avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Activitate MAYA2

Activitate MAYA2

Răspuns la discuția Zgomot capac canalizare
Si eu am avut un caz similar in fata geamurilor mele, capac de canalizare. Am depus cerere scrisa pe site ul Apa Nova, cu foto atasata cu canalul in cauza si au venit f prompt si l-au izolat cu o garnitura speciala de cauciuc. Sesizarile relefonice nu prea dau rezultate.
Răspuns la discuția Reziliere contract Telekom
Multumesc de raspuns, gi-janez.
Conform unei modificari recent aduse in legislatia comerciala, abonamentele NU se mai platesc in avans. Asta a fost pana acum cativa ani. Ce caut eu ca raspuns, este daca a intervenit vreo modificare in legislatia comerciala care da dreptul unui furnizor de servicii telefonie sa pretinda preaviz de 30 zile (si ca atare, perioada facturata) in cazul unui titular de abonament decedat. Tot de la Telekom stiu ca pana acum cativa ani abonamentul se suspenda cu data decesului, nu era nevoie de preaviz. Schimbarea esre recent intervenita, Telekon servicii fixe a fost preluat acum de Orange.
Răspuns la discuția Reziliere contract Telekom
Hei, adriandimitriu,

dpdv legal, exista o diferenta majora intre notificare de incetare contract si cerere de reziliere?
Sunt fix in aceasi situatie, am notificat in scris incetarea unui contract de telefonie fixa Orange (preluat de la Telekom, nu exista contract scris pt a-l studia, contractul are o vechime de >40 ani), am primit numar de inregistrare, dar furnizorul Orange m-a anuntat ca va factura inca 30zile in plus serviciile, de la data inregistrarii notificarii, acesta fiind preavizul contractual, spun ei.
Am incercat sa invoc diferenta intre notificare motiv deces vs reziliere la cerere titular, dar nu vor sa tine cont, ei asimileaza ambele situatii unei rezilieri cu preaviz de 30 zile.
Este legal in dreptul comercial aceasta situatie, sa prestezi + facturezi un serviciu inutil unui decedat? Chiar daca ar exista un contract in acest sens (varianta scrisa lipseste) nu este o clauza abuziva?

Multumesc
Multumesc Geko, am rezolvat. Nu tine de browser, am incercat cu mai multe, idem, ci de numarul de caractere maxim acceptate (am redus textul, m-a ajutat intuitia ta expusa mai sus). Din pacate, nu primesti notificari tipice unui text care depaseste numarul de caractere ca sa intelegi de la inceput cauza, postezi si iar postezi si nu intelegi de ce nu apare postarea.
@lag lag

Multumesc de explicatii, am reusit, se pare ca era problema legata de numar de caractere maxim acceptate. Intuiesc asta, cand am scurtat textul, mi-a reusit postarea, bineinteles, tot de la + incercam si inainte, dar nu afisa o notificare tipica depasirii numarului de caractere, nimic.
Legalitate preaviz contract servicii- titular decedat.

Tatal meu a detinut un contract de telefonie fixa Telekom, preluat ulterior, in 2021, de Orange. Deci vorbim de un contract "istoric" (>40 ani vechime), in afara oricarei obligatii de perioada contractuala sau cu echipamente de predat.

Am trimis pe email catre Orange, actualul furnizor, copie dupa certificatul de deces in data de 31.10.2022 si notificare de incetare imediata de contract. Am primit tot pe email nr de inregistare.

Intre timp, ei continua sa emita factura la adresa respectiva (casa nu mai este locuita, un vecin preia corespondenta) si pretind plata pentru inca 30 zile, ca perioada preaviz.

Din cate stiu, exista o diferenta intre notificarea de incetare contract pe motiv de deces si cererea de reziliere clasica, la solicitarea titularului contract, la care intervine acea perioada contractuala de maxim 30 zile/preaviz.

O angajata de la call centerul lor mi-a confirmat ca pana acum ceva ani, erau tratate diferit spetele, reziliere la cerere si incetarea contract pe motiv deces, cum stiam si eu, dar recent, chiar si pt decedati se mai factureaza o luna de servicii in plus, ca luna de preaviz!

Stie cineva daca legislatia actuala este de partea mea si daca au intervenit modificari in ultimii ani in legislatia comerciala in favoarea operatorului de telefonie? Nu detin contract scris pt verificare clauze, nu stiu daca exista, fiind vorba de un abonament istoric si multiple fuziuni intervenite (Romtelecom/Telekom/Orange), nu s-au facut contracte la fiecare schimbare furnizor, contractul neavand o adresa de email asociata pt primirea acestora. Si chiar daca ar fi astfel de clauze, nu sunt abuzive? Poti furniza servicii inutile unei persoane decedate, e moral si legal sa pui astfl de clauze? Cine le mai poate plati? Mentionez ca in cazul meu, succesiunea a fost deja incheiata, dar in cazul unui abonat fara mostenitori cine ar putea sa le platesca ulterior decesului titularului?


