avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 293 soluții astăzi
Forum Activitate mary_79

Activitate mary_79

Răspuns la discuția Intreprindere individuala
og 44/2008 Persoanele fizice prevăzute la art. 4 lit. a) şi b) au obligaţia să solicite înregistrarea în registrul comerţului şi autorizarea funcţionării, înainte de începerea activităţii economice, ca persoane fizice autorizate, denumite în continuare PFA, respectiv întreprinzători persoane fizice titulari ai unei întreprinderi individuale.
(2) Reprezentantul întreprinderii familiale are obligaţia să solicite înregistrarea în registrul comerţului şi autorizarea funcţionării, înainte de începerea activităţii economice. În cazul în care acesta nu formulează cererea în termen de 7 zile de la încheierea acordului de constituire prevăzut la art. 29 alin. (1), oricare membru al întreprinderii familiale poate să solicite înregistrarea în registrul comerţului şi autorizarea funcţionării.
(3) În toate cazurile, cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării trebuie formulată în termen de 15 zile de la încheierea acordului de constituire prevăzut la art. 29 alin. (1).
(4) În caz de nerespectare a termenului prevăzut la alin. (3), este necesară încheierea unui nou acord de constituire.
ART. 8
(1) Pot desfăşura activităţi economice în una dintre formele prevăzute la art. 4 persoanele fizice care:
a) au împlinit vârsta de 18 ani, în cazul persoanelor fizice care solicită autorizarea pentru desfăşurarea de activităţi economice conform art. 4 lit. a) şi b) şi al reprezentantului întreprinderii familiale, respectiv vârsta de 16 ani, în cazul membrilor întreprinderii familiale;
b) nu au săvârşit fapte sancţionate de legile financiare, vamale şi cele care privesc disciplina financiar-fiscală, de natura celor care se înscriu în cazierul fiscal;
c) au un sediu profesional declarat conform art. 9 alin. (2);
d) declară pe propria răspundere că îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi al protecţiei muncii.
(2) Îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1) lit. d) se face potrivit art. 5, 15 şi următoarele din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, atât pentru sediul profesional, pentru fiecare punct de lucru, cât şi pentru activităţile desfăşurate în afara sediului profesional sau a punctelor de lucru.
(3) În cazul în care, potrivit unor prevederi legale speciale, pentru anumite activităţi economice este necesară îndeplinirea unor condiţii de pregătire profesională şi/sau de atestare a pregătirii profesionale, persoanele prevăzute la art. 4 trebuie să facă dovada îndeplinirii acestora.
ART. 9
(1) PFA, întreprinzătorul persoană fizică titular al întreprinderii individuale şi întreprinderea familială au sediul profesional declarat prin cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării.
(2) Pentru stabilirea sediului profesional este necesar ca PFA, titularul întreprinderii individuale sau oricare membru al întreprinderii familiale, de la caz la caz, să deţină un drept de folosinţă asupra imobilului la adresa căruia acesta este declarat.
(3) Desfăşurarea activităţilor economice prin intermediul unui sediu permanent de către cetăţenii altor state membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European se realizează cu respectarea reglementărilor în vigoare privind sediul permanent.
ART. 10
(1) Cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării se depune la registrul comerţului de pe lângă tribunalul din judeţul în care solicitantul îşi stabileşte sediul profesional.
(2) Cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării va fi însoţită de documentaţia prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
Contabilitatea se poate tine pe registre (in partida simpla) Sau in functie de activitate puteti sa intrati pe o impozitatre cf normelor de venit. Cf legii 571/2003 cu modif ci completarile ulterioare la rate 48 al( 2) " Ministerul Finanţelor Publice elaborează normele care conţin nomenclatorul activităţilor pentru care venitul net se stabileşte pe bază de norme de venit şi precizează regulile care se utilizează pentru stabilirea acestor norme de venit.
(3) Direcţiile generale ale finanţelor publice teritoriale au obligaţia de a stabili şi publica anual normele de venit înainte de data de 1 ianuarie a anului în care urmează a se aplica normele respective.
(4) În cazul în care un contribuabil desfăşoară o activitate independentă pe perioade mai mici decât anul calendaristic, norma de venit aferentă acelei activităţi se corectează astfel încât să reflecte perioada de an calendaristic în care a fost desfăşurată activitatea respectivă.
(5) Dacă un contribuabil desfăşoară două sau mai multe activităţi desemnate, venitul net din aceste activităţi se stabileşte pe baza celei mai ridicate norme de venit pentru respectivele activităţi."

