avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 619 soluții astăzi
Forum Activitate AdrianEV

Activitate AdrianEV

Cum se poate face asta, ce procedură trebuie urmată ?
În sensul expus mai sus. Îți pleacă un angajat înainte de cele 20 de zile de preaviz, iar tu ca angajator pierzi bani și timp din cauza asta. Dacă un angajat dorește să plece nu există nicio consecință pentru el, Consecințele prevăzute de lege sunt practic irelevante pentru orice om care dorește încheiera colaborării de muncă.

Preavizul e acolo cu un motiv.

Cornel Vasile a scris:

In ce sens sa-i protejeze ?

Mulțumesc pentru lămurire. În acest caz mă voi înțelege cu el și nu voi încerca să-i fac probleme. Înțeleg că are o oportunitate mai bună, însă cred că legea ar trebui ajustată pentru a proteja angajatorii care pot suferi pierderi financiare.
Așadar dacă un angajat dorește să plece înainte de preaviz nu este afectat cu nimic dacă acesta are deja un alt loc de muncă și dacă nu dorește plata pe luna în curs. Corect?
Înțeleg perfect acest aspect, nu am sugerat să oblig pe nimeni să facă nimic.

Ideea e așa: angajatul ar trebui conform CIM să stea în preaviz 20 de zile lucrătoare. El dorește să stea doar 5. Iar eu nu am timp să angajez pe cineva așa de repede.

În cazul în care eu aplic desfacerea CIM pe motive disciplinare (absență) conform legii, pe el îl afectează cu ceva în afara de lipsa banilor pe care nu îi dorește?
Ok, asta pot face, dar rezultatul va fi concedierea angajatului lucru care nu-l afectează.

Eu mi-aș dori să fiu acoperit în perioada de preaviz, deoarece pierd bani dacă al pleacă. Conceptul de preaviz este să protejeze ambele parți în această situație eu pot fi protejat?
Bună ziua,