans incasat anterior zilei .... justificare cu ce document legal?Pe casa nu pot marca sume de stornare.
O societate comerciala, microintreprindere, vanzare ziare, care bine stiut castigul sau este doar din comisionul acordat, intrarea si vanzarea trebuie evidentiata ca orice marfa?
De ce intreb. Pentru ca daca vanzarea , care este la nivelul achizitiei, trecand prin contul 707 este supusa ipozitarii cu 3%. Inregistrarile contabile sunt aceleasi ca la vanzarile cu amanuntul?
Rog celui care este in cunostinta de cauza si-mi acorda un raspuns sa-mi prezinte o foarte succinta monografie contabila.
Va multumesc anticipat.