avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 560 soluții astăzi
Forum Activitate edelweiss67

Activitate edelweiss67

Fiul meu are 11 ani si grad grav de handicap. Autism, retard grav, epilepsie si deficit locomotor. Ma intereseaza posibilitatea achizitionarii unui autoturism, facilitatile si scutirile pentru acesta. Va rog sa ma ghidati catre legea respectiva si daca nu cer prea mult, pasii pe care ii am de facut.
Multumesc.
Discuție Retrocedare
La momentul actual ma gasesc in neplacuta situatie de a va cere sprijin si sfaturi in rezolvarea unei situatii deosebite. Atat parintii mei, cat si ai sotului au detinut case ce au fost demolate inainte de '89. Ulterior au depus documentatiile necesare pentru despagubirile aferente imobilelor respective. Problema este ca rezolvarea dosarelor a ramas la nivelul primirii unor dispozitii prin care "se propune acordarea de despagubiri in conditiile prevederilor speciale".... cu "inaintarea dosarului catre Secretariatul Comisiei Centralecf. art. 16 alin. 2 din Titlul VII al Legii nr. 247/2005".
De la data respectiva si pana in prezent nu au mai primit nici-o instiintare sau orice alta forma de aducere la cunostinta a demersurilor acestor dosare.
Va rog, in cel mai uman mod posibil, sa ma ajutati sa INCERC macar recuperarea acestor fonduri. Datorita situatiei existente la momentul actual in familia noastra (baietelul meu are grave probleme de sanatate - autism retard grav, epilepsie, deficit motor) acesti banuti ar veni in ajutorul recuperarii lui. Parintii nostri nu au alta posibilitate de a ne sustine.
In plus, ambii parinti paterni au incetat din viata anul trecut.
Va rog mult de tot, daca exista o sansa cat de mica, am nevoie imensa de ajutorul dvs.
Va multumesc.
Răspuns la discuția Drepturi pentru copil cu handicap
In Braila.
Astazi am mers si am depus acetel necesare in trei locatii: CJ, Primarie si DGASPC.
Uimirea mea a fost si mai mare cand mi s-a spus ca nu au luat cunostinta de HG 904 / 2014. Este oare posibil?
Mai jos redau continutul cererii. Sper sa se finalizeze pozitiv.


Catre,
……………………………………………………………………………,


Subsemnatul/subsemnata ………………..…..……….………… domiciliat(a) în localitatea ………………….………, str. ……………………………., nr. …….., bl…….., sc. ….., ap….….., jud. ………………..……, in calitate de parinte a minorului …………….. …….……………., diagnosticat cu ………………………………………………………………………………………., vă solicit analizarea situaţiei acestuia şi întocmirea actelor necesare pentru a putea beneficia de alocaţia zilnică de hrană pentru întreaga perioadă a anului şcolar in curs, precum si contravaloarea “rechizitelor scolare, a cazarmamentului, a îmbrăcămintei si a încăltămintei” potrivit legislatiei in vigoare.
Minorul ……………………………………………………..…. este înscris in clasa ……. de la Şcoala …………….…………...……. si este elev cu CES scolarizat in invatamant …………………………………….. grupa de varsta ………..… ani.
Cuantumul alocatiei zilnice de hrana este de …………… lei / zi, iar valoarea drepturilor pentru rechizitele scolare, a cazarmamentului, a îmbrăcămintei si a încăltămintei este de ……… lei/an, conform Anexei de la Hotărârea nr. 904/2014, publicata in M.O. 763/2014.
Potrivit ORDIN Nr. 5574 din 7 octombrie 2011, cap. V, art. 26 (1): Copiii/Elevii/Tinerii cu CES, integrati în unitătile de învătământ de masă, beneficiază de asistentă socială constând în asigurarea alocatiei zilnice de hrană, a rechizitelor scolare, a cazarmamentului, a îmbrăcămintei si a încăltămintei în cuantum egal cu cel asigurat copiilor aflati în sistemul de protectie a copilului, precum si de găzduire gratuită în internatele sau centrele de asistare pentru copiii cu CES din cadrul directiilor generale judetene/a municipiului Bucuresti de asistentă socială si protectia copilului.
(2) Drepturile prevăzute la alin. (1) vor fi asigurate din bugetele locale ale unitătilor administrativ-teritoriale de care apartin unitătile de învătământ la care sunt înscrisi copiii/elevii.
La prezenta cerere ataşez :
- copie dupa orientare scolara, care atesta ca este copil/elev cu CES;
- copie după diagnostic de la medicul specialist;
- copie după raportul psihologic;
- adeverinţă de la unitatea de învăţământ frecventată de copil;
- copiile actelor de identitate ale copilului şi părinţilor.

De asemenea solicit ca raspunsul acestei cereri sa il primesc in scris in termenul legal.
În speranţa unei rezolvări pozitive a cererii mele, vă mulţumesc anticipat.

