avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 390 soluții astăzi
Forum Activitate EnikoMolnar

Activitate EnikoMolnar

Banii au fost returnați in cont automat. Daca iban-ul nu corespunde CUI, trezoreria respinge plata in câteva zile.

Mulțumesc!

Ioan Petru Butariu a scris:

Banii au ajuns la societatea al carui CUI a fost trecut in OP. Puteti depune o cerere de îndreptare a erorilor din documentele de plată cf Ordinului nr. 164/2017 .

Buna ziua!

am efectuat o plată către trezorerie și din păcate am greșit CUI-ul. Se va accepta plata? Plata din cont s-a procesat. Se poate afla, și daca da, în cât timp aflu dacă trezoreria mi-a acceptat plata?
În caz contrar în cât timp se returnează banii? Se returnează automat sau trebuie sa depun cerere?

Multumesc!
polita e valabila si in momentul de fata, a intrat in vigoare in data de 19 septembrie. am vrut sa anulez polita, asta insa nu merge, din nu stiu ce motive, banii si nervii nu mi-i mai recuperez. intrebarea mea este daca are dreptul un asigurator sa solicite astfel de documente confidentiale cum ar fi contractul de ipoteca. ce relevanta are pentru a face un amarat de act aditional la polita?
avand un imobil achizitionat prin programul Prima Casa, banca imi cere in fiecare an sa prezint polita PAD. Anul acesta, aceasta polita s-a emis cu mentiuni gresite, mentionand alta banca ca fiind beneficiarul eventualelor despagubiri in caz de calamitate naturala (formula "se cesioneaza in favoarea bancii X") Trebuie mentionat faptul ca banca trecuta in polita a fost cumparata de banca la care a ajuns contractul meu de prima casa. Banca nu imi poate accepta polita, asa ca m-au rugat sa modific polita sau sa fac un act aditional la ea. Toate bune si frumoase, numai ca cei de la POOL-UL DE ASIGURARE ÎMPOTRIVA DEZASTRELOR NATURALE S.A. sunt niste incompetenti si nu vor sau nu sunt in stare sa modifice o polita. Pana acum mi-au cerut actul de identitate, contractul de cumparare (unde este trecut negru pe alb ca imobilul este achizitionat prin credit imobiliar de la banca x), mi-au cerut contractul cu noua banca care nu exista atata timp cat banca noua a preluat tot pachetul de credite de la vechea banca iar conditiile contractuale au ramas neschimbate asa ca de la noua banca am obtinut inclusiv contractul de fuziune (cumparare) dintre cele doua banci. Dupa mai bine de o saptamana de asteptari, azi ma trezesc ca mi se cere si contractul meu de ipoteca imobiliara cu banca anterioara. Mie mi se pare ca este un abuz si mi s-a umplut paharul. Are dreptul PAID sa imi ceara orice document vrea? Mi se pare abuziv inclusiv faptul ca mi-au cerut celelalte documente.
Daca eu vreau sa cesionez eventualele despagubiri de pe urma unei calamitati naturale bunicii mele, spre exemplu, are PAID autoritatea de a imi restrictiona posibilitatea de a-mi modifica mentiunea atata timp cat exista o polita de asigurare obligatorie valida si platita pentru imobil?

Multumesc!
Buna ziua,

am o nelamurire cu privire la plata impozitului pe cladiri.
Am un SRL infiintat in propria locuinta iar in contractul de comodat s-a specificat ca locuinta este sediu profesional (fara delimitarea spatiului), adica desfasor activitati economice. Nu deduc cheltuielile pe firma iar la plata impozitului, nestiind ca in contractul meu de comodat scrie sediu profesional si nu social, am declarat ca „la adresa poștală a clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal al unui operator economic, dar nu se desfășoara nicio activitate economică”.
Se face vreo distinctie intre sediu profesional si sediu social la plata impozitului atat timp cat nu-mi deduc cheltuielile cu utilitatile?

Multumesc frumos!
Buna! Daca inchei un contract cu Parchetul in cat timp dupa terminarea lucrarii se plateste? Sau se ia in considerare strict scadenta trecuta pe factura?

Multumesc!
Buna ziua!

In iulie acestui an mi-am depus actele la Ministerul Justitiei pentru a deveni traducator autorizat. Din pacate si din neatentie taxa judiciara de timbru am platit-o intr-un cont gresit la bugetul local al municipiului si nu al comunei unde locuiesc. (3 limbi straine*300 lei, vezi [ link extern ] ).
Aici la punctul 8. se face referire la OUG 80/2013 art. 22 lit. b.).

Desigur, am vizat chitantele la judecatorie si am depus o cerere de restituirea sumei de 900 lei la primaria municipiului, la taxe si impozite. Cererea mea a fost inregistrata la ei.

Ca si raspuns prin posta dupa o luna am primit ca nu exista cadru legal pentru restituirea sumelor provenite din taxe judiciare de timbru facandu-se referire la OUG 80/2013 art. 45. - (7) Procedura de restituire a sumelor achitate cu titlu de taxe judiciare de timbru se aproba prin ordin comun al viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, si al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice.

Stiti cumva daca s-a decis asupra restituirii de acest gen? Unde as putea cauta? Din iulie 2013 a trecut totusi aproape o jumatate de an. Asta inseamna ca nimeni in tara asta nu a primit nici un leu inapoi din astfel de taxe.

Multumesc!
Multumesc frumos! Dupa inregistrarea la Finante mai trebuie sa fac ceva sa devin PFA? Numai stampila?
Buna ziua! Acum am primit si eu autorizatia de traducator. Pe foaia atasata autorizatiei scrie si de faptul ca trebuie sa prezint si specimenul de semnatura la tribunal. Acesta nu este necesar doar la Reg. Com.?
Buna ziua! Exact acelasi lucru mi s-a intamplat si mie: am platit taxele in Sibiu pe cand trebuia sa platesc in contul bugetului local din comuna unde locuiesc. Chitantele nu se anuleaza, trebuie mers la judecatorie pentru un aviz cum ca suma nu a fost folosita. Acolo te plimba dintr-o sala intr-alta, nimeni nu stie ce trebuie sa faca pana cand nu ii iei mai tare (eu am pierdut vreo 3 ceasuri pe acolo plimbandu-ma :(). Intr-un final trebuie depusa o cerere la care se ataseaza chitantele. Chitantele vor fi stampilate si semnate de grefierul-sef, cel putin asa este in Sibiu. Dupa aceasta plimbareala m-am dus la primaria din Sibiu, la taxe si impozite unde am depus o cerere de restituirea sumei de 900 lei (eu am platit pentru 3 limbi). Si acum urmeaza surpriza: banii nu pot fi restituiti pentru ca nu exista cadru legal de restituire:

Art. 45. - (7) Procedura de restituire a sumelor achitate cu titlu de taxe judiciare de timbru se aproba prin ordin comun al viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, si al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice.

Iar acest lucru nu s-a intamplat pana acum! Spuneti-mi cum se poate asa ceva? In cazul in care inca nu s-a decis asupra procedurii de restituire nu ar trebui sa se procedeze dupa cum prevede legea premergatoare ordonantei? Ma gandesc la cati oameni asteapta sa-si primeasca banii proveniti din fel si fel de taxe de timbru judiciar inapoi din iulie. Chiar nu se poate face ceva?