Te-am contrazis cu ceva?
Răspuns la discuția lamurire la impozit forfetar
Dupa suspendare puteti solicita si regimul derogatoriu cf ord 864/2005
PROCEDURÃ
privind regimul de declarare derogatoriu

A. Acordarea regimului de declarare derogatoriu
1. În caz de inactivitate temporară, pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi, precum şi în cazul obligaţiilor de declarare a unor venituri care, potrivit legii, sunt scutite la plata impozitului pe venit depunerea declaraţiilor fiscale poate fi făcută conform unui regim de declarare derogatoriu.
2. Regimul de declarare derogatoriu se solicită de plătitorii de impozite şi taxe la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al acestora, prin depunerea unei cereri.
3. Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu contribuabilii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
a) să nu figureze, la data aprobării cererii, cu obligaţii fiscale restante către bugetul general consolidat;
b) să nu desfăşoare nici un fel de activitate;
c) să nu obţină venituri din exploatare, venituri financiare şi/sau venituri excepţionale;
d) să nu dispună de personal angajat şi să nu plătească venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitului;
e) să nu fie în curs de soluţionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor;
f) să nu fie în curs de derulare un control fiscal.
4. Organul fiscal va soluţiona cererea în termen de 30 de zile de la data depunerii şi va comunica în scris plătitorului atât perioada pentru care regimul de declarare derogatoriu a fost aprobat, cât şi condiţiile în care acesta a fost aprobat.
Organul fiscal care soluţionează cererea va condiţiona aprobarea acesteia de îndeplinirea obligaţiilor rezultate din evidenţa fiscală a plătitorului.
Cererea poate fi respinsă în cazul în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la pct. 3 sau când organul fiscal consideră, motivat, că acordarea regimului de declarare derogatoriu solicitat poate conduce la apariţia unor cazuri de evaziune fiscală.
5. Pe perioada de aplicare a regimului de declarare derogatoriu organul fiscal poate face oricând cercetări privind respectarea condiţiilor prevăzute la pct. 3.
În situaţia în care în perioada aprobată pentru aplicarea regimului de declarare derogatoriu organul fiscal constată neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 3, contribuabilul va fi supus controlului inopinat, potrivit prevederilor art. 94 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
6. Obligaţiile de declarare aferente activităţii desfăşurate anterior perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu se menţin.

B. Încetarea regimului de declarare derogatoriu
1. Regimul de declarare derogatoriu aprobat îşi încetează valabilitatea:
- la data aprobată pentru încetarea acestuia;
- începând cu luna în care nu mai este îndeplinită oricare dintre condiţiile prevăzute la lit. A pct. 3.
2. În cazul încetării regimului de declarare derogatoriu, plătitorul este obligat să reintre, din oficiu, în regimul normal de declarare.
Reintrarea în regimul de declarare derogatoriu este posibilă numai după ce se depune o nouă cerere de solicitare, cu respectarea procedurii şi a condiţiilor prevăzute în prezentul ordin.

C. Depunerea declaraţiilor fiscale
1. Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu următoarele declaraţii:
1.1. formularul 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat", cod 14.13.01.01/a, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 281/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
1.2. formularul 300 "Decont de taxă pe valoarea adăugată", cod 14.13.01.02, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 256/2004;
1.3. formularul 101 "Declaraţie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 35/2005;
1.4. formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 35/2005;
1.5. formularul 130 "Decont privind impozitul la ţiţeiul şi la gazele naturale din producţia internă", cod 14.13.01.05, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 35/2005.
2. Termene de depunere:
2.1. Pe perioada aplicării regimului de declarare derogatoriu contribuabilii nu au obligaţia depunerii declaraţiilor prevăzute la pct. 1.1 - 1.5, cu excepţia situaţiei prevăzute la pct. 2.2.
2.2. Pentru fracţiunile de ani fiscali cuprinse în perioada de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii au obligaţia depunerii declaraţiilor prevăzute la pct. 1.3 - 1.5 la termenele prevăzute de lege.

D. Proceduri de administrare
1. După aprobarea cererii informaţia privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu se înscrie în vectorul fiscal al contribuabilului.
Informaţia privind încetarea regimului de declarare derogatoriu, ca urmare a neîndeplinirii oricăreia dintre condiţiile prevăzute la lit. A pct. 3, se înscrie în vectorul fiscal al contribuabilului.
2. Contribuabilii aflaţi în regim de declarare derogatoriu nu sunt administraţi conform procedurilor curente de gestiune, nefiind notificaţi pentru nedepunerea în termen a declaraţiilor fiscale, cu excepţia celor prevăzuţi la lit. C pct. 2.2.
Notificarea contribuabililor care nu depun declaraţiile fiscale pe perioada aplicării regimului de declarare derogatoriu se va face avându-se în vedere termenele de depunere prevăzute de lege pentru declaraţiile menţionate la lit. C pct. 1.3 - 1.5.
3. Pe perioada regimului de declarare derogatoriu toate celelalte proceduri de administrare fiscală referitoare la plata obligaţiilor bugetare şi inspecţia fiscală sunt aplicabile contribuabililor.
4. Contribuabilii aflaţi în regim de declarare derogatoriu nu vor fi incluşi în evidenţa specială a contribuabililor prevăzuţi la art. 75 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
5. Contribuabilii incluşi în evidenţa specială pot solicita regim de declarare derogatoriu, caz în care li se aplică procedurile prevăzute de prezentul ordin.

Este adevarat ca trimestrul II este format din aprilie mai si iunie insa vezi ca ai exemplu in norma.
Tinand cont ca og 34 intra in vigaore cu 1 mai se calc de la ac data.

