avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 157 soluții astăzi
Forum Activitate dan.topor

Activitate dan.topor

Mda, soluţia ar fi la îndemână. Dar atunci de mai plătesc eu salariul funcţionarului de la ghişeu? De ce să cheltuiesc eu bani în plus pentru că cineva nu vrea sau nu are chef să îşi facă treaba? Aici se pune problema de corectare a comportamentului instituţiei faţă de contribuabil şi nu de găsirea unei soluţii alternative. Ca soluţie alternativă ar fi şi depunerea declaraţiilor online, dar implică de asemenea costuri suplimentare.
Bună ziua!
Am o problemă legală privind depunerea unor declaraţii fiscale. Fata de la ghişeul administraţiei fiscale locale refuză să îmi primească declaraţiile 220 şi 600, dacă nu sunt însoţite de declaraţia 200. Declaraţiile 220 şi 600 aveau termen de depunere 27 ianuarie, iar declaraţia 200 are termen de depunere 25 mai. Am cerut lămuriri în acest sens prin intermediul secţiunii de asistenţă a contribuabililor de pe site-ul ANAF, dar nu am primit încă răspuns. Din câte am înţeles, fetelor de la ghişeu li s-ar fi impus "de sus" să nu primească aceste două formulare fără cel de-al treilea.
Acum, eu ce acţiuni legale pot întreprinde împotriva ANAF, respectiv împotriva funcţionarului de la ghişeu, care mă împiedică să respect legea?

Vă mulţumesc anticipat!
Corect. Eu am mai apelat la "evocarea" legii in discutiile in care mi se cerea sa returnez neaparat produsul in ambalajul original si chiar daca m-am contrat cu interlocutorii, inca nu mi s-a intamplat sa mi se refuze intradevar acrodarea garantiei in lipsa ambalajului. Eu am returnat produsul in garantie, acesta a fost reparat si returnat. Singura data cand mi s-a intamplat sa imi fie inlocuit produsul cu unul nou, s-a nimerit ca pastrasem ambalajul.
Tocmai aici e problema, vanzatorul stipuleaza aceasta conditie, insa legea nu. Or, din cate stiu, orice prevedere contractuala neconforma cu legea este nula de drept, sau nu?
Ce fac daca, de exemplu, am depozitat ambalajul intr-o magazie in care s-a infiltrat apa de ploaie si a distrus ambalajul? Eu nu sunt obligat sa respect standarde de depozitare a ambalajelor, deci nu pot fi facut responsabil pentru pastrarea ambalajelor in bune conditii.
Mi se pare inacceptabil. Eu cumpar produsul, nu ambalajul, iar garantia de conformitate se refera la produs, nu la ambalaj. Modul in care isi rezolva distribuitorul probleme cu producatorul nu ma priveste pe mine, in calitate de consumator final. Poate cineva sa lamureasca din punct de vedere juridic aceasta speta, care se multiplica la nesfarsit in Romania? Nu toata lumea isi poate permite sa renunte la o incapere a locuintei pentru a o umple cu ambalajele produselor aflate in garantie. Pe de alta parte, ce vina am eu ca produsul lor este prost realizat si s-a defectat dupa o scurta perioada de utilizare? In cazul anumitor produse, timpul pierdut cu retrimiterea in service deja este irecuperabil pentru client, dar la asta nu se gandesc nici producatorul, nici distribuitorul.
Poate am sa cer la urmatoarele produse sa nu mi le trimita in ambalajul original, sa pastreze ei ambalajul pentru orice eventualitate... atunci sa vedem, au ei unde sa depoziteze ambalajele?
În mod practic:
Anul acesta ne-am schimbat domiciliul si sotiei i-au cerut copie dupa certificatul de casatorie pentru eliberarea noii carti de identitate, desi nu s-a modificat starea civila.
Multumesc. Am primit intre timp confirmarea si dintr-o a 2-a sursa, pentru ca de la cei de la ANAF am primit vreo 3 variante, de la 3 departamente diferite.
Mai am o intrebare:
Ma voi inregistra cat de curand posibil.
Problema este ca eu am emis deja multe facturi intracomunitare de la data intrarii in vigoare a acestor prevederi legale (despre care bineinteles ca nu stiam nimic pana acum cateva zile).
Ce probleme pot avea in cazul unui control, indiferent cand s-ar materializa acesta?
Este insa necesara totusi inregistrarea in scopuri de TVA?
Răspuns la discuția servicii intracomunitare
Ce se intampla in cazul serviciilor de traducere scrisa prestate de o PFA, neinregistrata in scopuri de TVA in Romania, catre un beneficiar din UE ?
Este necesara inregistrarea in scopuri de TVA?
Cum sta situatia in cazul serviciilor de traducere scrisa?
Si aici, activitatea efectiva este desfasurata in Romania, la sediul PFA.