Data Semnatura
............................... ......................................
Dupa incetarea din viata a socrului meu care beneficia de scutire de plata a energiei electrice cf. HG 1461 / 2003, soacra mea primeste pensie de urmas.
Intrebare:
Beneficiaza la randul ei de aceasta scutire?
Răspuns la discuția Drepturi pentru copil cu handicap
certificatul pt grad de handicap il avem deja....iar de apararea drepturilor :(.... pe plan local nu am nici-o sansa
In masura in care se poate va rog din suflet.... spuneti-mi de ce drepturi beneficiaza un copil de 11 ani cu autism infantil, retrad grav si epilepsie, inscris in invatamantul special la domiciliu.
Alocatie de hrana?
Valoarea drepturilor pentru rechizitele scolare, a cazarmamentului, a îmbrăcămintei si a încăltămintei ?
Bursa sociala?
Bursa medicala?
In ultimele doua saptamani m-au napadit aceste notiuni de care nu aveam habar. La Braila nu ni se spune nimic. Purtati cu vorba si mintiti chiar daca avem drepturi.
Oameni buni..... cum este oare posibil ca un copil bolnav sau sanatos.... sa aiba niste drepturi si nimeni, dar nimeni sa nu-ti pomeneasca de ele?
Sfatuiti-ma va rog pentru demersurile necesare.
Poate la sfarsit de an scolar .... mai pot face INCA ceva pentru copilul meu.
Pentru terapie si medicatie nu ni se dau gratuitati, iar pentru cele pe care le-am avea prin lege, nu ni se spune sau nu ni se acorda.
Familia noastra are patru membri, iar singurul venit este al meu, cel de as. personal. Se mai adauga alocatia dubla si bugetul complementar. Sotul nu lucreaza, iar fiul cel mare este student si primeste bursa sociala.
Va multumesc.
Răspuns la discuția Alocatie de hrana
Multumesc pentru raspuns.
Daca pe adeverinta de la scoala scrie..... "S-a eliberat prezenta pentru a-i servi la Consiliul Judetean"..... e gresit?
Buna ziua
Am o mare rugaminte. Fiul meu are 11 ani, este inscris in invatamantul special la domiciliu (cls II-a) si as vrea sa depun cerere pentru alocatia de hrana si cuatumul alocat rechizitelor si imbracamintii. Unde trebuie depusa EXACT aceasta cerere.... Primarie sau Consiliul Judetean?
Acesta este modelul pe care ar trebui sa-l scriu....

CERERE

Către
Consiliul Judetean…………,

Subsemnata, …………………………………………………………….., domiciliată în localitatea …………, str. ……………………………….., nr…….. bl………., sc. ..,…. ap…….., jud. ………………., mama minorului …………….. ………………………………………………………………….., diagnosticat cu …………………………………………………………………………………………………………………. vă solicit analizarea situaţiei acestuia şi întocmirea actelor necesare pentru a beneficia de alocaţia zilnică de hrană pentru întreaga perioadă a anului şcolar, precum si contravaloarea “rechizitelor scolare, a cazarmamentului, a îmbrăcămintei si a încăltămintei” potrivit legislatiei in vigoare.
Minorul este înscris la Scoala……………………………………………………………………... clasa ……………. cu ………………………………………………………………………………………………………si se incadreaza in situatia ca este elev cu deficienta, scolarizat in invatatamant special , in grupa de varsta 7-14 ani.

Cuantumul alocatiei zilnice de hrana este de 16.60 ron/zi, iar valoarea drepturilor pentru rechizitele scolare, a cazarmamentului, a îmbrăcămintei si a încăltămintei este de 611 lei/an, conform Anexei de la Hotărârea nr. 904/2014, publicata in M. Of. 763/2014.
Potrivit ORDIN Nr. 5574 din 7 octombrie 2011, CAPITOLUL V, ART. 26
Mentionez ca am depus aceasta cerere si consiliului local Dej nr. reg 23250 din19.12.2014 la care neprimind raspuns timp de 60 de zile, am revenit cu o alta cerere cu nr .reg.3443din 18.02.2015. Am primit un raspuns in data de 24.02 2015 la aceasta cerere , care ma indreapta catre Consiliul Judetean.
De asemenea solicit ca raspunsul acestei cereri sa il primesc in scris in timpul legal.

La prezenta cerere ataşez :
-copie dupa orientare scolara
-copie după certificatul de handicap actual
- copie după diagnostic de la medicul specialist;
-copie după fişa medicală sintetică de la medicul de familie
- copiile actelor de identitate ale copilului şi părintelui
-copii dupa cererile si raspunsul primit de la consiliul local Dej
În speranţa unei rezolvări pozitive a cererii mele, vă mulţumesc anticipat!


Va rog spuneti-mi daca este bine si daca puteti sa-mi dati detalii in plus va sunt recunoscatoare.
Se pare ca autoritatile din Braila invoca lipsa fondurilor (am facut un demers anterior anul trecut) , dar as vrea sa cer raspuns scris si sa merg mai departe.
Sunt cheltuieli f mari carora nu le mai facem fata, iar puiul meu are in spate multe afectiuni ce ma motiveaza (autism, retrad grav, epilepsie sunt doar trei dintre ele :( )

Astept raspunsul dvs pentru care va multumesc din suflet.

Mariana S , Braila