Exemplul I
O societate comercială a determinat la sfârşitul trimestrului al II-lea impozit pe profit în sumă de 250 lei. Pentru încadrarea în prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia în calcul veniturile totale înregistrate la 31 decembrie 2008, determinând un impozit minim în valoare de 2.200 lei, corespunzător tranşei de venituri totale anuale în sumă de 40.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009 - 30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculează în mod corespunzător prin împărţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţit cu 2 (lunile mai şi iunie), astfel: (2.200 / 12) x 2 = 367 lei.
Având în vedere că impozitul pe profit datorat pentru trimestrul al II-lea este în sumă de 250 lei, iar impozitul minim calculat pentru aceeaşi perioadă este de 367 lei, contribuabilul are obligaţia de plată a impozitului minim în sumă de 367 lei.

Exemplul II
O societate comercială a determinat la sfârşitul trimestrului al II-lea impozit pe profit în sumă de 500 lei. Pentru încadrarea în prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia în calcul veniturile totale înregistrate la 31 decembrie 2008, determinând un impozit minim în valoare de 2.200 lei corespunzător tranşei de venituri totale anuale în sumă de 50.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009 - 30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculează în mod corespunzător prin împărţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţit cu 2 (lunile mai şi iunie), astfel: (2.200 / 12) x 2 = 367 lei.
Având în vedere că impozitul pe profit datorat pentru trimestrul al II-lea este în sumă de 500 lei, iar impozitul minim calculat pentru aceeaşi perioadă este de 367 lei, contribuabilul are obligaţia de plată a impozitului pe profit în sumă de 500 lei.

11^3. Pentru definitivarea impozitului pe profit aferent trimestrului al IV-lea al anului 2009, din impozitul pe profit calculat cumulat de la începutul anului se scade impozitul pe profit aferent perioadei precedente, inclusiv impozitul minim datorat, după caz, până la nivelul impozitului minim datorat în cursul anului fiscal.


Va rog sa ma ajutati in legatura cu urmatoarea pb:

daca la 31.12.2008 am reevaluat o cladire si un teren si am inregistrat in contul 105 diferenta din reevaluare (s-a constatat o apreciere la amandoua) pana la urma amoritzarea lunara a caldirii este in intregime deductibila sau nu? daca este deductibila impozitez vre-o suma din 105 sau nu? aparent pare ca da dar recunosc ca inca nu-mi este foarte clar.
am primit o rezolvare ciudata de la cineva dar mi se pare atat de idioata....ca nu stiu ce sa zic...o sa-ti trimit un forward la mailul respectiv sa vezi si tu si sa-mi spui ce parere ai.





6811 = 2813 x + diferenta lunara ce vine din reevaluare(valoarea reevaluarii/nr.luni ramase de amortizat)

105 = % diferenta lunara de mai sus

441 diferenta lunara*16%

1065 difernta lunara*84%



Se inreg. direct 105=441, ci nu 691=441 pentru ca de fapt cheltuiala nu este aferenta anului in curs. In urma acestei inregistrari efectul amortizarii calculata la valoarea reevaluata, asupra impozitului pe profit se anuleaza.
Multumesc




Răspuns la discuția NECLARITATI IN LEGATURA CU TVA
Art 21 alin (3) , litera n din OG 34/2009, precizeaza urmatoarele:
"cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii, exclusiv cele privind combustibilul, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu funcţii de conducere şi de administrare ale persoanei juridice, deductibile limitat la cel mult un singur autoturism aferent fiecărei persoane cu astfel de atribuţii."
3. La articolul 21 alineatul (4), după litera ş) se introduce o nouă literă, litera t), cu următorul cuprins:
"t) în perioada 1 mai 2009 - 31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu depăşească 3.500 kg şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, aflate în proprietatea sau în folosinţa contribuabilului, cu excepţia situaţiei în care vehiculele se înscriu în oricare dintre următoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pază şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfăşurare a activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi de agenţi de recrutare a forţei de muncă;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plată, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru închirierea către alte persoane, inclusiv pentru desfăşurarea activităţii de instruire în cadrul şcolilor de şoferi."
Consider ca administratorul sau personalul de conducere nu se incadreaza la exceptii" transport de personal de la si la locul de munca"
Inceea ce priveste utilizarea autoturismelor in cadrul contractului de leasing precizez ca tva aferent leasingului este prezentant in detaliu la pct 7 alin (2) din hg 44/2004 cu modif si compl ulterioare astfel:
TRANSMITEREA FOLOSINTEI BUNURILOR IN CADRUL CONTRACTULUI DE LEASING ESTE CONSIDERATA PRESTARE DE SERVICIU cf 129 alin (3) lit a.cf cod fiscal. OG 34/2009 reglementeaza prin 145 doar achizitia de autoturisme , importul , achizitia intracomunitara nu si prestarile de servicii, cum ar fi cele de reparatii si intretinere a autoturismelor sau ratele de leasing.
Răspuns la discuția "Problemute" la dividende
Nedeclarare la randul corespunzator a unui impozit atrage dupa sine depunerea declaratiei 100 avand suma ce tb declarata , aceasta declaratie se depune cu amenda si 710 pentru rectificarea impozitului declarat gresit.