avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 698 soluții astăzi
Forum Activitate narciisa

Activitate narciisa

Multumesc pentru raspuns.
Ca sa concluzionez povestea cu aruncarea mancarii pe geam pt pisisci, am cautat pe internet si am gasit Ordonanta nr. 21 din 30 ianuarie 2002 privind gospodarirea localitatilor urbane si rurale, adoptata de Guvernul Romaniei, in care sectiunea 2 – Obligatiile cetatenilor, cu articolul urmator care precizeaza:
Art. 10. - In aplicarea prevederilor prezentei ordonante cetatenilor le revin urmatoarele obligatii:
a) intretinerea si curatenia locuintelor pe care le detin in proprietate sau cu chirie, a anexelor gospodaresti, a curtilor si imprejmuirilor acestora;
b) curatarea fatadelor locuintelor si a altor constructii amplasate la frontul strazii, tencuirea si zugravirea periodica a acestora, potrivit masurilor stabilite de consiliile locale;
c) finalizarea constructiilor incepute, pe baza autorizatiilor eliberate de primari, in conditiile si in termenele stabilite de acestea;
d) repararea si intretinerea instalatiilor aferente imobilelor;
e) menţinerea curateniei pe trotuare, pe partea carosabila a strazii sau a drumului, pe portiunea din dreptul gospodariei si a locurilor de parcare pe care le folosesc;
f) indepartarea zapezii si a ghetii de pe trotuarele din dreptul imobilelor in care locuiesc sau pe care le folosesc in alte scopuri;
g) pastrarea curateniei pe arterele de circulatie, in piete, targuri si oboare, in parcuri, locuri de joaca pentru copii si in alte locuri publice;
h) respectarea masurilor stabilite de consiliile locale si judetene pentru asigurarea igienei publice si a curateniei in localitati;
i) depozitarea reziduurilor menajere si a gunoaielor numai in locurile special amenajate de autoritatile administratiei publice locale;
j) curatarea mijloacelor de transport la intrarea acestora pe drumurile publice.

Punctul e) se refera exact la situatia descrisa de mine. Am trimis un material scris catre locatarii respectivi, le-am scris si de Garda de Mediu/Politia locala.....si ce credeti....tot eu am fost facuta "nesimtita" (iertati-ma ca folosesc acest cuvant, dar chiar asa mi s-a spus) ca am indraznit sa atentionez ca ceea ce se intampla nu este normal si civilizat. Daca eu in calitate de presedinte am ajuns sa fiu jignita pt ca ma lupt pt un bloc si o alee mai curate....atunci ce sa mai zic de "gunoaiele intre gunoaie"...probabil devin niste "modele" demne de urmat!
Răspuns la discuția Administratora a trecut la santaj
Aveti perfecta dreptate, dle/dna ceau. In calitate de presedinte al unei asociatii va confirm ca nu se poate plati munca de administrator/presedinte la adevarata ei valoare, daca acei oameni chiar se ocupa si le pasa.Am preluat o asociatie care functiona "dupa ureche" si in mai putin de 2 ani am reusit sa o aduc in legalitate si inca mai sunt lucruri de facut.Am muncit aproape ca un angajat cu norma intreaga, platit simbolic evident si rezultatul:nu intereseaza pe nimeni, unii isi bat joc in continuare si bineinteles presedintele e de vina pt orice.
Buna seara,

Intampin o problema cu doi locatari din bloc.In fiecare zi arunca mancare pe geam pt pisicile din fata blocului (gaturi de pui, oase, sunca,etc),pt ca este "greu" sa coboare 2 sau 4 etaje si sa le puna mancarea in casolete, in spatiul special amenajat pt ele. Un vecin a reclamat (pe buna dreptate) ca in vara acesta cand era foarte cald afara, toate resturile pe care animalele nu le mancau, se umpleau de muste, iar mizeria era foarte deranjanta.Intr-o zi a gasit pe parbrizul masinii sale o bucata de carne.Fetita dansului si alti copii se joaca in fata blocului printre mizeriile respective, riscand sa se imbolnaveasca. Cele doua vecine care fac acest gest au fost rugate in nenumarate randuri sa inceteze. In calitate de presedinte al asociatiei, am stat de vorba cu ele, le-am rugat sa nu mai faca, am pus anunturi pe toate usile blocului si nimic.

Ma gandesc sa intrunesc Comitetul Executiv si sa discutam aceasta situatie. Va rog sa imi spuneti daca in Comitet se pot propune contraventii pt cei care nu respecta curatenia din fata blocului?Care ar fi calea legala sa putem opri acesta situatie?Nu as vrea sa apelez la Politie, dar se pare ca nu am incotro.

Multumesc frumos,
Multumesc frumos pentru raspuns.

Narcisa
Buna seara,

Am rugamintea sa ma ajutati cu un raspuns in urmatoarea situatie.