Multumesc de raspuns
Eu am avut un apartament pe credit achitat in avans, luat in 2007. Nu apare nicio chitanta/dovada in CVC. La achitarea in avans a creditului am facut procedura de ridicare a ipotecii (se plateste o taxa) si primesti o dovada a eliberarii de ipoteca. Contracul est ok cu acea dovada.

Rugaminte perso: nu reusesc sa postez un topic nou, desi an alte topicuri deschise in trecut.
Fiind un topic/discutie nou deschisa, cum ati procedat sa o creati? ati folosit tab-ul porticaliu PUNE O INTREBARE din stanga sus, sub iconul clopotel? Modereaza cineva subiectele nou deschise, deci apar cu intarziere sau au aparut rapid postarea? Multumesc pt indicatii.
Buna @Geko17
Intampin aceeasi problema ca tine, intentionez sa postez un topic nou in sectiunea Drept Civil si desi in trecut am facut-o de mai multe ori cu succes, acum nu gasesc rubrica care sa conduca la postarea topicului nou acea suctiune.

A aparut un buton -care pare nou- in coltul stanga sus, "Pune o intrebare", sub iconul clopotel de alerte, Acolo este locul din care poti deschide topic nou? Nu pare calea cea buna de a-l directiona spre o sectiune anume, Nu cred ca asta foloseam in trecut, odata postat mesajul, nu apare nimic si nici nu primesc mesaj de respingere moderatori.
Am putut comenta la alte sectiuni, doar deschidere topic nou creeaza probleme

Multumesc celor care ma pot ajuta, ar fi trebuit sa fie intuitiv, dar vad ca si altii bajbaie.

Din cate stiu, sa confirme si altcineva:
Prescrierea datoriilor este reglementata de Codul de Procedura Civila, atunci cand este vorba de alte datorii decat cele fiscale.

Codul de procedura Civila stabileste, la articolul 405, alin. 1, ca termenul de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita in materie civila sau comerciala, atunci cand este vorba de o obligatie baneasca, este de 3 ani.
Deci, acea datorie trebuie prescrisa dupa primii 3 ani de la inregistrarea ei, dvs spuneti ca deja au trecut 10 ani, ati mai verificat daca figureaza undeva sau de teama a continuat sa si primeasca drepturile banesti "in mana" ?
Incetare contract telefonie - deces titular- cu sau fara preaviz? readuc acest subiect in discutie

Buna ziua,

Tatal meu a detinut un contract de telefonie (post fix) Telekom, preluat ulterior in 2021 de Orange. Deci vorbim de un contract "istoric", fara obligatii de perioada contractuala sau echipamente de predat.

Am trimis catre Orange, actualul operator, copie dupa certificatul de deces in data de 31.10.2022, pe email, si notificare de incetare imediata de contract. Am primit tot pe email nr de inregistare.
Intre timp, ei continua sa emita factura la adresa respectiva (casa nu mai este locuita, un vecin ia corespondenta) si pretind plata pentru inca 30 zile, ca perioada preaviz.

Din cate stiu, exista o diferenta intre notificarea de incetare contract pe motiv de deces si cererea de reziliere obisnuita, la care intervine acea perioada de 30 zile. O angajata de la call centerul lor mi-a confirmat ca pana acum ceva ani, erau tratate diferit, cum stiam si eu, dar recent, si pt decedati se mai factureaza o luna de servicii in plus, ca perioada preaviz!
Stie cineva daca legislatia actuala este de partea mea si daca au intervenit modificari in ultimii ani in legislatia comerciala in favoarea operatorului de telefonie, care ii dau dreptul sa pretinda preaviz in cazul unui decedat?

As vrea sa ignor aceasta ultima factura, este un abuz logic sa facturezi un serviciu pt un decedat.
Mentionez ca succesiunea a fost deja finalizata. Exista vreun risc pentru mostenitori de urmarire pentru recupararea sumei abuziv facturate (aprox 50 lei) daca succesiunea este deja incheiata? Mai ales in conditiile in care urmare a preluarii recente intre 2 operatori de telefonie, nu avem un contract scris cu actualul Orange in care sa apara asta stipulat clar.

Multumesc