avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 602 soluții astăzi
Forum Activitate teodor-andrei

Activitate teodor-andrei

Buna ziua.

In formularul depus pe site-ul anaf am vazut sectiunile unde se indica bonificatia pentru plata integrala pana la 15 decembrie 2018.
Nu vad insa sa existe o sectiune sau vreo informatie pentru faptul ca am depus online aceasta declaratie, stiu ca tot se vorbea de asta..
Nu mai este de actualitate aceasta bonificatie de inca 5% sau daca mai este, trebuie calculata de mine...cum? Aplic 5% la valorile brute - fara alta bonificatie - pentru fiecare sectiune (impozit + cas + cass), similar cum este indicat acum in fisierul pdf pentru plata pana la sfarsitul anului?

Multumesc
Răspuns la discuția Retinere impozit la sursa
dar exista posibilitatea ca ei sa isi plateasca singuri aceste dari catre stat? Pot specifica in contractul de colaborare ca ei se obliga sa isi plateasca impozitul?
Răspuns la discuția Retinere impozit la sursa
Daca sunt angajati la alte firme, mai trebuie sa retinut cas si cass?

Si in ce sens e ilegal, pana la urma PFA plateste ca impozit o suma mult mai mare decat daca ar plati pentru fiecare colaborator in parte, deci statul nu este pagubit
Buna ziua,

Va rog sa-mi spuneti daca in urmatoarea situatie mai este necesar sa fie oprit impozitul la sursa.

PFA X primeste bani de la firma Y pentru prestari servicii. Prestarea serviciilor se face de catre detinatorul PFA X (pe baza de contract prestari servicii) + alti colaboratori intre care NU exista contracte de colaborare, ci prestarea serviciilor se face la mica intelegere, fiind vorba de colaborari temporare.

PFA trece sumele primite de la firma Y la incasari dar NU trece nimic la cheltuieli, ceea ce inseamna ca va plati impozitul mai mare decat daca si-ar deconta cheltuielile.

In aceasta situatie:
1. Se poate vorbi de retinere la sursa cat timp nu exista contracte de colaborare intre PFA X si diversi colaboratori (persoane fizice)?
2. Faptul ca nu se deconteaza sumele platite colaboratorilor ci sunt incluse in impozitul PFA, ar putea insemna ca se plateste impozitul si pentru colaboratori, deci nu ar face o ilegalitate?
3. Daca se stabileste prin contracte de colaborare intre PFA si colaboratori ca acestia sa isi plateasca singuri impozitul, este ok?

Multumesc
Multumesc

Imi poate raspunde cineva, va rog, legat de termopane? Nu stiu care este valoarea minima pentru care cheltuiala se trece in RJIP si poate fi dedusa integral. Iar daca se trece ca obiect de inventar, in cate luni va fi dedusa cheltuiala?
Va multumesc pentru raspunsuri.

Mi-am pus la dispozitie intreg apartamentul personal pentru PFA, aici este declarat sediul si folosesc tot spatiul disponibil. In acest caz, s-ar putea deduce cheltuiala cu termopanul?
Buna seara,

Am cautat in forum diverse informatii, nu am reusit sa imi raspund chiar la toate informatiile necesare. Ce m-ar interesa sa aflu:

1. PFA in sistem real. Paginile din RJIP se completeaza cate o luna/pagina, se bareaza randurile ramase necompletate pe pagina apoi la finalul paginii se scrie suma reportata apoi se trece pe pagina urmatoare pentru a doua luna s.a.m.d.?

2. Intru in al doilea an financiar, trebuie sa completez si depun vreun document, de ex formularul 220 cu incasarile/cheltuielile din anul precedent?

3. Cheltuielile cu pensia de stat si asigurarile de sanatate sunt deductibile, le pot trece la cheltuieli?

4. Platile facute din contul personal in interesul PFA (cheltuieli de infiintare, plata utilitati pana la primele incasari in contul PFA) sunt deductibile?

5. Am incasat mai mult decat am preconizat, cand voi plati diferenta de impozit?

6. Am pus tamplarile PVC la locatia unde imi desfasor activitatea, se poate deduce la fel ca orice cheltuiala? Suma platita este de 2682 lei, o pot deduce integral? Daca nu, stiti cumva care este valoarea lunara care poate fi dedusa (nu am reusit sa gasesc nicaieri un mod de calcul)?

Multumesc
Fara sa vreau sa va contrazic, dar sunteti sigur 100%?
pe net gasesc informatia:
"Astfel,
> pentru PFA infiintat la Registrul Comertului (care are cod unic de inregistrare)
- 070 nu se depune la inceputul activitatii, daca nu sint modificari fata de datele declarate initial la ONRC, deorece inregistrarea fiscala la administratia financiara s-a facut automat;"

eu am infiintat PFA la Registru, sediul ala de la Piata Muncii. Nu am facut vreo modificare fata de datele declarate
Buna seara,

Am un PFA din aprilie 2013 in sistem real. Nu am angajati. Vorbeam azi cu cineva care imi spune ca ar fi trebuit sa depun formularul 010 la momentul cand am infiintat PFA si apoi lunar sa depun formularul 112.

Chiar trebuie sa fac asta? Din ce am citit pe net in speranta unui raspuns rapid, formularul 010 se trimite direct la ANAF odata ce este inregistrat PFA, iar formularul 112 se depune doar daca am angajati.Mai mult, mi se spune ca as putea fi penalizat pentru nedepunerea acestor formulare...

Discutia a pornit de la faptul ca medicul de familie spune ca nu ma regaseste ca si platitor de asigurari sociale, desi eu platesc trimestrial aceste asigurari la administratia financiara, impreuna cu impozitul si pensia.

Multumesc
Scuze pentru confuzie

Platile catre persoanele fizice sunt facute de mine ca PFA pe baza unor contracte semnate intre mine si detinatorul site-ului (persoana fizica). In contract scrie doar ca eu ma oblig sa le trimit suma in contul indicat, dupa retinerea comisionului.

As putea pune o clauza in care sa le spun ca trebuie sa isi plateasca singuri impozitele datorate catre stat? Ma gandesc de exemplu la Google Adsense, unde daca eu (ca persoana fizica in acest caz, nu ca firma) castig bani prin reclame pe care le afisez pe site-ul meu, nu Google imi plateste impozitele, ci eu sunt cel care trebuie sa declar aceste venituri suplimentare si sa fiu impozitat pentru ele.