avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 710 soluții astăzi
Forum Activitate AncaUrda

Activitate AncaUrda

Multumesc,
Este OK daca s-a organizat evidenta primara la punctele de lucru, iar registrul de casa cu documentele primare aferente, NIR-urile si facturile in baza carora s-au intocmit se transmit zilnic ( a doua zi) pentru verificare si prelucrare la sediul social? In sensul ca, la uncontrol inopinat efectuat de Garda, la punctul de lucru vor fi doar evidetele electronice ale operatiunilor zilnice, documentele primare fiind deja transmise, de a doua zi catre sediul social (sau firma de contabilitate)
Trebuiesc organizate si jurnale de vanzari/ de cumparari pe punctele de lucru?
O societate comerciala care are mai multe puncte de lucru: un magazin, un restaurant si o balta de pescuit, ce evidente contabile trebuie sa tina la fiecare punct de lucru?
Contabilitatea este externalizata catre o firma de contabilitate.
Factura centralizatoare - o denumire generica, rezultata din faptul ca bunurile inscrise in ea sunt foarte numeroase, si in cazul efectuarii transportului, ar fi necesitat mai multe mijloace de transport.
Dispozitie de livrare - este documentul pe care l-ar putea face A catre B, ib baza solitarilor de materiale ale subantreprenorului B. Este un document c financir-cotabil, publicat in Nomenclatorul de documente comune ...
Am urmatoarea situatie: doi subantreprenori: A si B, firme diferite, lucreaza la acelasi obiectiv, pe acelasi santier. Subatreprenorul A se aprovizioneaza cu materiale de la furnizorul C, care i le aduce direct pe santier
.A, factureaza lui B o parte din aceste materiale, la sfarsitul lunii, o factura mare, cu multe materiale, centralizatoare.
Pe relatia dintre subantreprenorul A si B, materialele facturate nu s-au deplasat deloc, nu au fost transportate, ele fiind deja la locatia de consum; transportul a fost efectuat de furnizorul C, de materiale.
In situatia in care factura emisa de subantreprenorul A este o factura centralizoatere, ce documente trebuie sa stea la baza intormirii ei?
In acest caz particular, tinand cont de faptul ca materialele nu se deplaseaza efectiv de la A la B, dispozitia de livrare poate sta la baza intocmirii facturii?
Răspuns la discuția Casa de marcat
Este vorba de o societate comerciala
Discuție Casa de marcat
Este necesara utilizarea casei de marcat pentru activitatea de inchiriere schela catre o persona fizica? Mentionez faptul ca societatea are u singur contract cu un singur client persoana fizica de acest fel. Vor fi cca 7 facturi emise lunar inbaza acestui contract.
Poate intra la vreo exceptie de utilizare a casei de marcat, si daca da, la care?
O societate comerciala poate acorda avansuri de trezorerie pentru plata diversilor furnizori catre persoane care nu sunt salariatii sai si nici asociati/ administratori, ci sunt terti?
Daca da, in ce conditii legale, ce formalitati trebuiesc indeplinite?
De genul: imputerniciri, precizari in regulamentul intern, in manualul de politici si proceduri, etc.
O firma de constructii inchiriaza schela , pe o perioada limitata de timp , catre o persoana fizica. Vor fi cateva facturi - in jur de 6 - 7, iar operatiunile cu persoane fizice ale firmei de constructii sunt absolut accidentale.
Trebuie casa de marcat pentru acest tip de servicii, sau ele se pot incadra la exceptiile din OUG 28/ 1999, art.2, lit l), sau lit.o), respectiv servicii de reparatie si intretinere a bunurilor efectuate la domiciliul clientului; si lucrari de constructii, reparatii, amenajari si intretineri locuinte
Care este documentul corect in baza caruia se poate face trensferul de bani intre casele diferitelor puncte de lucru ale unei societati: chitanta, dispozitia de incasare/ de plata sau nota de transfer (care este un document introdus de Saga)?
Am o sicietate care are trei puncte de lucru, fiecare cu registre de casa separate. Punctele de lucru transmit banii din incasari catre casieria centrala.
Pe ce document justificativ se face acest transfer?
Va rog sa ma ajutati, am un control de Garda.
O unitate de alimentatie publica - restaurant - acorda o masa calda salariatilor sai.
Cum se evalueaza, in vederea impozitarii aceasta masa calda (avantaj in natura).
Se datoreaza contributii sociale la acest tip de avantaje?
Ma puteti ajuta cu o monografie contabila si cu intreg tratamentul fiscal al acestora:
- impozit pe salarii, contributii sociale, tva (la valoarea de intrare a alimentelor)?