In blocul nostru exista doua tronsoane la subsol, pe fiecare tronson este cate o spalatorie care deserveste doua scari. Intrucat, de ani de zile, caloriferele de la aceste spalatorii sunt nefunctionale, posibil ruginite, s-a discutat in Ad. Gen. sa le scoatem definitiv. Spalatoriile sunt mici ca dimensiune, nu locuieste nimeni acolo, doar femeia de servici ia apa pentru curatenie si rar cate un vecin mai spala ceva. Asa incat nu se justifica incalzirea spatiilor respective. In plus, doar deasupra spalatoriilor, adica la parter, exista cate un apartament, in rest, in stanga e casa scarii, iar in dreapta e uscatoria, in care la fel, rareori intra cineva.

In acest caz, va rog sa imi spuneti, care ar fi procedura de urmat, din punct de vedere legal, pentru a demonta cele doua calorifere?De asemenea, pot fi aceste calorifere valorificate la fier vechi, ele facand parte din proprietatea comuna, si in ce conditii?Ne gandeam ca banii obtinuti pe ele sa intre in fondul de reparatii al scarilor respective sau sa fie folositi pentru cumpararea de materiale necesare zugravirii spalatoriilor.

Multumesc foarte mult,
Multumesc frumos pentru raspuns.
Am citit discutia deschisa astazi pe acest subiect, de care spuneati, dar nu imi raspunde complet la situatia expusa de mine.Inteleg ca administratorul si femeia de servici au riscuri, dar presedintele si cenzorul?Daca exista logat un inspector SSM, il rog frumos sa ma ajute cu un raspuns. Am retinut si ideea cu serviciul extern si multumesc pentru raspuns ynocentta.

Pe de alta parte, ce facem cu medicina muncii?Sunt obligati toti cei patru:administrator, femeie de servici, cenzor si presedinte sa mearga la medicina muncii?Se supune asociatia aceleiasi proceduri pe care o initiaza un angajator obisnuit - srl, sa, etc - si anume, dosar medical, cu fisa de aptitudini,etc?
Multumesc
Buna seara,

Am rugamintea sa imi comunicati daca si la nivelul unei asociatii de proprietari este necesar sa fie indeplinite formalitatile pentru medicina muncii, sanatatea si securitatea in munca si PSI.
Asociatia noastra este compusa din 4 angajati:
- administrator - cu CIM cu timp partial (lucreaza la biroul de acasa, pe calculator, supervizeaza lucrarile care se fac in subsol, atunci cand este cazul)
- femeie de servici - urmeaza sa i se intocmeasca CIM cu timp partial (ea utilizeaza zilnic apa din spalatoriile de la subsol, pe acolo sunt si conducte)
- presedinte - cu contract de mandat (utilizeaza calculatorul de acasa)
- cenzor - cu contract de mandat (care este pensionar, nu lucreaza pe calculator pt ca nu se pricepe, nu umbla pe la subsol, este vecin cu noi in bloc, teoretic nu ar avea nici un risc).
Va rog frumos sa ne explicati ce riscuri are fiecare functie din asociatia noastra si ce trebuie sa facem din punct de vedere legal.

Multumesc frumos,
Răspuns la discuția Instalare lumina in boxe
Va multumesc pentru raspuns. As dori sa adaug faptul ca desi poate autoritatile nu aproba realizarea acestor spatii, in practica foarte putine blocuri respecta acest lucru. Blocul in cauza are boxe amenajate de ani de zile, pentru ca fiecare locatar si-a revendicat un spatiu considerand ca are acest drept. Ce ar fi de facut in aceasta situatie?Sa desfintam toate boxele si becurile din ele?Nu se pune problema de prize, ci doar de un bec care sa lumineze accesul in boxa.
Buna seara,

Am o nelamurire referitoare la modalitatea de calcul a penalizarilor si pentru asta va expun un exemplu.
Locatarul X plateste in 30.06 suma de 400 lei reprezentand restanta lunii martie
Pentru luna martie : data afisarii listei de intretinere :24.04
data scadenta: 02.05
din 02.05 pana in 31.05 sunt 30 de zile in care X este restant fara penalizari
din 01.06 pana in 30.06 are 30 de zile intarziere, care devin penalizabile (0.2% pentru fiecare zi de intarziere, respectiv 0.002*30*400 = 24 lei)
Administratorul sustine ca nu trebuie calculate penalizari intrucat luna martie o inchide din punct de vedere contabil la 31.05, iar daca pana atunci locatarul X nu a achitat restanta, nu ii mai calculeaza penalizari, indiferent cand achita el.

Acelasi administrator calculeaza penalizari unui alt locatar Y care achita restanta lunii martie in valoare de 260.81 lei in 27.06.Locatarul avand intarziere de 27 de zile, ii percepe 14.51 lei (!?).

Va rog frumos sa imi explicati si mie daca rationamentul administratorului este corect si legal, daca modul de calcul este cel de mai sus, intrucat mie mi se pare dubios.

Multumesc frumos si o seara buna,